Juridisk spørgsmål ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

441 visninger
8 svar
0 synes godt om
19. januar 2009

Mca<3

Jeg er samlevende ikke gift med min kæreste .
Sammen venter vi vores fælles barn .
Jeg har 2 børn fra forrige ægteskab 16 og 13 år er de .
Hvis jeg gik hen og døede ville min kæreste kunne få lov at beholde mine børn ?? Mine børn vil gerne blive hos ham og deres lille bror .
Er det nok at børnene bliver spurgt eller skal jeg skrive et testamente ??
Og hva med børne check og børne penge , ville de automatisk gå til min kæreste?? Vil lige sige at børnenes biologiske far døede i sommers .. Håber de kommende jurister kan hjælpe med mit spørgsmål ... Knus Tanja .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2009

Plysbjørnen

Altså umiddelbart får værgen både børnepenge og børnechecks...
Men spørgsmålet er om din kæreste vil få lov til at beholde de 2 store børn, for umiddelbart vil jeg tro at forældremyndigheden tilfalder dine forældre eller deres fars forældre...

Men tror altså lidt at det vil være bedst for dig at snakke med en advokat om du kan gøre noget...

Anmeld

19. januar 2009

Mca<3

Trold skriver:

Altså umiddelbart får værgen både børnepenge og børnechecks...
Men spørgsmålet er om din kæreste vil få lov til at beholde de 2 store børn, for umiddelbart vil jeg tro at forældremyndigheden tilfalder dine forældre eller deres fars forældre...

Men tror altså lidt at det vil være bedst for dig at snakke med en advokat om du kan gøre noget...

Ja men mine forældre er døde og farmor og farfar ville de aldrig til ,, øvs det er inviklet , troede bare at så store børn ville blive spurgt

Anmeld

19. januar 2009

Plysbjørnen

3 gangs mor skriver:

Ja men mine forældre er døde og farmor og farfar ville de aldrig til ,, øvs det er inviklet , troede bare at så store børn ville blive spurgt

Gør de nok også var lige inde og tjekke hvor gamle de var, for jeg tillod mig at gå ud fra at de ikke var ret gamle da du ser (efter min mening) ung ud på dit billed...

Så det er nok meget sandsynligt at de selv får lov til at bestemme...

Betina

Anmeld

19. januar 2009

Diana...

3 gangs mor skriver:

Jeg mener at når man er over 13 el 15 kan man selv vælge.

Anmeld

19. januar 2009

Mca<3

Trold skriver:

Gør de nok også var lige inde og tjekke hvor gamle de var, for jeg tillod mig at gå ud fra at de ikke var ret gamle da du ser (efter min mening) ung ud på dit billed...

Så det er nok meget sandsynligt at de selv får lov til at bestemme...

Betina

tak for komplimentet

Anmeld

19. januar 2009

Nemesis

umiddelbart vil din kæreste stå bedre hvis i var gift. Men ellers er dine 2 store så store at de faktisk SKAL høres og hvis du skriver et børnetestamente så kan du ikke gøre så meget andet.

:-) Sisse

Anmeld

19. januar 2009

eliasogmor

3 gangs mor skriver:

Jeg er samlevende ikke gift med min kæreste .
Sammen venter vi vores fælles barn .
Jeg har 2 børn fra forrige ægteskab 16 og 13 år er de .
Hvis jeg gik hen og døede ville min kæreste kunne få lov at beholde mine børn ?? Mine børn vil gerne blive hos ham og deres lille bror .
Er det nok at børnene bliver spurgt eller skal jeg skrive et testamente ??
Og hva med børne check og børne penge , ville de automatisk gå til min kæreste?? Vil lige sige at børnenes biologiske far døede i sommers .. Håber de kommende jurister kan hjælpe med mit spørgsmål ... Knus Tanja .

kan han ikke adopterer dem.....måske..

Anmeld

19. januar 2009

Balderson

I tilfælde af at der skulle gå hen og ske dig noget, ville de 2 store med hensyn til forældremyndighed gå til børnenes farfar og farmor..

Hvis deres far levede havde han som sagt fået den og dine forældre derefter hvis de havde været her...

Han skal adopterer dine børn ellers har han ingen som helst myndighed til at få de 2 store og det er kun jeres fælles barn han ville få forældremyndigheder over..

Men spørg en advokat, de kan fortælle jer helt præcis hvordan det hænger sammen...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.