Parterapi, har det hjulpet jer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

616 visninger
5 svar
0 synes godt om
15. september 2011

Anonym trådstarter

Min kæreste og jeg har en datter på snart 7 måneder, vi elsker virkelig hinanden, det tror jeg slet ikke vi er i tvivl om. MEN... vi har fået problemer i sengen... altså i den forstand at vi kan begge være tændte og klar til hinanden... men da vi så skal til det... så falder lysten for os begge. (På ham er det jo temmelig tydeligt.)

Vi bliver simpelthen så nervøse, at vi ikke kan...? det der er mest mærkeligt er, at før graviditet, fødsel og endda de første måneder efter fødsel har vi ikke haft nogle problemer... men de kom ret pludselig... og nu er vi begge så bange for det skal gå galt når vi skal være sammen at vi simpelthen ikke kan...  MÆRKELIGT...

Samtidig kan vi godt, hvis vi virkelig presser os selv, og ikke giver op... men som jeg hele tiden har sagt så skal det at være sammen intimt ikke være en kamp men noget naturligt... og nu har vi faktisk intet intimt mere, uden vi har det helt akavet...  

HJÆLP vi skal til parterapi i morgen første gang, men vi er begge noget skeptiske, så ville lige høre om der er nogle der har prøvet det før? og i så fald, hvordan greb i det an?  Samt har det hjulpet her?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2011

Anonym trådstarter

slet ingen

Anmeld

15. september 2011

modesty

JA - vi har været i parterapi og har været rigtig glade for det.

Det er virkelig rart at der er en tredje, upartisk person, der kan hjælpe med kommunikationen. At man kan få sagt de ting man gerne vil sige uden at der går hårknude i samtalen.

Det med sexlivet kan så nemt blive en ond cirkel, hvor nervøsitet og kiksede oplevelser bare gør det sværere og sværere at komme videre. Så hjælper det at der er en anden person der kan give input og komme med idéer.

For min kæreste var det rart at psykologen var en mand, da seksualiteten jo godt kan være et lidt ømt emne for mænd. Men jeg er sikker på at det også kan funke rigtig godt med en kvinde.

En god regel: Psykologer er også bare mennesker, og der skal være kemi jer imellem. Hvis I ikke føler jer trygge med ham/hende, så bare find en anden - det er IKKE et nederlag, men blot et tegn på at I vil have det bedste. Der skal være tillid jer og psykologen imellem :-)

Pøj pøj til jer!

Anmeld

15. september 2011

DinNabo

Hejsa

Mig og min mand har også været i terapi, lidt for det samme problem. Vi var hos en sexolog, og det har hjulpet. Men husk det kræver arbejde! Man skal virkelig været indstillet på at arbejde mig selv og sine følelser.

Hvis du er fra Kbh/Sjælland kan jeg anbefale en rigtig god en i københavn

Anmeld

15. september 2011

Mca<3

Anonym skriver:

Min kæreste og jeg har en datter på snart 7 måneder, vi elsker virkelig hinanden, det tror jeg slet ikke vi er i tvivl om. MEN... vi har fået problemer i sengen... altså i den forstand at vi kan begge være tændte og klar til hinanden... men da vi så skal til det... så falder lysten for os begge. (På ham er det jo temmelig tydeligt.)

Vi bliver simpelthen så nervøse, at vi ikke kan...? det der er mest mærkeligt er, at før graviditet, fødsel og endda de første måneder efter fødsel har vi ikke haft nogle problemer... men de kom ret pludselig... og nu er vi begge så bange for det skal gå galt når vi skal være sammen at vi simpelthen ikke kan...  MÆRKELIGT...

Samtidig kan vi godt, hvis vi virkelig presser os selv, og ikke giver op... men som jeg hele tiden har sagt så skal det at være sammen intimt ikke være en kamp men noget naturligt... og nu har vi faktisk intet intimt mere, uden vi har det helt akavet...  

HJÆLP vi skal til parterapi i morgen første gang, men vi er begge noget skeptiske, så ville lige høre om der er nogle der har prøvet det før? og i så fald, hvordan greb i det an?  Samt har det hjulpet her?

Hvis du tør så skriv lige privat   Jeg kan fortælle dig hva vi har gjort .

Anmeld

16. september 2011

janne1986

Tænker også det med de kiksede situationer osv....

Ku man ik sige de næste 14 dage er det kun kæle osv... I må ikke gå længere... og så bare stille og roligt prøve...?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.