Min kæreste og jeg blev enige om, at hvis vi kan have et fællesbarn - jamen så kan vi vel også have fælles økonomi. Så det har vi fået
Vi har valgt at slå vores lønkonti sammen + oprette en budgetkonto til alle vores regninger.
Vi var simpelthen så trætte af at skulle dele alting op, og det gjorde at penge tit var et samtaleemne a la "betaler du mad i dag?", "jeg overfører lige halvdelen af huslejen til dig" osv osv. Vi bor sammen, og vi har barn sammen, så vores økonomi har vi nu også sammen 
Vi blev også enige om at det er en meget god måde at undgå at jeg shopper for meget. Jeg har købemani, og jeg tror at jeg nemmere kan lade være hvis jeg ved at nu deler jeg altså mine penge med ham . Jeg kan ikke længere skjule det hvis jeg bruger mange penge. Og netop fordi jeg har købemani, så er det rigtig rart at han stoler på at jeg kan styre det her. Så vil ikke skuffe ham.
Men så tænkte jeg på, hvordan har I andre det hjemme hos jer? Deler I alle regninger op eller har I også bare fælles konti?
Anmeld