Mad til dåbsfest, nogen ideer..? ;)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. september 2011

foto på lærred

Vi fik 3 slags kød, karfoffelsalat, flødekartofler, flute, brød, grøn salat og pastasalat. Til dessert forskellige frugt tærter og så havde en veninde lavet en kæmpe lækker kage istedet for en gave. Maden kostede omkring 2300 kr. og var hjemmelavet, vi var ca 40 personer. Drikkelse, chips og slik var købt i Tyskland

Håber I får en dejlig dag.

www.foto-paa-laerred.dk

collager og dåbsinvitationer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2011

natalia86

Lavede al maden selv: 

Forret -

Florentinsk lakse roulade (Det er så nemt for man laver den dagen før, så skal den kun skæres op på serveringsfade, og den er MEGET billig at lave) 

Hovedret -

Kartoffel salat med advokado, romainesalat og cashews i en hvidvinseddike marrinade.

Pastasalat med grøn og rød pesto samt ristede hvidløg og karmeliserede rødløg. 

Tomatsalat

Fyldt Svinemørbrad

Fest Skinke

Chicken drums

Hjemmebagt Foccasia brød

Dessert-

MMF Kage med hvidchokolade creme, og blåbær creme samt chokolade bunde. 

lavede alt pynten selv, vi var 39 mennesker og det kostede ca 4200 incl leje af lokale. Har også købt ind i Lidl og Netto. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

29. september 2011

fønix

foto på lærred skriver:

Vi fik 3 slags kød, karfoffelsalat, flødekartofler, flute, brød, grøn salat og pastasalat. Til dessert forskellige frugt tærter og så havde en veninde lavet en kæmpe lækker kage istedet for en gave. Maden kostede omkring 2300 kr. og var hjemmelavet, vi var ca 40 personer. Drikkelse, chips og slik var købt i Tyskland

Håber I får en dejlig dag.

www.foto-paa-laerred.dk

collager og dåbsinvitationer

Uhh det var ellers en super god ide! jeg har bestilt smørbrød og kartoffel salat ved en slagter og så laver jeg selv frikadeller, boller og kage så står jeg ikke med så meget selv

Anmeld

29. september 2011

fønix

natalia86 skriver:

Lavede al maden selv: 

Forret -

Florentinsk lakse roulade (Det er så nemt for man laver den dagen før, så skal den kun skæres op på serveringsfade, og den er MEGET billig at lave) 

Hovedret -

Kartoffel salat med advokado, romainesalat og cashews i en hvidvinseddike marrinade.

Pastasalat med grøn og rød pesto samt ristede hvidløg og karmeliserede rødløg. 

Tomatsalat

Fyldt Svinemørbrad

Fest Skinke

Chicken drums

Hjemmebagt Foccasia brød

Dessert-

MMF Kage med hvidchokolade creme, og blåbær creme samt chokolade bunde. 

lavede alt pynten selv, vi var 39 mennesker og det kostede ca 4200 incl leje af lokale. Har også købt ind i Lidl og Netto. 

Mange tak for svar, jeg har fundet ud af maden men det er et vild flot bord, hvad er der omkring lysene? Og rigtig god ide med servietterne!!

Anmeld

30. september 2011

natalia86

fønix skriver:

Mange tak for svar, jeg har fundet ud af maden men det er et vild flot bord, hvad er der omkring lysene? Og rigtig god ide med servietterne!!

Mange tak

Det er decopage - Altså har taget det yderste lag af en serviet og klippet det til som jeg nu ville have det - varmet en ske og "smeltet" det på bloklyset - Og for at man ikke skal se skilningen på servietten, så købte jeg noget dekorationsbånd i stof2000 til 2.95 pr meter  

Det kan simpelthen ikke blive billigere :-) 

Anmeld

30. september 2011

fønix

natalia86 skriver:

Mange tak

Det er decopage - Altså har taget det yderste lag af en serviet og klippet det til som jeg nu ville have det - varmet en ske og "smeltet" det på bloklyset - Og for at man ikke skal se skilningen på servietten, så købte jeg noget dekorationsbånd i stof2000 til 2.95 pr meter  

Det kan simpelthen ikke blive billigere :-) 

Ej hvor smart! Det ser vild godt ud og nej billigere bliver det vist ikke

Anmeld

30. september 2011

SHERO

Jeg er alene mor og budgettet eller tiden var ikke så stort til dåben, så jeg lavede en pokkers masse madtærter i god tid som kunne fryses og så bare lunes, ellers lavede jeg pastasalater, salat, bagte brød og frikadeller. Så det eneste jeg lavede dagen før var at skærer salat og lave pastasalaten. Resten var lavet i god tid og skulle bare lunes, og gæsterne synes det var fantastisk med noget let når det nu var om formiddagen.. :-) Så det var bare ta'selv, og så sodavand og øl til.. :-)

Anmeld

30. september 2011

foto på lærred

fønix skriver:

Uhh det var ellers en super god ide! jeg har bestilt smørbrød og kartoffel salat ved en slagter og så laver jeg selv frikadeller, boller og kage så står jeg ikke med så meget selv

Ja her var det også min Moar der stod for alt maden De kære mødre

Det lyder som en dejlig løsning du har fundet. Håber I får en rigtig dejligt dag.

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

julegaver, dåbsinvitationer, foto på lærred.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.