Tror ikke at jeg har mælk nok ?? Hjæælp :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.895 visninger
16 svar
0 synes godt om
14. september 2011

lycly

Ja, som overskriften lyder, så er jeg bange for at jeg ikke har mælk nok i brysterne. Jeg synes jeg ammer Julia konstant og hun sutter kun i 7-10 minutter. Så bliver hun urolig og ked af det. Så prøver jeg at give hende det andet bryst, der ligger hun så 3-4 minutter og så bliver hun urolig igen.

Og når hun sutter, så den der "slubre" lyd man kan høre når de "drikker", den holder hurtigt op, altså som jeg begynder at løbe tør. Hun er hele tiden pjevset og jeg er SÅ bange for at hun er småsulten hele tiden fordi hun måske aldrig bliver rigtig mæt. Hendes normale "sengetid" er mellem 20-21 , men allerede fra kl 18.30 ca der begynder hun at blive rigtig ked af det og vil ingen ting. Er bange for at hun på det tidspunkt er rigtig sulten. Netop fordi hun spiser så tit og så kort tid af gangen så tror jeg ikke at mine bryster kan følge med, fordi de måske ikke producerer så meget.

Hvad siger I? Nogen der har oplevet dette? Hvad endte det med for jer, er der en løsning eller er det flaske nu?  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2011

LenaJohansen

Sådan gjorde min datter os... Men der var mælk nok

Hun voksede som hun sku... 

Ved ikk om det bare er en periode du os skal igennem

Anmeld

14. september 2011

lycly

LenaJohansen skriver:

Sådan gjorde min datter os... Men der var mælk nok

Hun voksede som hun sku... 

Ved ikk om det bare er en periode du os skal igennem

Uh det håber jeg, elsker virkelig at amme og ville være så ked af at skulle stoppe allerede 

Anmeld

14. september 2011

Hailiesmom11

Min mælk forsvandt og det fandt jeg ud af ved at malke ud jeg kunne i starten sagtens malke 50-100 ml ud da hun var færdig med at spise, men det blev bare mindre og mindre..

Vågner hun oftere end hun normalt gør så kan det være et tegn på at hun kan være sulten

Anmeld

14. september 2011

merethe

Profilbillede for merethe

Hold øje med bleen hvis hun tisser/prutter lige så meget som hun plejer. Så får hun sikkert mad nok. Din mælkeproduktion skal engang imellem øges så det passer med dit barn. Det sker ved at din baby hele tiden vil spise ved ens bryst derved vil du så øge produktionen af mælk Det tager ca. 2dage ,hver gang det sker og det er ganske normalt. Hvis du er i tvivl så ville jeg kontakte sundhedsplejesken

Anmeld

14. september 2011

LenaJohansen

LunaLykke skriver:

Uh det håber jeg, elsker virkelig at amme og ville være så ked af at skulle stoppe allerede 

Kan jeg godt forstå.. jeg elskede det os... Jeg ammede alligevel til hun var omkring 9mdr MED komplikationer

Men held og lykke med det

Anmeld

14. september 2011

raca

Wulffi89 skriver:

Min mælk forsvandt og det fandt jeg ud af ved at malke ud jeg kunne i starten sagtens malke 50-100 ml ud da hun var færdig med at spise, men det blev bare mindre og mindre..

Vågner hun oftere end hun normalt gør så kan det være et tegn på at hun kan være sulten

i starten har mange overproduktion, derfor kan man malke meget ud.. når produktionen tilpasser sig barnet producere brysterne ikke dobbelt så meget som der er behov for.

så derfor kan man ikke malke så meget ud.

Anmeld

14. september 2011

raca

LunaLykke skriver:

Ja, som overskriften lyder, så er jeg bange for at jeg ikke har mælk nok i brysterne. Jeg synes jeg ammer Julia konstant og hun sutter kun i 7-10 minutter. Så bliver hun urolig og ked af det. Så prøver jeg at give hende det andet bryst, der ligger hun så 3-4 minutter og så bliver hun urolig igen.

Og når hun sutter, så den der "slubre" lyd man kan høre når de "drikker", den holder hurtigt op, altså som jeg begynder at løbe tør. Hun er hele tiden pjevset og jeg er SÅ bange for at hun er småsulten hele tiden fordi hun måske aldrig bliver rigtig mæt. Hendes normale "sengetid" er mellem 20-21 , men allerede fra kl 18.30 ca der begynder hun at blive rigtig ked af det og vil ingen ting. Er bange for at hun på det tidspunkt er rigtig sulten. Netop fordi hun spiser så tit og så kort tid af gangen så tror jeg ikke at mine bryster kan følge med, fordi de måske ikke producerer så meget.

Hvad siger I? Nogen der har oplevet dette? Hvad endte det med for jer, er der en løsning eller er det flaske nu?  

har hendes afføring ændret farve... hvad ligner den mest sennep eller grønkål.

hvor ofte ammer du .. og hvor længe?

hvor ofte skifter du bryst.

Anmeld

15. september 2011

lycly

Hendes afføring skifter lidt imellem at være gul/orange og grøn.

Der går ca 1½ time imellem hver amning. Og så sutter hun 7-8 minutter på det ene bryst . Så bliver hun sur og urolig, så får hun det andet bryst og sutter 2-3 minutter. Og så enten bøvser eller gylper hun. Så jeg skifter altid bryst under amningen, og så næste gang jeg ammer starter jeg med det bryst hun fik sidst, hvor hun kun suttede et par minutter.

Anmeld

15. september 2011

lycly

raca skriver:

har hendes afføring ændret farve... hvad ligner den mest sennep eller grønkål.

hvor ofte ammer du .. og hvor længe?

hvor ofte skifter du bryst.

Hendes afføring skifter lidt imellem at være gul/orange og grøn.

Der går ca 1½ time imellem hver amning. Og så sutter hun 7-8 minutter på det ene bryst . Så bliver hun sur og urolig, så får hun det andet bryst og sutter 2-3 minutter. Og så enten bøvser eller gylper hun. Så jeg skifter altid bryst under amningen, og så næste gang jeg ammer starter jeg med det bryst hun fik sidst, hvor hun kun suttede et par minutter.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.