Anonym skriver:
Hej piger .. Jeg har nu haft slags mælke knuder i mit højre bryst .. Jeg blev rådet til bruge pumpe , elektrisk men det hjælp ik ret meget på det jeg ammer også mit barn som er snart en måned .. Men knuden er nu blevet ret hård som en sten og mit bryst ser tydeligt større ud end den anden
og den er helt rød .. Var til læge med det også men blev stadig rådet til bruge pumpen og self massage .. Men hvad kan jeg gør for at det kan går væk den knude der , ligger nu i sengen med smerter i brystet
.. Nogen hjælp??
Det lyder som brystbetændelse..især fordi du siger du er rød på området.
Masser af varme skal der til, så find et blødt og vamt halstørklæde og placér rundt om brysterne, så de hele tiden holdes varme.
3 gange om dagen går du ud på badeværelset og masserer området godt igennem medens du varmer brystet op med den varme bruser.
Når man skal massere mælkeknuder ud, er det ligesom, når man malker en ko.
Start med bløde cirklende bevægelser omkring mælkeknuden, for at løsne selve vævet op.
Derefter begynder du med masserende og strygende bevægelser fra centrum af mælkeknuden og ud mod brystvorten.
Du må ikke massere for hårdt, men heller ikke blødt. Bliv ved til knuden er løs og begynder at forsvinde.
Det vigtigste er at du får mælken ud af knuden.
Varm hele tiden området op med bruseren.
God bedring!

Kærligst
Sussie
Anmeld