Gris på picnic :o)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.979 visninger
11 svar
0 synes godt om
13. september 2011

Ansemusen

Denne kage var en bestilling til sommerfesten aka "grisefest", deraf grise-temaet, på min kærestes arbejde, hvor partnere altid er inviteret

Fondanten smeltede desværre lidt under transporten, så da billederne blev taget, var den desværre ikke helt så flot som, da jeg lige have lavet den. Og det gode kamera var glemt hjemme, så igen lidt skidt fremtræden  Synes ellers bare den var SÅ fin i virkeligheden, og hele firmaet plus vedhæng var helt vildt imponerede og sagde, at nu havde jeg forpligtet mig til at lave kage hvert år til deres grisefest, hehe.

Den tog rigtig lang tid at lave med alle de små dyr, slik, cup cakes mm. som skulle laves - så jeg lavede pynt i hele ugen op til.

Fyld: Lagkagebunde lagt sammen med skovbærcreme og hvid chokoladecreme med orange. Makroner og lidt sherry i bunden.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2011

K&S

WOW, hvor er den bare SUPER flot....!

Hvordan laver du træstrukturen rundt om den øverste kage? Er det en udstikker?  

Anmeld

13. september 2011

Ansemusen

K&S skriver:

WOW, hvor er den bare SUPER flot....!

Hvordan laver du træstrukturen rundt om den øverste kage? Er det en udstikker?  

Tusind tak  Nej det er en præger, som jeg bare har præget et langt stykke fondant med og derefter skåret ud som bræder, med vilje skæve og forskellige, så det skulle give et mere naturligt og sjovt look.

Anmeld

13. september 2011

K&S

Ansemusen skriver:

Tusind tak  Nej det er en præger, som jeg bare har præget et langt stykke fondant med og derefter skåret ud som bræder, med vilje skæve og forskellige, så det skulle give et mere naturligt og sjovt look.

Tak  har den et navn, den præger?

Og manden sidder ved siden af og ROSER dit picnictæppe  hvordan har du lavet det?

Anmeld

13. september 2011

B&J

ihh hvor er den bare super flot altså... og jeg kan ikke nogle fejl med den men måske er det også bare mine øjne den er bare så godt lavet håber de alle nød den

Anmeld

13. september 2011

Ansemusen

K&S skriver:

Tak  har den et navn, den præger?

Og manden sidder ved siden af og ROSER dit picnictæppe  hvordan har du lavet det?

Jeg kan ikke huske hvad den hedder, men den fås bl.a. hos specialkøbmanden, hvor den er i en pakke sammen med en murstenspræger. De er begge en firkantet præger, ca. 10 x 6 cm eller deromkring tror jeg. Og ikke særligt dyr så vidt jeg husker

Tak til din mand  Jeg har først lavet en stor hvid firkant i den størrelse, som tæppet skulle være (ikke en helt lige og symetrisk firkant, netop for at få det til at se ud som om tæppet folder lidt. Derefter lavede jeg endnu en hvid firkant og en rød firkant og skar små firkanter ud af begge og lagde ovenpå den første store hvide firkant i mønstret. Til sidst rullede jeg det let, så det blev mere sammenhængende at se på, lavede syninger og lagde uldtotter ind tre steder for at løfte tæppet (folder).

Anmeld

13. september 2011

Ansemusen

B&J skriver:

ihh hvor er den bare super flot altså... og jeg kan ikke nogle fejl med den men måske er det også bare mine øjne den er bare så godt lavet håber de alle nød den

Ih du er altid så sød

Overfladen er helt glat, fordi fondanten smeltede, så blomsterne flød lidt ud i fondanten på den nederste kage - det var ret ærgerligt, da det jo ødelægger den skarpe kant der ellers er mellem overtræksfndanten og blomster mm. Men det var der jo ikke noget at gøre ved. Sådan er det når en overtrukket og pyntet kage kommer kold fra køleskabet ud i sommervarmen!

Anmeld

13. september 2011

B&J

Ansemusen skriver:

Ih du er altid så sød

Overfladen er helt glat, fordi fondanten smeltede, så blomsterne flød lidt ud i fondanten på den nederste kage - det var ret ærgerligt, da det jo ødelægger den skarpe kant der ellers er mellem overtræksfndanten og blomster mm. Men det var der jo ikke noget at gøre ved. Sådan er det når en overtrukket og pyntet kage kommer kold fra køleskabet ud i sommervarmen!

pyt pyt den er super flot og folk kunne helt sikkert lig den

jeg tænker tit på hvor meget i kage kvinder ligger i sådan nogle og hvor mange timer  det er så flot et arbejde

Anmeld

13. september 2011

Ansemusen

B&J skriver:

pyt pyt den er super flot og folk kunne helt sikkert lig den

jeg tænker tit på hvor meget i kage kvinder ligger i sådan nogle og hvor mange timer  det er så flot et arbejde

30 aktive mandetimer eksklusiv tegning ad, hvordan kagen skulle se ud, indkøb osv. tror jeg. Brugte sindssygt lang tid på den her kage, fordi så meget af det skulle laves i hånden. Fx. de små vindrueklaser - der har jeg jo skulle rulle alle vindruerne i hånden. Var godt træt af fondantmodellering i dagene efter, men havde en bestilling til weekenden efter, så måtte jo på'n igen *griner*

Anmeld

13. september 2011

B&J

Ansemusen skriver:

30 aktive mandetimer eksklusiv tegning ad, hvordan kagen skulle se ud, indkøb osv. tror jeg. Brugte sindssygt lang tid på den her kage, fordi så meget af det skulle laves i hånden. Fx. de små vindrueklaser - der har jeg jo skulle rulle alle vindruerne i hånden. Var godt træt af fondantmodellering i dagene efter, men havde en bestilling til weekenden efter, så måtte jo på'n igen *griner*

wow så kan jeg da bedre og bedre forstå det bliver såååååå flot arbejde det hele når der bliver lå så mange kræfter og energi i det og jaa på den igen når der er en bestilling

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.