Avvvv mit bryst :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.005 visninger
9 svar
0 synes godt om
13. september 2011

Anonym trådstarter

Hej piger .. Jeg har nu haft slags mælke knuder i mit højre bryst .. Jeg blev rådet til bruge pumpe , elektrisk men det hjælp ik ret meget på det jeg ammer også mit barn som er snart en måned .. Men knuden er nu blevet ret hård som en sten og mit bryst ser tydeligt større ud end den anden og den er helt rød .. Var til læge med det også men blev stadig rådet til bruge pumpen og self massage .. Men hvad kan jeg gør for at det kan går væk den knude der , ligger nu i sengen med smerter i brystet .. Nogen hjælp??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2011

A&F

Anonym skriver:

Hej piger .. Jeg har nu haft slags mælke knuder i mit højre bryst .. Jeg blev rådet til bruge pumpe , elektrisk men det hjælp ik ret meget på det jeg ammer også mit barn som er snart en måned .. Men knuden er nu blevet ret hård som en sten og mit bryst ser tydeligt større ud end den anden og den er helt rød .. Var til læge med det også men blev stadig rådet til bruge pumpen og self massage .. Men hvad kan jeg gør for at det kan går væk den knude der , ligger nu i sengen med smerter i brystet .. Nogen hjælp??

Jaa det gør ondt. Det skete også for mig. Jeg tog et bad og masserede brystet blidt, da man kan forværre knuden ved at gøre det for hårdt. Pumpen forværrede det hos mig, så den droppede jeg, og forsøgte at pumpe det ud jeg kunne med mine hænder. Ellers gjorde jeg alt for at få min datter til at tømme mit bryst under amning. Du kan evt. amme hende på anden måde. Ellers prøv at google lidt. Og går det ikke over, så kontakt lægen igen

Anmeld

13. september 2011

Bshizzle

Anonym skriver:

Jeg ved desværre ikke hvad der kan hjælpe..
Men jeg vil helt klart råde dig til at putte noget koldt på.. evt isterninger/post grønsager i noget stof og ligge med det i nat.
( ta evt en stram top - undertrøje - bluse ligende på som kan holde ).

Dette vil lige være mit bedste råd.. ellers ring til lægevagten eller lægen igen i morgen tidlig og forklare du har svært ved at holde det ud pga smerterne mm.

Håber du får noget søvn trods smerten..

Anmeld

13. september 2011

AnneBJ

Bind en stofble eller viskestykke stramt!! om brystet og sov med det i nat

Am dit barn så hagen vender mod knuden - gav det mening? der hvor hagen er, tømmes brystet bedst

Varme bade, og flere varme bade. igen og igen! Sørg for at undgå træk/kulde også på dine fødder!

God bedring, det gør forfærdeligt ondt!!

Anmeld

13. september 2011

svanen73

Ta noget stramt på,
Massere brystet blidt
Lægge varm klud på
Lad varm vand skylle ned over brystet når du i bad.

Det gjorte jeg da jeg stoppede med at amme, nåede at få mælkeknuder...av, der gik kun 1½ dag, så var det ovre

Anmeld

13. september 2011

raca

Bshizzle skriver:

Jeg ved desværre ikke hvad der kan hjælpe..
Men jeg vil helt klart råde dig til at putte noget koldt på.. evt isterninger/post grønsager i noget stof og ligge med det i nat.
( ta evt en stram top - undertrøje - bluse ligende på som kan holde ).

Dette vil lige være mit bedste råd.. ellers ring til lægevagten eller lægen igen i morgen tidlig og forklare du har svært ved at holde det ud pga smerterne mm.

Håber du får noget søvn trods smerten..

NEEEJ

det kan gøre det hel meget være evt få det til og sidde sig så fast at der går betændelse i...

varme og varme sokker også ligge datteeren til så hendes hage ligger ca mod knuden når hun dier

Anmeld

13. september 2011

raca

svanen73 skriver:

Ta noget stramt på,
Massere brystet blidt
Lægge varm klud på
Lad varm vand skylle ned over brystet når du i bad.

Det gjorte jeg da jeg stoppede med at amme, nåede at få mælkeknuder...av, der gik kun 1½ dag, så var det ovre

ingen stramme toppe og gerne ingen bh da de kan blokere for mælke gangene..

Anmeld

13. september 2011

raca

jeg ville som de andre skriver med varme bade varme bluser , gerne en uld undertrøje. undgå noget der stramme og klemmer brystet op..

prøv at kikke på selve vorterne.. er der evt en af mælkegangene der er tilstoppede. dette kan ses ved at der ligesom er en hvis kugle i dem der ikke går væk.. hvis der er det så prøv og frotter brystetvorten.. og lig din datter til så hendes hage er mod knuden ca

Anmeld

13. september 2011

MortilCilas

Åh det havde jeg i begge mine bryst, så voldsomt at jeg havde feber af det. Jeg blev frarådet punpe, da man kan pumpe så der hele tiden vil være den samme mængde. Mælken indstiller sig jo efter barnets behov, og pumper man så også, så kommer der mere. Jeg holdte ud, i 14 dage med feber og ømme bryster, massered dem når jeg var i bad, under meget varmt vand.

Anmeld

13. september 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Det lyder som brystbetændelse..især fordi du siger du er rød på området.

Masser af varme skal der til, så find et blødt og vamt halstørklæde og placér rundt om brysterne, så de hele tiden holdes varme.
3 gange om dagen går du ud på badeværelset og masserer området godt igennem medens du varmer brystet op med den varme bruser.

Når man skal massere mælkeknuder ud, er det ligesom, når man malker en ko.
Start med bløde cirklende bevægelser omkring mælkeknuden, for at løsne selve vævet op.
Derefter begynder du med masserende og strygende bevægelser fra centrum af mælkeknuden og ud mod brystvorten.
Du må ikke massere for hårdt, men heller ikke blødt. Bliv ved til knuden er løs og begynder at forsvinde.
Det vigtigste er at du får mælken ud af knuden.
Varm hele tiden området op med bruseren.

God bedring!

Kærligst
Sussie 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.