to ældre mænd hos lægen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

477 visninger
7 svar
0 synes godt om
20. januar 2009

SaNiNa

Igår da jeg skulle til læge sad der to ældre herre kunne godt se de kiggede meget på min mave, men ja jeg kan jo ikke skjule at den fylder godt nu og man er bestem ikke i tivil om at jeg er gravid...

Kæresten og jeg sidder og snakker stille for os selv men de to herre snakker højlyt og lige pludselig udbryder den ene at det var da en tidlig aldre at få børn i... Min kæreste blev så paf for han er bestem ikke ung far (mener han ikke selv) han bliver 27 og jeg er 23 og bliver gjort ældre end jeg er... men det sjov er at kæresten bare blev så sur over det hvor jeg da sagde at jeg var ad stol af at skulle være mor og at de da gerne måtte mene at jeg var ungmor så skulle de da bare have lov til, men nej nej kæresten blev sur... hehe så nu driller jeg ham med at han skal være ung far ...

Det er vel det man selv føler man er og jeg føler mig ikke som en ung ung mor men bare som ung mor, ja bare mor...

Syntes det er så sjov hvordan folk reager så forskellig på det...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Da jeg fik min datter, fik jeg også talrige gange atvide, at jeg var iihhh og åhh så ung en mor og blabla. Jeg var 25 da jeg fik hende... Og jeg havde det da bestemt IKKE som om at jeg var UNG MOR, mine forældre var forholdsvis unge, de var 19 og 21, da de fik mig i sin tid... Men jeg var jo bare 'mor'...

Men jeg tror det der begreb har rykket sig, nu hvor gennemsnitsalderen på 1. gangs mødre er oppe omkring de 30 år... :-S Personligt, syntes jeg er det mega fedt at få sine børn, når man kan være ung med dem længst muligt, men stadig, at man har overvejet, at man er i en situation, hvor man kan passe på dem.

Så jeg syntes da, at 23, er en fantastisk alder at blive mor i

KRAM og tillykke med det

Anmeld

20. januar 2009

tascia

som zafir skriver så har begrebet rykket sig og derfor må vi jo nok også betegne os selv som unge mødre, men det er der vel heller ikke noget forkert i? jeg forstår ikke man bliver så "forskrækket" eller fornærmet over at blive betegnet som ung mor?!?!?!
jeg var 25 (26) første gang og 27 (28) anden gang og jeg synes jeg er en ung mor!

og til zafir, jeg glæder mig også til at være ung med mine børn, men til gengæld tror jeg at dem som får børn i en sen alder føler sig forpligtet til at være ung med deres børn selvom de ikke er det, og det er da faktisk meget godt! det hvertfalde det jeg oplever og hører fra dem jeg kender, som er noget ældre end mig med små børn...

fordi man er gammel på papir behøver man jo ikke være det af sind :-)

//Natascia

Anmeld

20. januar 2009

Smølf

Uha... den fornemmelse kender jeg... Da jeg for 3 år siden ventede Sebastian oplevede jeg flere gange at folk kiggede lidt skævt til min alder og unge udseende... Jeg var 23 og min mand 30, da jeg fik min søn og det var fuldt ud bevidst at vi valgte at få barn på det tidspunkt. Og kommenteren var ofte: Nå, var det planlagt??
Man havde sådan lidt lyst til at svare igen og sige: Hvad er de lige du går og tror om mig?? Jeg er i et stabilt forhold, det var bestemt planlagt og jeg er under uddanelse!!

Jeg synes bestemt ikke, at 23 er for tidligt at få børn... Det er jo nu at kroppen er bedst til det om man vil.

Kh Neta 26 år med Sebastian på 2 et halvt

Anmeld

20. januar 2009

SaNiNa

Det skal lige siges at jeg har det helt fint med at skulle være mor de må tænke og mene som de vil...

Det sjove var hvordan kæresten reagerede på at blive betragtet som ung far...

Anmeld

20. januar 2009

Pia.

Jamen I er da også unge... men pyt da med alderen.... Jeg er af den overbevisning at en 18 årig (bare et eks.) kan være en lige så god mor som en 30 årig - spørgsmålet er nok mere hvor man er I sit liv... og det kan sådanne to mænd i hvert fald ikke se på jer.... .... *S*

Pyt med hvad andre siger og tænker... - Men det siger du jo heldigvis også selv... - det sjove var jo din kærestes reaktion....

Knus Pia, 30 år og med en søn på 10 år om 14 dage. ....

Anmeld

20. januar 2009

Doktor Doolittle

Jeg tror altså også at aldersbegrebet ændrer sig jo ældre man selv bliver Jeg oplever mange patienter sige at jeg da må være for ung til at være læge allerede, og jeg bliver altså snart 37
Jeg synes det må være dejligt at være ung med sine børn, det får jeg ikke selv prøvet.
Tina på 36 år med Theodor på 6 og William på 2

Anmeld

20. januar 2009

Nemesis

ja lidt sjovt da egentlig for dengang de 2 herrer var unge var jeres alder da helt normalt at blive forældre i..monstro ikke i bare ser yngre ud (det er jo kun godt om 10 år) :-)

Selv oplever jeg da at der bliver kigget når jeg går med min store søn på 14 og min lille på 2...for når den store går med klapvognen/indkøbsvognen med lillebror og jeg kommer hen og den store så lægger armen om lillemor her så bliver der da kigget :-) jeg tør ikke gætte mig til hvad de tænker :-)

Eller som i efteråret hvor jeg iført en sweater og hue var ude at gå og blev forvekslet med en storesøster...ikke lige noget der faldt i sønnens smag :-)

Sisse på 33 med en søn på 14 og en på 2 :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.