Jeg har netop går indgivet en klage til vores dagplejekontor.
Sagen er den at min datter har været i gæstedagpleje i en uge pga. vores dagplejer skulle på ferie. Min pige kommer så ned et sted som hedder Gæstehuset (fungerer som en gæsedagpleje), som ligger her i byen. Dernede er der 3 voksne til max 10 børn. Mandag og tirsdag går fint. Onsdag spørger en af damerne om ikke det er ok at min datter kun er der i 2½ time, da de ved at jeg går hjemme (jeg er stadigvæk på barsel). De siger at det er af hensyn til hende og jeg føler at de prøver at give mig lidt dårlig samvittighed over at jeg sender hende i dagpleje når jeg alligevel går hjemme. Jeg synes det kommer sagen ved at jeg stadig er på barsel. Anyway jeg henter hende efter 2½ time. Torsdag er hun afsted i 3½ og så bliver jeg ringet op om at hun har feber. Hun har over 38 grader får jeg at vide. Fint! Jeg henter hende selvfølgelig og måler hendes temperatur da jeg kommer hjem. Den ligger på 36,6. Da jeg henter hende hjem spørger en af damerne fra Gæstehuset om hvad der skulle ske fredag. Jeg kunne sagtens høre ud fra den måde hun spurgte på at hun gerne ville have at min datter ikke kom derned i morgen (jeg er ikke født i går, og jeg kan sagtens læse mellem linierne). Ergo jeg holdte hende hjemme om fredagen.
Da vores egen dagplejer kom hjem spurgte hun om hvordan det var gået. Jeg fortalte forløbet, som beskrevet ovenfor. Hun sagde "ja jet gænkte det nok. De vil ikke have små børn nede i Gæstehuset. De synes at børn under 1½ år er besværlige fordi de skal underholdes og ikke kan lege selv" (min datter er knapt 10 måneder) Hun fortalte også at en anden dagplejer havde problemer med dem i Gæstehuset pga. hun har en dreng i dagpleje, som damerne i Gæstehuset altid sender hjem, hvis han er i gæstedagpleje der, da han er lidt krævende (han har et svagt handicap).
Der knækkede filmen for mig og jeg valge at indgive en klage. Jeg har ikke fortrudt jeg har gjort det, men havde bare lige brug for at komme af med det herinde også.
Anmeld