Fællesøkonimi = Føler mig meget voksen nu :D

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

868 visninger
13 svar
0 synes godt om
16. september 2011

lycly

Min kæreste og jeg blev enige om, at hvis vi kan have et fællesbarn - jamen så kan vi vel også have fælles økonomi. Så det har vi fået Vi har valgt at slå vores lønkonti sammen + oprette en budgetkonto til alle vores regninger.

Vi var simpelthen så trætte af at skulle dele alting op, og det gjorde at penge tit var et samtaleemne a la "betaler du mad i dag?", "jeg overfører lige halvdelen af huslejen til dig" osv osv. Vi bor sammen, og vi har barn sammen, så vores økonomi har vi nu også sammen

Vi blev også enige om at det er en meget god måde at undgå at jeg shopper for meget. Jeg har købemani, og jeg tror at jeg nemmere kan lade være hvis jeg ved at nu deler jeg altså mine penge med ham . Jeg kan ikke længere skjule det hvis jeg bruger mange penge. Og netop fordi jeg har købemani, så er det rigtig rart at han stoler på at jeg kan styre det her. Så vil ikke skuffe ham.

Men så tænkte jeg på, hvordan har I andre det hjemme hos jer? Deler I alle regninger op eller har I også bare fælles konti? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2011

B&J

Ihh hvor lyder det dejligt for jer, vi har også følles økonomi det er så dejligt og nemt som du skriver og ingen penge er dine penge eller mine penge nej det er vores penge

Tillykke med du er vokset et skridt

Anmeld

16. september 2011

nattergalen

Her har vi fællesøkonomi..  

Anmeld

16. september 2011

lycly

B&J skriver:

Ihh hvor lyder det dejligt for jer, vi har også følles økonomi det er så dejligt og nemt som du skriver og ingen penge er dine penge eller mine penge nej det er vores penge

Tillykke med du er vokset et skridt

Ja, lige præcis, det er VORES penge

Og tusind tak  

Anmeld

16. september 2011

Mor Til Oktober Børn

LunaLykke skriver:

Min kæreste og jeg blev enige om, at hvis vi kan have et fællesbarn - jamen så kan vi vel også have fælles økonomi. Så det har vi fået Vi har valgt at slå vores lønkonti sammen + oprette en budgetkonto til alle vores regninger.

Vi var simpelthen så trætte af at skulle dele alting op, og det gjorde at penge tit var et samtaleemne a la "betaler du mad i dag?", "jeg overfører lige halvdelen af huslejen til dig" osv osv. Vi bor sammen, og vi har barn sammen, så vores økonomi har vi nu også sammen

Vi blev også enige om at det er en meget god måde at undgå at jeg shopper for meget. Jeg har købemani, og jeg tror at jeg nemmere kan lade være hvis jeg ved at nu deler jeg altså mine penge med ham . Jeg kan ikke længere skjule det hvis jeg bruger mange penge. Og netop fordi jeg har købemani, så er det rigtig rart at han stoler på at jeg kan styre det her. Så vil ikke skuffe ham.

Men så tænkte jeg på, hvordan har I andre det hjemme hos jer? Deler I alle regninger op eller har I også bare fælles konti? 

Vi har oss fået fælleskonto! Alt det fis med "Du kan betale det og så betaler jeg det!" "Vi skal lige have overført halv husleje til dig.. osv" Det gad vi ikk  Så er det nemmere bare at tage det fra samme Konto  så ved man oss hvor meget der er

Anmeld

16. september 2011

trunte89

Vi har også fælles økonomi. Det har vi altid haft. Synes, at det er langt det nemmeste når man lever sammen.

Anmeld

16. september 2011

Fam. Madsen

Mig og manden har haft fælles økonomi siden vi flyttet sammen første gang

Anmeld

16. september 2011

Sofia

Vi har en fælles budget konto, hvorfra vi hvert måned sætter et beløb ind hver, som dækker husleje, mad, el, vand, varme, forsikringer, licens, tvpakke, Internet osv. Derudover har vi hver vores økonomi. Jeg synes det er rart at have et beløb som jeg bare ved er mit og kan bruge på hvad jeg vil. Derudover har vi en fælles opsparing så der altid er penge hvis Alfred mangler noget eller vi får en uventet udgift!

Anmeld

16. september 2011

lycly

MillesMor111010 skriver:

Vi har oss fået fælleskonto! Alt det fis med "Du kan betale det og så betaler jeg det!" "Vi skal lige have overført halv husleje til dig.. osv" Det gad vi ikk  Så er det nemmere bare at tage det fra samme Konto  så ved man oss hvor meget der er

Netop, man har meeget mere overskud over hvad man har af regninger osv

Anmeld

16. september 2011

Camillakn

Vi fik lige skrevet under på papirene i går med vores fælles konto
Vi har en fælles madkonto(lønkonto), en budget konto og hver vores lommepenge konto.

Vi fik samlet vores gæld, så igår oprettede vi lige vores første fælles gæld.. Det var os helt mærkeligt Men giver sådan en ro i kroppen syntes jeg, at når man skal have barn at der så os bare er styr på økonomien

Så tillykke med jeres fælles konto  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.