Tunmousse uden smør - kan man det??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.660 visninger
24 svar
0 synes godt om
13. september 2011

N&J

Nogen der har en opskrift, evt. med husblas hvis det er, har bare ingen smør i huset og vil helst have moussen uden smør, hvis det er muligt. 

Hjælp skønne kvinder

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2011

henh01

uden at være sikker så tror jeg du kan erstatte smør med husblas. Smøren er jo til for at stivne og gøre moussen fast.

Jeg laver dog tunmousse med en smule smør og 18% cremefraishe. Lækkert og NEMT

Anmeld

13. september 2011

Mira0911

Har aldrig hørt om det - Men der er vel ikke andet end at prøve og se hvordan det bliver? 

Anmeld

13. september 2011

Fam. Madsen

jeg bruger aldrig smør i min tunmusse, så ja du kan godt lave det uden

Anmeld

13. september 2011

Frøken J.

N&J skriver:

Nogen der har en opskrift, evt. med husblas hvis det er, har bare ingen smør i huset og vil helst have moussen uden smør, hvis det er muligt. 

Hjælp skønne kvinder

Ingredienser
2 dåser tun i vand (a ca. 185 g)
3 blade husblas
3 dl Arla Karolines Køkken® Fromage frais 0,3%
Frisk dild
2 forårsløg
1 tsk friskpresset citronsaft
¼ tsk cayennepeber
1½ tsk groft salt
Fremgangsmåde

Tunen dryppes af i en sigte/dørslag. Derefter kommes den i en skål og deles i små finestykker med en gaffel. Husblas lægges i blød i koldt vand i 5 minutter. Imens vendes fromage frais, citronsaft, cayennepeber, salt, forårslåg og dild i tunen. Husblas trækkes op af vandet sammen med det vand, som hænger ved. Den smeltes herefter i en skål i et vandbad, hvorefter den afkøles med lidt af tunblandingen. Resten af husblassen vendes i tunmoussen under omrøringen, og moussen hældes i en skål og stilles tildækket i køleskabet i mindst 5 timer.

Anmeld

13. september 2011

N&J

henh01 skriver:

uden at være sikker så tror jeg du kan erstatte smør med husblas. Smøren er jo til for at stivne og gøre moussen fast.

Jeg laver dog tunmousse med en smule smør og 18% cremefraishe. Lækkert og NEMT

Super.. tak... 

Anmeld

13. september 2011

N&J

Mira0911 skriver:

Har aldrig hørt om det - Men der er vel ikke andet end at prøve og se hvordan det bliver? 

Hehe, nej jeg må prøve mig frem.. , tænkte bare at plantemargarine nok ikke var det bedste.. 

Anmeld

13. september 2011

N&J

Fam. Madsen skriver:

jeg bruger aldrig smør i min tunmusse, så ja du kan godt lave det uden

Super.. tak tak

Anmeld

13. september 2011

N&J

Frøken J. skriver:

Ingredienser
2 dåser tun i vand (a ca. 185 g)
3 blade husblas
3 dl Arla Karolines Køkken® Fromage frais 0,3%
Frisk dild
2 forårsløg
1 tsk friskpresset citronsaft
¼ tsk cayennepeber
1½ tsk groft salt
Fremgangsmåde

Tunen dryppes af i en sigte/dørslag. Derefter kommes den i en skål og deles i små finestykker med en gaffel. Husblas lægges i blød i koldt vand i 5 minutter. Imens vendes fromage frais, citronsaft, cayennepeber, salt, forårslåg og dild i tunen. Husblas trækkes op af vandet sammen med det vand, som hænger ved. Den smeltes herefter i en skål i et vandbad, hvorefter den afkøles med lidt af tunblandingen. Resten af husblassen vendes i tunmoussen under omrøringen, og moussen hældes i en skål og stilles tildækket i køleskabet i mindst 5 timer.

tak Miss J... 

måske lige voldsomme mange dåser tun kun til Nikita og mig.. hihi, men absolut brugbar.. 

Anmeld

13. september 2011

Sitrani

N&J skriver:

Hjælp skønne kvinder

Jeg putter aldrig smør ELLER husblads i tunmousse...??? Har jeg aldrig hørt om... Jeg bruger bare creme fraiche og en smule mayonnaise Og hvis det skal være tykkere, så tager jeg tunen og presser al væden ud af tunen, så væden ike gør moussen for tynd... Sådan kan man sagtens lave tunmousse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.