Er i andre.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

566 visninger
4 svar
0 synes godt om
14. september 2011

SD

Sygemeldte under jeres ivf behandlinger,?Jeg spørger fordi vi begynder i ivf behandling om 1 cyklus ;-)Da vi var i iui behandling endte det med 3 måneders sygemelding. Både pga det psykiske og det fysiske - reagerede øv agtigt på hormonerne!Men nu hvor vi snart skal igang igen skal jeg ha snakket med jobbet om hvordan vi gør denne gang. De er meget forstående og hvisjeg ønsker en fuld sygemelding så får jeg det.Vi har i forvejen noah på 4 år og mit største problem ynder III, var at jeg ved siden af behandling og arbejde overhovedet ikke havde mere overskud til ham. Og det duer bare ikke. Så hellere sætte jobbet på standby for en tid...Hvad gør i andre under ivf????Kram stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2011

ønskebørn74

StineDegn skriver:

Sygemeldte under jeres ivf behandlinger,?Jeg spørger fordi vi begynder i ivf behandling om 1 cyklus ;-)Da vi var i iui behandling endte det med 3 måneders sygemelding. Både pga det psykiske og det fysiske - reagerede øv agtigt på hormonerne!Men nu hvor vi snart skal igang igen skal jeg ha snakket med jobbet om hvordan vi gør denne gang. De er meget forstående og hvisjeg ønsker en fuld sygemelding så får jeg det.Vi har i forvejen noah på 4 år og mit største problem ynder III, var at jeg ved siden af behandling og arbejde overhovedet ikke havde mere overskud til ham. Og det duer bare ikke. Så hellere sætte jobbet på standby for en tid...Hvad gør i andre under ivf????Kram stine

Jeg er sygemeldt fra sidst i stimulationsfasen (laver mange æg AVS) og frem til testdag, ved graviditet mindst til termins scanningen i uge 7+...

Held og lykke med det!!!!

Anmeld

14. september 2011

Miss BananaHammock

Jeg skal til første scanning idag (starter IVF i denne omgang) - og håber på 2 lækre streger i starten af november.

Jeg har sørget for at søge en paragraf 56 som jeg har fået bevilliget. Så kan jeg jo sygemelde mig med god samvittighed, men jeg håber på at jeg kun får sygedage i forbindelse med ÆU og ÆO. Men lad os nu se... jeg reagerede nemlig rigtig skidt på selve insemineringen, så mon ikke der kommer lidt flere dage på. Jeg havde overvejet at sygemelde mig de 14 dage efter ÆO men tror desværre at jeg vil blive sindsyg af at gå hjemme med mine egne tanker. Så jeg er kommet til den konklusion at jeg her i første forsøg kun sygemelder mig alle mine fysiskaktive dele af arbejdet (alle mine fitness timer) også stadig går på arbejde som leder og ordner administrative ting. 

Hvis første IVF ikke lykkes, kunne det måske være jeg ville prøve den med sygemelding i alle 14 dage. Men det ved jeg først til den tid.

Anmeld

14. september 2011

Lisbeth1985

Jeg er studerende, så jeg kan heldigvis arbejde hjemme i dagene efter ÆO Hvis ikke jeg var det, ville jeg nok vælge at få en sygemelding..

Lisbeth

Anmeld

14. september 2011

nielsen80

Jeg har faktisk prøvet begge dele - sidste gang, var jeg ikke sygemeldt overhovedet. Dagene med ÆO og ÆU, tog jeg som hjemmearbejdsdage, hvor jeg lavede mine opgaver om aftenen efter morfinrusen var aftaget. Jeg var på arbejde dagen imellem. Denne gang, har jeg til gengæld været sygemeldt fra ÆO til testdag(den 24 sept.). Der er fordele ved begge, fordelen ved at være sygemeldt, er du kan slappe af, og virkelig behandle din krop som den skal. Ulempen er, at tiden går meget langsomt! Og fokus måske er lidt for meget på det pågældene forsøg.

Jeg har ikke været meget ramt af smerter m.m i forbindelse med behandling og jeg har stillesidende arbejde, så derfor ser jeg sygemeldningen udelukkende som en aflastning, og sikring på jeg ikke bliver stresset. Vi har en lidt uholdbar arbejdssituation pt, var den stabil ville jeg til hver en tid arbejde - simpelthen for at have noget normalitet i mens man gennemgår behandlingerne.

Uanset hvad, så rigtig mange gange held og lykke med det hele.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.