Æblekage....... hjælp =)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.369 visninger
15 svar
0 synes godt om
13. september 2011

BellaCiinea

Hejsa I skønne kvinder!

Er der nogen der ligger inde med en opskrift på Æblekage med smuldredej ..?

En der ikke er for tør eller noget.. Med andre ord; en der er ... perfekt!

Det skal gerne være sådan en med kanel You know

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2011

BellaCiinea

Slet ingen?

Anmeld

13. september 2011

Maja88

450g skåret og skrællet æber...

1dl æblejuice

150g blåbær.

3 spsk vand

1spsk maizena...

dej:

50g blød smør

1½dl mel..

1 tsk kanel

æblerne koges med æblejuice i ca 5 min...

maizena blanding  blandes i og koges op igen....

tages af varmen og blåbær samt 1-2 spsk rørsukker blandes i..

ligges i ovnfast fad....

smuldredej drysses over..lidt rørsukker drysses over.. bages i ovnen i ca 25 til dejen er lysebrun

Anmeld

13. september 2011

lailamik

IsabellaCiinea skriver:

Hejsa I skønne kvinder!

Er der nogen der ligger inde med en opskrift på Æblekage med smuldredej ..?

En der ikke er for tør eller noget.. Med andre ord; en der er ... perfekt!

Det skal gerne være sådan en med kanel You know

Uh UH  jeg har en! den er så god og så nem:

100gr mel

100gr sukker

100gr havregryn

100gr margarine

4-6 stk æbler

Smelt margarinen, og bland det så sammen med resten undtage æblerne. Bland det til det smuldrer.     Æblerne skal du skrælle, og skære i både. Læg dem i et fad og læg så smuldredejen over, og dæk det så med kanel over. -Jeg tilsætter nogle gange kanel i dejen -smager bedre efter min mening  

Tærten skal være inde i ovne omkring 25 min i ca. 180 C . Nyd den lunken, og evt med lidt creme fraiche Yums!

Anmeld

13. september 2011

BellaCiinea

lailamik skriver:

100gr mel

100gr sukker

100gr havregryn

100gr margarine

4-6 stk æbler

Smelt margarinen, og bland det så sammen med resten undtage æblerne. Bland det til det smuldrer.     Æblerne skal du skrælle, og skære i både. Læg dem i et fad og læg så smuldredejen over, og dæk det så med kanel over. -Jeg tilsætter nogle gange kanel i dejen -smager bedre efter min mening  

Tærten skal være inde i ovne omkring 25 min i ca. 180 C . Nyd den lunken, og evt med lidt creme fraiche Yums!

Lyder super godt!

Smeltet margarine.. hmm det har jeg alligevel ikk set før =D men det skal da prøves

Har allerede købt creme fraiche til det tihi

Tusinde tak for at du vil dele din opskrift =)

Anmeld

13. september 2011

BellaCiinea

lailamik skriver:

100gr mel

100gr sukker

100gr havregryn

100gr margarine

4-6 stk æbler

Hov forresten! Hvis jeg laver den idag, kan jeg så godt lune den imorgen når mine forældre kommer?

Anmeld

13. september 2011

BellaCiinea

Maja88 skriver:

450g skåret og skrællet æber...

1dl æblejuice

150g blåbær.

3 spsk vand

1spsk maizena...

dej:

50g blød smør

1½dl mel..

1 tsk kanel

æblerne koges med æblejuice i ca 5 min...

maizena blanding  blandes i og koges op igen....

tages af varmen og blåbær samt 1-2 spsk rørsukker blandes i..

ligges i ovnfast fad....

smuldredej drysses over..lidt rørsukker drysses over.. bages i ovnen i ca 25 til dejen er lysebrun

Uhm lyder ellers lækkert..

Men har hverken maizena, blåbær eller æblejuice.. den må jeg prøve en anden gang

Anmeld

13. september 2011

lailamik

IsabellaCiinea skriver:

Hov forresten! Hvis jeg laver den idag, kan jeg så godt lune den imorgen når mine forældre kommer?

Jada hvorfor ikke , tror ikke det vil skade, men har ikke selv prøvet den, da den bliver spist med det samme herhjemme ;P hehe  

Anmeld

13. september 2011

BellaCiinea

lailamik skriver:

Jada hvorfor ikke , tror ikke det vil skade, men har ikke selv prøvet den, da den bliver spist med det samme herhjemme ;P hehe  

Okay =D Satser på at man godt kan.. Bager også muffins, så har da dem som backup hvis det er

Bare fordi at jeg kommer hjem fra arbejde kl. 13:30 imorgen, og mine forældre kommer kl. 14 ca.

Så synes ikke jeg kan nå at klaske den sammen imorgen uden at stresse

Ellers... så.. måske man kan lave smuldredejen, og stille den i køleskabet til imorgen, og så skrælle æblerne og skære dem ud, og så gemme dem i en frysepose... og så bare klaske den sammen imorgen???

Anmeld

13. september 2011

lailamik

IsabellaCiinea skriver:

Okay =D Satser på at man godt kan.. Bager også muffins, så har da dem som backup hvis det er

Bare fordi at jeg kommer hjem fra arbejde kl. 13:30 imorgen, og mine forældre kommer kl. 14 ca.

Så synes ikke jeg kan nå at klaske den sammen imorgen uden at stresse

Ellers... så.. måske man kan lave smuldredejen, og stille den i køleskabet til imorgen, og så skrælle æblerne og skære dem ud, og så gemme dem i en frysepose... og så bare klaske den sammen imorgen???

hmmm.. ja hvis man ikke har prøvet før så ville jeg ikke turde satse på det på så kort tid, nej  

Uhhh ja det kunne måske være en idé, men så husk at æblene ikke må blive brune, ser ikke helt apptitligt ud  

tænker for mig selv -hvorfor har jeg aldrig prøvet det?? hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.