Et præventions-spørgsmål :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

747 visninger
10 svar
0 synes godt om
19. januar 2009

Mary

Jeg bruger p-plaster, men det er egentlig sagen uvedkommende, det er jo det samme som p-piller.....pånær detaljen omkring plaster og piller Nå til sagen....

Jeg har brugt plastrene indtil for en måned siden, hvor jeg begyndte at bløde midt i cyklus, og så stoppede jeg og afventede mens som normalt. Da valgte jeg så at holde en pause indtil jeg havde talt med min læge omkring sikkerheden af plastrene når jeg bløder. Nu her en måned efter har jeg hentet en ny forsyning plastre, men er nu lidt i tvivl om hvornår jeg skal sætte det nye på. Er det idag på første mensdag som man gør når man starter helt fra starte, eller skal jeg vente til efter mens?! Jeg mener selv jeg skal tage det på idag, men er lidt i tvivl

Maria

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2009

malou

øh... jeg er nok lidt rusten åbenbart... hihi.... anede ikke der var p.plastre!!!

så jeg aner det ikke..

knus malou

Anmeld

19. januar 2009

M&F&C

Jeg vil mene du skal starte "forfra" ..... da du jo har holdt pause med dem! Så hvis det er idag du har den mens første gang siden din pause, så er det idag du skal sætte et på

Anmeld

19. januar 2009

Mary

malou skriver:

øh... jeg er nok lidt rusten åbenbart... hihi.... anede ikke der var p.plastre!!!

så jeg aner det ikke..

knus malou

Det er så dejligt nemt! Et plaster om ugen, og så skal jeg ikke bekymre mig om om jeg har huske pillen, hvilket jeg ikke er ret god til

Anmeld

19. januar 2009

Mary

MaleneP skriver:

Jeg vil mene du skal starte "forfra" ..... da du jo har holdt pause med dem! Så hvis det er idag du har den mens første gang siden din pause, så er det idag du skal sætte et på

Tak for svar, tror også bare jeg sætter det på. Det kan vel ikke gå helt galt.....forhåbentligt Tak for svar

Anmeld

19. januar 2009

Pia.

malou skriver:

så jeg aner det ikke..

knus malou

Hej Malou så er vi to, det anede jeg heller ikke... vidste kun P-pille og P-stav

Så du er ikke alene... *S*

Knus Pia.

Anmeld

19. januar 2009

Alexander&Lærke

P-plastre, det vidste jeg heller ikke der var noget der hed, fungere det på samme måde som pillerne? altså er sikkerheden lig det samme? Tager selv p-piller, men har det ind i mellem med at glemme dem og det er bare så træls, syntes min kæreste også.

Hvordan er prisen så, er det meget dyre end piller eller er det godt det samme?

Er lige blevet lidt nysgerrig....

Anmeld

19. januar 2009

Mary

Mette&Alexander skriver:

P-plastre, det vidste jeg heller ikke der var noget der hed, fungere det på samme måde som pillerne? altså er sikkerheden lig det samme? Tager selv p-piller, men har det ind i mellem med at glemme dem og det er bare så træls, syntes min kæreste også.

Hvordan er prisen så, er det meget dyre end piller eller er det godt det samme?

Er lige blevet lidt nysgerrig....

Plasteret hedder Evra, og der findes kun den ene producent. Derfor kan man ikke få det med forskellig mængde hormon, men det er med det laveste der findes på pillerne mener jeg. Man sætter et på mandag fx, og så skifter man det mandagen efter, men sørger for ikke at sætte det det samme sted to uger i træk. Sådan er det i 3 uger fuldstændig som med p-piller, og så en uges pause.
Jeg giver 250 kg ca for 3 mdr, så det er dyrere end pillerne, men for mig er effekten større idet jeg kun kan glemme een gang om ugen og ikke dagligt

Anmeld

19. januar 2009

H+S Skjolgborg.

Min venide tog det bare på og fik så mens nogle dage efter..men man kan også starte på 1 mens dag..jeg fik p-sprøjte og den fik jeg bare men den kan man også få på 1 mens dag..
kender det god alle sammen.. p-stav har jeg såikke hørt det vild gode om den skal opereres ud..avav...
Så er der jo også spiral,pessar ud over..men tro ikke pessar er så brugt mere...
nok mere de andre..
Jeg ville nok starte på 1 mens dag så køre du nok samme cyklus uden det for meget rod hvis du bare starter før mens..som jeg fik p-sprøjten udover det kom min mens ikke i 3 mdr har af og til lidt plæt blødningen on and off o af og til ikke..
Knus fra henriette

Anmeld

20. januar 2009

Kvindemin

Mary skriver:

Jeg bruger p-plaster, men det er egentlig sagen uvedkommende, det er jo det samme som p-piller.....pånær detaljen omkring plaster og piller Nå til sagen....

Jeg har brugt plastrene indtil for en måned siden, hvor jeg begyndte at bløde midt i cyklus, og så stoppede jeg og afventede mens som normalt. Da valgte jeg så at holde en pause indtil jeg havde talt med min læge omkring sikkerheden af plastrene når jeg bløder. Nu her en måned efter har jeg hentet en ny forsyning plastre, men er nu lidt i tvivl om hvornår jeg skal sætte det nye på. Er det idag på første mensdag som man gør når man starter helt fra starte, eller skal jeg vente til efter mens?! Jeg mener selv jeg skal tage det på idag, men er lidt i tvivl

Maria

Er der nogle bivirkninger til sådan et spændende plaster?
Kropsforandringer, vægt el. lign?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.