Børn spiser ikke nok fisk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.016 visninger
4 svar
0 synes godt om
20. januar 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Fra Avisen.dk

Der er for lidt makrelsalat, fiskefrikadeller og torskerogn i ungernes madpakker.

Vores børn har kun en tiendedel af den fisk med på madpakken, som de burde spise. En ny undersøgelse fra DTU (Danmarks Tekniske Universitet) konkluderer, at danske børn spiser alt for lidt fisk.

Der er nemlig i gennemsnit kun 20 gram fisk i madpakken om ugen, men der burde være 200 gram ifølge anbefalingerne.

Fødevareministeriet og Fiskeribranchen sætter derfor gang i en kampagne, der netop skal få forældrene til at pakke mere fisk ind i madpapir og lægge det i madpakken.

"Vores madvaner grundlægges tidligt, og derfor skal vi lære vores børn, at fisk er en del af vores hverdagsmad - både til middag og til frokost. Derfor sætter vi nu fokus på at få flere til at vælge fiskepålægget til madpakken," siger fødevareminister Eva Kjer Hansen i en pressemeddelelse.

Som en del af kampagnen skal der blandt andet deles brochurer med lette fiskeopskrifter ud i supermarkeder og hos fiskehandlere.

De voksne spiser i øvrigt også for lidt fisk, og undersøgelsen viser samtidig, at de fleste børn foretrækker makrel, sild, torskerogn og laks.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2009

SaNiNa

Her får vi slet ikke fisk... jeg kan ikke lide det og pt er lugten af fisk bare alt for slem...

Kæresten spiser engang i mellem markel på dåse ellers har vi inden form for fisk i huset...
Tror heller ikke der vil komme det når den lille kommer...

Anmeld

20. januar 2009

lonemus

Sanne skriver:

Her får vi slet ikke fisk... jeg kan ikke lide det og pt er lugten af fisk bare alt for slem...

Kæresten spiser engang i mellem markel på dåse ellers har vi inden form for fisk i huset...
Tror heller ikke der vil komme det når den lille kommer...

Derfor spiser mine børn fiskeolie hver morgen )

Lone

Anmeld

20. januar 2009

SaNiNa

kunne forstille mig at den osse ville få et form for fiskolie tilskud men vi laver aldrig frisk fisk...

så det må blive noget tilskud

Anmeld

20. januar 2009

Pia.

jeg elsker fisk og vi får tit fisk her hjemme...

Min mands far og farbror er fisker så vi har nem adgang til friske fisk...

Så her spises meget grillet laks, fiske filetér, fiskefrikadeller og rejer

I weekenderne spiser vi tit en sildemad eller en lakse/reje mad, så jeg vil altså mene vi er godt dækket ind...

Knus Pia som også har tre børn der elsker fisk...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.