Hvornår må de sidde oprejst?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.321 visninger
5 svar
0 synes godt om
13. september 2011

Zibi_84

Min søn Johannes er lige blevet 2 måneder. Allerede nu vil han ikke vugges i vores arme, men derimod sidde oprejst på skødet(med støtte). Han har meget længe kunne holde hovedet, og når han ligger fladt på ryggen, kan vi holde fast i hans hænder, og trække ham op og sidde. Han sidder dog ikke selv. Men er bange for at han får skæv ryg, hvis vi sidder for meget med ham på skødet??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2011

Englebassen82

Zibi_84 skriver:

Min søn Johannes er lige blevet 2 måneder. Allerede nu vil han ikke vugges i vores arme, men derimod sidde oprejst på skødet(med støtte). Han har meget længe kunne holde hovedet, og når han ligger fladt på ryggen, kan vi holde fast i hans hænder, og trække ham op og sidde. Han sidder dog ikke selv. Men er bange for at han får skæv ryg, hvis vi sidder for meget med ham på skødet??

med den rigtige støtte må de nok sidde tidligt vil tro omkring de 3 mdr.... men tror bestemt heller ikke det er godt for dem at begynde for tidligt.....

Håber nogen kan give dig et svar du kan bruge..

Anmeld

13. september 2011

Tona

Zibi_84 skriver:

Jeg ved ikke om det er rigtigt eller forkert, men jeg kan fortælle dig at Amanda har siddet hos os på den måde du beskriver siden hun var 8 uger, da hun heller ikke rigtig ville ligge mere. Hun holdt da hovedet fuldstændig selv.

Jeg tror man skal se mindre på hvor gammelt barnet er og mere på hvad det er klar til. Børn er så forskellige jo

Anmeld

13. september 2011

Zibi_84

Englebassen82 skriver:

med den rigtige støtte må de nok sidde tidligt vil tro omkring de 3 mdr.... men tror bestemt heller ikke det er godt for dem at begynde for tidligt.....

Håber nogen kan give dig et svar du kan bruge..

Tænker nemlig også at det kan være skadeligt for ryggen? Men tak for svar

Anmeld

13. september 2011

Zibi_84

Amandas-mor skriver:

Jeg ved ikke om det er rigtigt eller forkert, men jeg kan fortælle dig at Amanda har siddet hos os på den måde du beskriver siden hun var 8 uger, da hun heller ikke rigtig ville ligge mere. Hun holdt da hovedet fuldstændig selv.

Jeg tror man skal se mindre på hvor gammelt barnet er og mere på hvad det er klar til. Børn er så forskellige jo

okay, det samme med din datter! Du har nok ret. Og hvis de kan sidde oprejse på skødet, så må det vel også være fordi deres muskler kan klare det. Ellers ville de vel falde sammen med det samme?

Anmeld

14. september 2011

Tona

Zibi_84 skriver:

okay, det samme med din datter! Du har nok ret. Og hvis de kan sidde oprejse på skødet, så må det vel også være fordi deres muskler kan klare det. Ellers ville de vel falde sammen med det samme?

Ja det var også min tanke  I øvrigt så to forskellige sp'er os gøre det uden at kommentere at det var forkert. Det eneste de sagde var at det var meget flot at hun allerede kunne, for det var ikke normalt tidligst i 3 mdr alderen  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.