Når den lille skal sove

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

617 visninger
1 svar
0 synes godt om
20. januar 2009

*sara*

Jeg har en datter på 8 mdr, og hun har været vant til at falde i søvn enten ved brystet, eller også er hun blever lullet i søvn i barnevognen..

Men jeg kunne godt tænke mig at jeg bare kunne ligge hende i sengen, og så faldt hun i søvn af sig selv, (hvis ikke hun er faldet i søvn ved brystet)..

Men, det synes hun er en rigtig dårlig ide.. Så er der nogen der har nogle gode råd til hvordan jeg kan vende hende til det? Jeg kan ikke bare lade hende græde, det er synd.. Og hun vil hverken tage sut eller flaske..

Med min dreng var det ikke noget problem overhoved, kan lagde sig bare, og så faldt han i søvn, så havde jo håbet lidt på at hun ville være lige sådan, men to børn er jo ikke ens :-)

Håber i har nogle gode råd..

Sara

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2009

JonTri

Hej hej...
Jeg har lige haft samme "problem" med min søn på 6½ måned. Prøv at gå ind på www.sovecoach.dk - det er en god metode som ikke forlanger at barnet skal skrige sig i søvn. Der vil komme lidt gråd, da hun jo lige skal vænne sig til det nye - og det er de jo ikke gode til.

Da min søn skulle lære at falde i søvn i barnevognen uden at vi skulle gå og gå gjorde jeg sådan:
Putter ham i sleebee posen og putter ham på samme måde og tid hver dag. Vipper vognen og kører let indtil han er stille - stopper i det sekund han stoppe sin gråd. Begynder han igen er det forfra - det kan tage noget tid. Det samme gentager sig til aften. Er det helt galt, kan man bruge op/ned metoden som er beskrevet på siden. Det vigtigste er at man er enige om at nu skal det være - så kan man komme langt.

Klem Rikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.