Må dit barn sidde på bordet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.824 visninger
21 svar
0 synes godt om
13. september 2011

Malene84

Go'aften skønne kvinder...

Jeg arbejder i en vuggestue/børnehave hvor vi har en debat igang omhandlende børn siddende på bordene (udendørs).

Debatten er igang fordi vi forsøger at få ens regler på legepladsen... mange af de voksne sætter sig på bordet (bord-bænke), og dermed gør børnene det jo også..

Er du som forældre, okay med at dit barn lærer at sidde på bordet?

Begrund gerne dit svar!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2011

Tona

Malene84 skriver:

Jeg arbejder i en vuggestue/børnehave hvor vi har en debat igang omhandlende børn siddende på bordene (udendørs).

Debatten er igang fordi vi forsøger at få ens regler på legepladsen... mange af de voksne sætter sig på bordet (bord-bænke), og dermed gør børnene det jo også..

Ja, for det gør jeg jo også selv. Men ikke når der spises

Anmeld

13. september 2011

Nemesis

der er jo stor forskel på et bord og bænke sæt i bh og så møblerne hjemme..så ser intet problem i, at de sidder på bordet udenfor i bh.

:-) Sisse

Anmeld

13. september 2011

FruPudderkvast

Nej, borde er til at sidde VED, og ikke PÅ!
Hvad er argumentet for at man gerne må sidde på bordet? Og må man så også gerne stå på bordene?

Anmeld

13. september 2011

Henri84

Stuebord og spisebord er no go, deres egne borde må de gerne sidde på.. Borde, bænke i naturen og på legeplads må de gerne sidde på hvis de ikke bliver brugt.. Kan ikke se noget problem i det så længe de lærer at det kun er når det ikke bruges til mad og drikke samtidig

Anmeld

13. september 2011

Anne85

Tror ikke helt jeg forstår spørgsmålet.... for spisebord osv kravler man jo ikke sårn lige op på. Men den store sidder fx ofte på køkkenbordet imens jg laver mad - og vores lille krudtugle på 1 kravler altid op på sofabordet (og op i sofaen... og op i vindueskarmen... osv osv) og ja, det tager jeg ret frit... I vores hjem er der plads til leg og intet er så fint at det ikke kan tåle at ungerne kravler på det/kaster med det eller hvad de nu kan finde på  (vindueskarmen bedes hun dog venligst vænne sig fra - men det er af sikekrhedsmæssige hensyn )

Anmeld

13. september 2011

Henri84

13~12~09 skriver:

Nej, borde er til at sidde VED, og ikke PÅ!
Hvad er argumentet for at man gerne må sidde på bordet? Og må man så også gerne stå på bordene?

Ja, mine unger må også gerne stå på bordene (men kun deres egne), de elsker at hoppe ned derfra på en madras, herhjemme ser vi nok på det med lidt andre 'briller' i det vi begge er uddannet idrætslærere, og det er jo skide godt for deres motoriske udvikling

Anmeld

13. september 2011

Rikke _ Mor til Ida <3

Umiddelbart vil jeg sige nej, det er ikke okay at sidde på bordene uanset om det er indenfor eller udenfor :-) Borde er til at sidde ved, ikke på.

Anmeld

13. september 2011

serinasmor

serina sidder på køkkenbordet stort set hver aften og hjælper med at lave mad ..

hun må gerne kravle op og sidde på hendes eget lille bord på værelset..

men hun må IKKE kravle/ sidde på spisebordet ...

jeg ved godt det måske er dobbeltmoralsk ...

men hun sidder på køkkenbordet og hjælper med maden .. for så går det hele meget nemmere ... og at hun sidder og læser på sit lille bord har jeg det egentlig fint med .. det ser hyggeligt ud

Anmeld

13. september 2011

signe.

Malene84 skriver:

DU ER TILBAGE!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.