dagpleje/vuggestue - hvor lang tid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

576 visninger
7 svar
0 synes godt om
14. september 2011

tudliq

hej alle i kloge mødre   jeg har et frygteligt dilemma...  

jeg har altid sagt til mig selv at mit barn i hvertfald ikke skulle passes i 7-8 timer hver dag...

nu er problemet så (udover forældrenes stress) at mit englebarn ikke kan lide tumult - så hun foretrækker KLART at blive afleveret tidligt til rolig morgenmad hos dagplejen. så hun bliver afleveret kl 7 om morgenen. så er der roligt - hun er den første eller nr 2 der kommer og min yndige lille pige kan være med fra starten når tumulten udvikler sig ... efter morgenmad kommer der 2 børn mere og så skal de jo lege og synge sange osv...   og den lille kan godt lide det - men hun vil altså ikek afleveres midt i det...  

så - hun starter kl 7 om morgenen...   jeg har heller aldrig kunnet få hende til at sove længere end kl 6 om morgenen - så det passer fint og vi har en rolig morgen...

men - klokken 1130 spiser de frokost...  og lidt over 12 - 1230  lægges de små...   og så sover hun til klokken kvart i 2 - ca...  hvor jeg så henter hende øjeblikeligt..  men det er stadig 7 timer.  jeg ved bare ikke hvornår jeg ellers skal hente hende...   ??   jeg er studerende  så jeg er hjemme 1215 (hvis jeg ikke køber ind, laver lektier og alle de der ting ) men hvis jeg henter hende 1215 så sover hun jo ikke... for så skal hun lige sige hej og se på hendes legetøj osv...  

så jeg aner ikke mine levende råd...   jeg føler mig som verdens usleste mor at lade den lille blive passet 7 timer om dagen - mens jeg sidder hjemme og laver lektier...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2011

MSM

tudliq skriver:

jeg har altid sagt til mig selv at mit barn i hvertfald ikke skulle passes i 7-8 timer hver dag...

nu er problemet så (udover forældrenes stress) at mit englebarn ikke kan lide tumult - så hun foretrækker KLART at blive afleveret tidligt til rolig morgenmad hos dagplejen. så hun bliver afleveret kl 7 om morgenen. så er der roligt - hun er den første eller nr 2 der kommer og min yndige lille pige kan være med fra starten når tumulten udvikler sig ... efter morgenmad kommer der 2 børn mere og så skal de jo lege og synge sange osv...   og den lille kan godt lide det - men hun vil altså ikek afleveres midt i det...  

så - hun starter kl 7 om morgenen...   jeg har heller aldrig kunnet få hende til at sove længere end kl 6 om morgenen - så det passer fint og vi har en rolig morgen...

men - klokken 1130 spiser de frokost...  og lidt over 12 - 1230  lægges de små...   og så sover hun til klokken kvart i 2 - ca...  hvor jeg så henter hende øjeblikeligt..  men det er stadig 7 timer.  jeg ved bare ikke hvornår jeg ellers skal hente hende...   ??   jeg er studerende  så jeg er hjemme 1215 (hvis jeg ikke køber ind, laver lektier og alle de der ting ) men hvis jeg henter hende 1215 så sover hun jo ikke... for så skal hun lige sige hej og se på hendes legetøj osv...  

så jeg aner ikke mine levende råd...   jeg føler mig som verdens usleste mor at lade den lille blive passet 7 timer om dagen - mens jeg sidder hjemme og laver lektier...

Det lyder som om du gør det helt rigtige!!

Hvis du henter hende inden hun skal sove kan det måske være svært for hende at lægge sig til at sove til middag da hun hellere vil være sammen med dig. Fra 7- ca. 14 er bestemt heller ikke en lang dag i dagpleje!!

Anmeld

14. september 2011

maria_wlt

Jeg synes godt nok ikke at du skal ha dårligt samvittighed. Hun sover jo alligevel, og det er en oplagt chance for at nå de alle sidste ting inden hun kommer hjem. Lektierne skal jo laves Og de er med til at skabe en fremtid for hende...

Anmeld

14. september 2011

serinasmor

hun lyder til at have det fantastisk med den måde det kører på lige nu ....

og så er det jo det bedste for hende .. så er der jo ingen grund til dårlig samvittighed ..

man har et standpunkt til man tager et nyt

Serina har i øvrigt oftest en dag fra 7.15 til 16.00 ... og jeg er også studerende ... har ikke dårlig samvittighed .. hun hygger sig hos sin dpmor .. og til gengæld har hun en mor der er der 100% fra hun er hentet til hun skal i seng .. fordi jeg har lavet en del af mine opgaver inden hun hentes ... gør jeg det anderledes ved jeg, at jeg ikke vil være til stede med hende .. men istedet sidde og få stress over jeg ikke kan lave lektier når jeg nu har deadline om 2 dage fx ..

Serinasmor

Anmeld

14. september 2011

tudliq

tak for svarene  det er jo nemlig det - hun sover jo fra 12 - 14 ... dvs det gør hun ikke hun sover ca 5 kvarter på et tidspunkt derimellem - hun har aldrig sovet særlig meget...  gaaab  -  jeg havde bare tænkt at hun skulle hentes tidligere hehe... altså dengang hun var 3 måneder og jeg tænkte over fremtiden - så troede jeg at hun skulle passes fra ca 08 - 13 .  men det var jo ud fra mine tider - jeg havde helt glemt at regne hendes tider ind i regnestykket    

Anmeld

15. september 2011

Brams

tudliq skriver:

Kan godt sætte mig ind i at du har dårlig samvittighed (det får jeg også nemt ), men det har du ingen grund til. Få lavet lektierne og handlet, så du er klar til at give hende fuld opmærksomhed når hun kommer hjem og der er hun jo så også udhvilet, så I får glæde af det begge to

Anmeld

15. september 2011

Lone Jakobsen

jeg synes du gør det helt rigtige. og en dag som hendes er på ingen måde lang.

ro til lektier er en rigtig vigtig ting, og så har du mulighed for at give hende din udelte opmærksomhed når du henter hende.

Anmeld

15. september 2011

Hasselnødden

serinasmor skriver:

hun lyder til at have det fantastisk med den måde det kører på lige nu ....

og så er det jo det bedste for hende .. så er der jo ingen grund til dårlig samvittighed ..

man har et standpunkt til man tager et nyt

Serina har i øvrigt oftest en dag fra 7.15 til 16.00 ... og jeg er også studerende ... har ikke dårlig samvittighed .. hun hygger sig hos sin dpmor .. og til gengæld har hun en mor der er der 100% fra hun er hentet til hun skal i seng .. fordi jeg har lavet en del af mine opgaver inden hun hentes ... gør jeg det anderledes ved jeg, at jeg ikke vil være til stede med hende .. men istedet sidde og få stress over jeg ikke kan lave lektier når jeg nu har deadline om 2 dage fx ..

Serinasmor

Præcis det samme herhjemme  det fungerer bare!

Så TS: Ingen dårlige tanker. Du gør det bedste for dit barn og hun lyder som om hun trives med hverdagen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.