Dp-moren og hendes ønsker......

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

781 visninger
11 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. september 2011

Anonym trådstarter

Lavede tidligere en tråd om at dpmor ænsker at mit barn ska bruge sut, hvilket jeg sagde nej til, da barnet aldrig har brugt det og har nu en alder af 9 mdr.

Det fori hun tit får raseri anfald og der ville dpmor godt have en sut at give barnet, dpmpr sagde igen idag at hun aætså manglede den sut, hvortil mit svar bare var at det ville jeg godt nok været MEGET træt af, men dpmor siger at hun jo altså også har andre børn at tilgodese og det stresser dem, når mit barn har raseri anfald...........

(dpmor har begge mine børn hos hende), og barnet med raserianfaldende er li startet op her d. 01.09.11

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2011

Sara.

Jeg synes at dagpleje moderen skal lytte til dit valg.

Men samtidig kan jeg sagtens se det fra dagplejermoderens side. Hvis hun har 3 andre børn og så har et barn der får flere raseri anfald (end normalt, hvis man kan sige det sådan) så ville det da være rart for hende at have en sut.

MEN : det er jo ikke sikkert at dit barn vil tage sut?

dit barn er lige startet, så måske det bare er en periode, indtil dagpleje moderen har lært hvordan dit barn er?

Uha det er lidt svært, for kan faktisk rigtig godt følge både dig og din dagpleje moder

Anmeld

13. september 2011

SHERO

Det er dit valg og det skal du stå ved...
Min søn sutter tommelfinger, har aldrig ville bruge sutten, og han har dagligt raserianfald fordi han er så stædig og det hjælper tommelfingeren altså ikke på.

Anmeld

13. september 2011

chael

Anonym skriver:

Lavede tidligere en tråd om at dpmor ænsker at mit barn ska bruge sut, hvilket jeg sagde nej til, da barnet aldrig har brugt det og har nu en alder af 9 mdr.

Det fori hun tit får raseri anfald og der ville dpmor godt have en sut at give barnet, dpmpr sagde igen idag at hun aætså manglede den sut, hvortil mit svar bare var at det ville jeg godt nok været MEGET træt af, men dpmor siger at hun jo altså også har andre børn at tilgodese og det stresser dem, når mit barn har raseri anfald...........

(dpmor har begge mine børn hos hende), og barnet med raserianfaldende er li startet op her d. 01.09.11

Syntes du skal tage kontakt til kommuen og forhøre dig om hvordan du skal forholde dig??

For selvfølgelig skal dit barn ikke have sut, når det aldrig har fået før.

Hvis barnet er for meget for DP, så kunne det være hun skulle skifte hverv eller dit barn måske skulle i VS, hvor den slags forskelligehedder oftes bliver tilgodeset og støttet op om.

*Camilla 37+6

Anmeld

13. september 2011

Nessie

Her hjælper sutten altså ikke på deciderede raseri anfald. Og han er ellers MEGET glad for sin sut. 

Har hun ikke en bamse eller sutteklud, hun kan få med i stedet for? Selvfølgelig skal DP ikke begynde at stoppe en sut i munden på et barn, der ikke er vant til at bruge sut. Det må hun da have haft andre børn, der heller ikke har brugt.

Jeg kunne da forestile mig, at det kun er i en tilvænningsperiode, at hun får de raseri anfald

Anmeld

13. september 2011

Anonym trådstarter

Kunne heller ik forestille mig sutten vil blive taget, men undre mig bare over at dp finder på at spørge om det, syntes lidt det er den lette udvej, ved gdt mit barn sommetider kan være "streng" men det ka alle vel?

Og ja, h'n har jo ikke været der ret længe, mit barn er for tidlig født og kører derfor efter koorigeret alder, deror sidder hun heller ikke stabilt endnu og hader højstolen og det gør jo at middagsmaden blir lidt turbulent, men hva ska/kn jeg gøre ved det?+?????

Åh det er frustrerende!

Anmeld

13. september 2011

Ciss

Hej

Jeg læste også det andet indlæg, du skrev.

Jeg kan selvfølgelig godt se, at det ville være nemt i DP, hvis man bare kunne stikke alle ungerne en sut, og så løste det alle problemer. Men sådan er den virkelige verden ikke.

Det virker mildest talt uproft, at Dpmoren insisterer på dette. Bruger barnet ikke sut, så bruger barnet ikke sut, og så må hun finde en anden måde at gøre tingene på. Det er altså en del af arbejdet.....

Lykke til!

Anmeld

14. september 2011

nørgaard

Jeg er lidt rystet.. kan ikke forstå dp forslår det. Børn bliver fursteret og det er helt normalt. Min dreng bliver ofte gal/fursteret men sutten kan jeg da godt glemme. Det eneste der virker er at give ham den klods han ikke kan nå eller sæte ham op.(: Det må dagplejeren da have tid til!!

Sys bestemt ikke du skal give dit barn sut, bare fordi hun synes det kunne være dejligt at prøve...

Anmeld

14. september 2011

serinasmor

har hun ikke en anden trøstedims hun kan få med ?? en bamse eller en sutteklud eller så??

Anmeld

14. september 2011

Lone Jakobsen

serinasmor skriver:

har hun ikke en anden trøstedims hun kan få med ?? en bamse eller en sutteklud eller så??

sad lige med samme tanke

noget trygt og rart som hun kan afledes lidt med. her er en lille klods med en klokke i, eller et rasleæg, en super ide til hurtig afledning

jeg synes på ingen måde at din dp. kan forlange en sut. 2 af mine børn har ikke brugt sut, og selv om dp. dengang undrede sig, så var det aldrig et problem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.