baby på 3 uger, tager ikke på!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

560 visninger
4 svar
0 synes godt om
14. september 2011

Anonym trådstarter

hej Piger,

min lille pige på 3 uger er noget langsom til at tage på - hva pokker gør jeg forkert ??

ved fødslen vejede hun 3400 gram og tabte så 210 gram da vi lå på barselsgangen. første gang vi havde sp, havde hun taget 100 på, anden gang 40 gram og nu altså kun 10 gram på en uge.

hun er sund og rask, har gode bleer både med aff. og tis og sundhedspl. forstår ikke hvorfor hun ikke tager mere på - hun får mme, 60-70 ml hver 3 time ca og siger selv fra når hun ikke vil ha mere. vi har haft lægen ind over som har undersøgt hende og han kan hellerik se hvorfor hun ikke tager mere på, han ser en sund og rask pige..

hva dælen gør jeg forkert ?? synes godt nok jeg er noget magtesløs efterhånden..

skal jeg til at vække hende så hun kan spiste oftere?? kom gerne med nogen gode råd.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2011

kitra

Anonym skriver:

hej Piger,

min lille pige på 3 uger er noget langsom til at tage på - hva pokker gør jeg forkert ??

ved fødslen vejede hun 3400 gram og tabte så 210 gram da vi lå på barselsgangen. første gang vi havde sp, havde hun taget 100 på, anden gang 40 gram og nu altså kun 10 gram på en uge.

hun er sund og rask, har gode bleer både med aff. og tis og sundhedspl. forstår ikke hvorfor hun ikke tager mere på - hun får mme, 60-70 ml hver 3 time ca og siger selv fra når hun ikke vil ha mere. vi har haft lægen ind over som har undersøgt hende og han kan hellerik se hvorfor hun ikke tager mere på, han ser en sund og rask pige..

hva dælen gør jeg forkert ?? synes godt nok jeg er noget magtesløs efterhånden..

skal jeg til at vække hende så hun kan spiste oftere?? kom gerne med nogen gode råd.

Min den mindste på næsten 7 mdr havde også en lang periode hvor hun ikke tog ret meget på, hun tog ca det på om måneden som hun skulle om ugen. Men så længe hun er glad og tilfreds og nysgerrig så tror jeg du skal slå koldt vand i blodet. Hvis du stresser mærker hun det. Min datter tager stadig ikke det på hun skal men hun spiser når hun er sulten og får alt det hun vil men så længe hun er glad og livlig så er jeg rimelig rolig men forstår din afmagt har selv været der. 

Anmeld

14. september 2011

Mka

Min datter tabte sig 260 g efter fødslen (på 4 dage) Tre dage efter kom SP og hun havde slet ikke taget på. Jeg tror altså at hvis hun trives, er opmærksom og virker som om hun har det godt, og bare tager den lille bitte smugle på, så er det fint Hvis hun kan spise mere end du giver hende kunne du jo prøve det, og hvis hun er en der sover mange mange timer kunne du vække hende. Personligt ville jeg ikke vække hende efter tre timer som de siger at man bør gøre, kun hvis hun tager sig så ville jeg vække hende hver 3 time.

Jeg er sikker på at du gør alt det rigtige, du har bare en sports baby

Anmeld

14. september 2011

Fam. Madsen

tag du det rolig min den ælste søn har kæmpet med vægten siden han blev født og vi går til kontrol vejning med ham ved lægen og han er 3 nu. men så længe hun ikke er dehydret så skal du ikke tænke over det. der er bare nogen der skal være de små og din datter siger selv til og fra. og hvem beder hende ved hvor meget hun kan spise 

Anmeld

14. september 2011

Anonym trådstarter

jamen hun virker rigtig godt tilpas og er meget opmærksom og pludre og hygger sig når hun er vågen, jeg synes dog hellerik at hun sover så meget som hun plejer mere, i formiddag har hun feks kun sovet en halv time og kun fordi hun blir så træt efter et karbad, og jeg tænker at hvis hun havde det skidt eller ikke fik det hun havde brug for ja så ville hun vel være sløv og sove tiden væk ik..

lægen siger at hun sikkert bare følger hendes egen kurve og ingen er ens, men jeg vil jo så gerne at hun tog på..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.