Kan en stor 3-årig slå så hårdt at trommehinden sprænger?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

850 visninger
5 svar
0 synes godt om
12. september 2011

Anonym trådstarter

Min dreng har åbenbart været i slagsmål idag. En dreng slog ham hårdt på øret. Der har intet været hele dagen, før nu til aften, hvor han kom ned at ligge. Så var han helt utrøstelig. Han havde bare RIGTIGT ondt i øret. Og vågner klynkende indimellem nu. Hans øjne er også pludselig blevet helt røde. Men ved ikke om det skyldes ulykkeligheden, trætheden og gråden alene. 

Han siger selv at det er i flippen det gør ondt, men ved ikke om han kan mærke smerte så nøjagtigt.. Synes det er vildt hvis hans øreflip kan gøre så ondt og blive ved med det. Han har fået Panodil Junior, men det virker ikke særligt godt.

Hvad kan hans smerter og røde øjne skyldes?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2011

Michael healer

Anonym skriver:

Min dreng har åbenbart været i slagsmål idag. En dreng slog ham hårdt på øret. Der har intet været hele dagen, før nu til aften, hvor han kom ned at ligge. Så var han helt utrøstelig. Han havde bare RIGTIGT ondt i øret. Og vågner klynkende indimellem nu. Hans øjne er også pludselig blevet helt røde. Men ved ikke om det skyldes ulykkeligheden, trætheden og gråden alene. 

Han siger selv at det er i flippen det gør ondt, men ved ikke om han kan mærke smerte så nøjagtigt.. Synes det er vildt hvis hans øreflip kan gøre så ondt og blive ved med det. Han har fået Panodil Junior, men det virker ikke særligt godt.

ja jeg tror godt en 3 årig kan slå så hårdt af trommehinden springer.

Men det behøver jo ikke være det der er sket, men søg læge, for at blive afklaret

Anmeld

12. september 2011

-Sigrid-

Michael healer skriver:

ja jeg tror godt en 3 årig kan slå så hårdt af trommehinden springer.

Men det behøver jo ikke være det der er sket, men søg læge, for at blive afklaret

Anmeld

12. september 2011

Anonym trådstarter

Ok. Ja, de er jo stærke, de små. Ja, det skal undersøges. Men vil helst vente til imorgen. Hvis muligt.

Anmeld

12. september 2011

Anonym trådstarter

Lægevagten siger begyndende mellemørebetændelse på trods af manglende feber og forkølelse og nyligt tjekkede væskefrie ører..

Et slag vil gøre ondt med det samme, ikke først senere, sagde han. Det gjorde nok også ondt da det skete, men der har som sagt intet været hele eftermiddagen.

Men han skal have mere Panodil og skal til egen læge imorgen.

Tak for svaret, forresten.

Anmeld

12. september 2011

Anette&Sophia

Anonym skriver:

hvis det er en sprængt trommehinde, vil det så ikke gøre nullenalle med det samme? :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.