Barnløse ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

418 visninger
6 svar
0 synes godt om
15. september 2011

Anonym trådstarter

Hej alle

Jeg har et par spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe mig lidt med Min kæreste og jeg har prøvet at få barn i 11 mdr nu. Jeg brugte en kobber spiral inden, så der sku ikk være nogle hormoner der forstyrrer. Jeg fandt ud af, at jeg havde en biokemisk graviditet sidste måned da jeg var utålmodig med at teste og blev simpelthen så ked af det og skuffet da den var negativ på test-dagen og mens kom Denne måned gik jeg så 2 dage over tid, men regnede lidt med at det var cyklus der var blevet rykket lidt pga. bio'en. Mit spørgsmål er så, om man blir betragtet som barnløse efter et års forsøg? og hvilken behandling skal man i? Skal man snakke med sin læge eller henvende sig direkte til en klinik eller hvordan?

Det skal også siges at jeg har været gravid før, for 2 år siden, men valgte abort Kan godt forstå hvis nogen i dette forum bliver stødt af at høre dette, men kan sige til mit "forsvar" at jeg var naiv, dum og følte mig presset af min daværende kæreste. Og lever også med fortrydelse hver dag Men tror i at hvis man har været gravid før, så burde man kunne blive det igen, uden hjælp eller.. Forstår bare ikke hvorfor det er så svært nu

Håber der er nogen der kan hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2011

AnneH

Der kan være mange grunde til at I ikke bliver gravide, men tænkt lyst på det. Du har været gravid og ved at du kan blive det.

Efter min mening, så er det ok at vælge en abort, det har man sine grunde til.

I skal henvende jer til jeres læge, her starter hele udredningen. Og hvis din læge mener I skal vente længere, så pres på, Nogen mener man skal have forsøgt i 2 år, men kom hellere i gang hurtigt da behandlings forløbet kan være meget lang.

for at det snart lykkes for jer

Anmeld

15. september 2011

nielsen80

Er meget enig i det Anne, hun skriver. Jeg vil sige, at i og med du allerede har været gravid en gang indenfor det berømte år, så ser det positivt ud. Men prøv at kontakt lægen, og bed om en udredning - omend ikke andet end at få ro i sindet. Krydser fingre for alt er, som det skal være, og du snart er gravid igen

Anmeld

15. september 2011

esiuol

Jeg istemmer med de andre to. Jeg synes også, du skal tale med din læge.

Umiddelbart kunne det godt lyde som om, det kunne være din kærestes sædkvalitet, den er gal med. Det er meget nemt at undersøge, og I vil kunne komme videre i behandling.

Det afhænger af biologien/problemet, hvilken behandling man skal igennem

Anmeld

15. september 2011

Anonym trådstarter

Mange tak for svar  Er en smuuule mere rolig nu, og tror også jeg vil ringe til min læge snarest.

Min kæreste har et barn i forvejen, så tvivler på hans sædkvalitet fejler noget Men det er også endnu en grund til min store bekymring, for hvis alt er ok hos ham, og jeg har været gravid før, osv. HVAD ER SÅ PROBLEMET!?! SÅ frustrerende altså. Jeg er lige fyldt 25 og han er 29 så ville heller ikk ku sige alderen .. Fatter det bare ikk... og der forsvandt roligheden så igen..

Anmeld

15. september 2011

HoltSchmidt

Anonym skriver:

Hej alle

Jeg har et par spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe mig lidt med Min kæreste og jeg har prøvet at få barn i 11 mdr nu. Jeg brugte en kobber spiral inden, så der sku ikk være nogle hormoner der forstyrrer. Jeg fandt ud af, at jeg havde en biokemisk graviditet sidste måned da jeg var utålmodig med at teste og blev simpelthen så ked af det og skuffet da den var negativ på test-dagen og mens kom Denne måned gik jeg så 2 dage over tid, men regnede lidt med at det var cyklus der var blevet rykket lidt pga. bio'en. Mit spørgsmål er så, om man blir betragtet som barnløse efter et års forsøg? og hvilken behandling skal man i? Skal man snakke med sin læge eller henvende sig direkte til en klinik eller hvordan?

Det skal også siges at jeg har været gravid før, for 2 år siden, men valgte abort Kan godt forstå hvis nogen i dette forum bliver stødt af at høre dette, men kan sige til mit "forsvar" at jeg var naiv, dum og følte mig presset af min daværende kæreste. Og lever også med fortrydelse hver dag Men tror i at hvis man har været gravid før, så burde man kunne blive det igen, uden hjælp eller.. Forstår bare ikke hvorfor det er så svært nu

Håber der er nogen der kan hjælpe

Min kæreste og jeg prøvede i lidt over 1 år og først da vi havde opgivet og besluttet at vi skulle forbi lægen og undersøges, blev vi gravide

Jeg tror tanker har stor indflydelse på om det lykkes eller ej 

Jeg tænkte jo ikke på andet end at vi skulle blive gravide og lavede skemaer over hvornår jeg havde mens' og hvornår vi havde sex...

Men da vi havde opgivet, skete det Så tror i skal tage det med ro og prøve at tænke på noget andet og om ikke andet så bestil tid ved lægen, så kan det være i er lige så heldige som vi var

kæmpe  herfra og jeg håber det snart lykkes for jer

Anmeld

15. september 2011

Anonym trådstarter

IIh hvor godt Håber det samme sker her. Ved godt tanker og følelser spiller ind og selvom jeg sir til mig selv: NU tænker jeg ikk på det mere, så gør jeg det jo alligevel.. Men tak for råd og søde ord. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.