Hun vil ikke sove om dagen..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

914 visninger
11 svar
0 synes godt om
12. september 2011

Trine89

Min Datter på 3 uger vil ikke rigtig sove om dagen :s 

Hun sover rigtig godt om natten, gerne fra 22 til 4 og fra 5 til 8. så det kan jeg jo ikke rigtig klage over. men om dagen vil hun kun sove omkring en time adgange.. det er noget hun er begyndt på her inden for de sidste par dage. 

Hva skal jeg gøre? er det bare en fase hun skal igennem eller??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2011

Mor010711

Følger lige lidt med her. 

Har samme problem med min datter, hun er godt nok lidt ældre, men hun tager så kun 15-30 min af gangen 

Anmeld

13. september 2011

Trine89

Mor010711 skriver:

Følger lige lidt med her. 

Har samme problem med min datter, hun er godt nok lidt ældre, men hun tager så kun 15-30 min af gangen 

Så må vi håbe der er nogle der kan komme med nogle gode råd

Anmeld

13. september 2011

Tennamor

Jeg har samme problem med min datter på 4 måneder. Om natten sover hun fint fra ca kl 22-7 afbrudt af et enkelt måltid.

Men om dagen vil hun kun sove i mine arme eller i viklen inde på min mave . Hvis her er andre end far og jeg sover hun slet ikke, så har hun alt for travlt med ikke at gå glip af noget 

Anmeld

13. september 2011

Chewy

Det gjorde min søn også, da han var spæd... Sundhedsplejersken sagde til mig, at det var helt normalt at de power napper, når de er så små. Til ts så tror jeg, at dín datter har brug for at være mere vågen om dagen for at spise mere, når nu hun sover så godt om natten. Sådan en lille fyr var der i min mødregruppe, han sov godt om natten og stort set ikke om dagen...

Men omvendt kan det altså også sagtens lige være en fase, hvor der sker noget udvikling i hende, og at hun så vil vende tilbage til "normalen" efter 1 uge eller 2.

Held og lykke med hende

Anmeld

13. september 2011

Chewy

Tennamor skriver:

Jeg har samme problem med min datter på 4 måneder. Om natten sover hun fint fra ca kl 22-7 afbrudt af et enkelt måltid.

Men om dagen vil hun kun sove i mine arme eller i viklen inde på min mave . Hvis her er andre end far og jeg sover hun slet ikke, så har hun alt for travlt med ikke at gå glip af noget 

Vil hun ikke sove i barnevognen, så hun bliver taget væk fra uroen? Evt. prøv at gå væk med hende og giv hende lidt at spise og så put hende. Sådan så hun lige får lov at geare lidt ned... Min søn er lidt ligesådan men det hjælper lige at skærme ham lidt.

Anmeld

13. september 2011

Trine89

Chewy skriver:

Det gjorde min søn også, da han var spæd... Sundhedsplejersken sagde til mig, at det var helt normalt at de power napper, når de er så små. Til ts så tror jeg, at dín datter har brug for at være mere vågen om dagen for at spise mere, når nu hun sover så godt om natten. Sådan en lille fyr var der i min mødregruppe, han sov godt om natten og stort set ikke om dagen...

Men omvendt kan det altså også sagtens lige være en fase, hvor der sker noget udvikling i hende, og at hun så vil vende tilbage til "normalen" efter 1 uge eller 2.

Held og lykke med hende

Tak for dit svar.  

Tanken har godt nok strejfet mig om at hun måske bare ikke har brug for lige så meget søvn om dagen. det må jeg jo bare finde mig i og håbe på det bare er en fase. for selvom vi kan sove meget om natten kan det nu godt være hårdt om dagen når nu jeg ikke lige kan få en lille lur der først på eftermiddagen.. hehe..  

Anmeld

13. september 2011

Tennamor

Chewy skriver:

Vil hun ikke sove i barnevognen, så hun bliver taget væk fra uroen? Evt. prøv at gå væk med hende og giv hende lidt at spise og så put hende. Sådan så hun lige får lov at geare lidt ned... Min søn er lidt ligesådan men det hjælper lige at skærme ham lidt.

Hun vil desværre ikke sove i sin barnevogn  Selvom jeg ammer hende inden jeg lægger hende og vi så går en tur eller vipper med vognen er der ike noget at gøre. Hun skal have tryghed HELE TIDEN.. Hun har det også bedst på legetæppet hvis vi sidder ved hende. Hvis vi går væk mere end 5 minutter bliver kun ked..

Anmeld

13. september 2011

Sitrani

Sådan har min datter det også engang imellem.. Især lige for tiden.. Hun er lidt over 11 uger gammel - nogen dage er rigtig gode, hvor hun har en fin rytme, og sover måske 2-3 timer i streg, og andre dage sover hun ikke ret meget, nogen gange kun en lille time, måske kun 45 min. Ved ikke hvorfor det er sådan... Det er svært at få noget gjort, når man skal rende til og fra vuggen/tremmesengen/barnevognen stort set hele tiden...
Det er som om hun er træt, men bare ikke kan finde hvile - det hjælper hende vidst meget, at blive lagt på bestemte tidspunkter hver dag, men det er ikke altid.. Men tror bare det er sådan med små børn - de er ikke helt til at regne med i starten Men det skal nok komme...

Anmeld

14. september 2011

Vicki G

har selv en frisk datter der ikke ville gå glip af noget.... selv om øjnene rullede og hun næsten ikke kunne holde hovedet.. hun ville kun sove i mine arme og lige så snart jeg lagde hende ned var hun frisk igen!

det jeg gjorde var at jeg ammede hende mens hun var viklet ind i et tæppe og når hun faldt i søvn lagde jeg hende i barnevognen og gik en lang tur med hende. det hjalp så længe jeg gik!! men når jeg så stoppede med at gå vågnede hun med det samme! men det gjorde at hun fik hvilet lidt ud.. andre gange lå jeg med hende på sofaen eller sækkestolen så hun kunne få en lur.. 

er ovre det nu  hun er lidt over 3 mdr. 

prøv at vikle hende ind i et tæppe og am eller vug hende til hun falde i søvn. sid lidt med hende og læg hende fra dig stille og roligt. tæppet om hende gør at hun føler sig tryg.. 

håber det kunne hjælpe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.