Odder x-dream + Suzuki swift

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.949 visninger
11 svar
0 synes godt om
11. september 2011

bremsop

Hej

Er der nogle herinde der har erfaringer med en Odder x-dream i en Suzuki Swift (fra 2006)? Jeg synes jeg kan læse mig til, at den burde kunne være i bagagerummet, men når vi måler det, synes jeg det virker til at knibe.

Og hvis nogle har både bil og barnevogn - har I så et billede af barnevognen i bilen???

Og hvor lang tid tager det egentligt at skille barnevognen ad? - Og samle den igen?

Håber der er nogle der kan hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2011

AnneBJ

Hej!

Vi har en swift! Jeg har ikke erfaring md Oddervogne, men vi har en emmaljunga med det længste liggemål de fås med (97 cm)

Vi har kassen på bagsædet (hvor liften kunne ligge indeni, da vi brugte den) og så stellet i bagagerummet med hjulene pillet af.

De første mange gange tog det lang tid at skille den ad, altså alt er jo relativt, men ca. 7 minutter tror jeg.

Nu tager det max 3-4 minutter, det er altid min kæreste der pakker vogn, og jeg sætter vores søn i bilen. Jeg kan nemlig ikke kante stellet ind i bagagerummet uden at komme til at ridse noget, fordi det alligevel skal løftes lidt højt, og holdes i balance, indtil det er helt på plads.
Kassen kan jeg heller ikke løfte ind på bagsædet, og selv få kantet rigtigt rundt, så hvis jeg skal af sted alene, er jeg altid med bussen. Det er måske værd at have med i overvejelserne!?

Har I prøvet at spørge i en butik om I må prøve at pakke den type vogn I kigger på, i Jeres bil? Det kan jeg ikke se hvad der skulle være i vejen for  

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

11. september 2011

bremsop

Vi er mere til Odder end Emmaljunga. Og så vil vi gerne hvis der ikke skal andet ind på bagsædet - for I kan vel ikke holde øje med barnet hvis I begge sidder foran? Eller det er måske ikke noget problem? Vi har nemlig ikke isofix foran, så autostolen skal om på bagsædet....

Anmeld

11. september 2011

bremsop skriver:

Vi er mere til Odder end Emmaljunga. Og så vil vi gerne hvis der ikke skal andet ind på bagsædet - for I kan vel ikke holde øje med barnet hvis I begge sidder foran? Eller det er måske ikke noget problem? Vi har nemlig ikke isofix foran, så autostolen skal om på bagsædet....

Autostolen skal altid om på bagsædet, og aller helst bag føren!

Jeg har en Odder Zip, med x-dream stel, og den kan skilles ret meget af! Det er vist også noget med at sidderne i selve kalechen kan lægges ind mod midten, men det har jeg aldrig forsøgt mig med.. Vi har en st. car, og en Golf 3, og den kan godt være i Golfen, men kun hvis man lægger kalechen ind på bagsedet!  Det tager vel 2min. at skille den ad! Det er super hurtigt, men det er da lidt mere besværligt at hjulene skal helt af!

Stine og Lisa.

Anmeld

11. september 2011

AnneBJ

bremsop skriver:

Uanset om vi har vogn med eller ej, sidder han alene på bagsædet og har altid gjort. Det er overhovedet ikke ngoet problem.

Anmeld

11. september 2011

AnneBJ

Tilmeldt skriver:

Autostolen skal altid om på bagsædet, og aller helst bag føren!

Jeg har en Odder Zip, med x-dream stel, og den kan skilles ret meget af! Det er vist også noget med at sidderne i selve kalechen kan lægges ind mod midten, men det har jeg aldrig forsøgt mig med.. Vi har en st. car, og en Golf 3, og den kan godt være i Golfen, men kun hvis man lægger kalechen ind på bagsedet!  Det tager vel 2min. at skille den ad! Det er super hurtigt, men det er da lidt mere besværligt at hjulene skal helt af!

Stine og Lisa.

Hvor står det? Jeg synes at have læst, at det er sikrest at den står på bagsædet bag passageren? Jeg er bare nysgerrig, så det er ikke for at rette på dig

Anmeld

11. september 2011

Jibbe

Vi havde en Swift indtil for 2 mdr siden og en odder med X dream stel. Barnevognen kan IKKE være i bagagerummet... Den er simplethen for stor og bagagerummet for lille
Men vi havde kassen i bagagerummet og hjulene og så havde vi stellet omme ved sæderne bagi. Jeg har præsteret flere gange at pakke bilen så vi kunne være 5 i den!!! Frej har altid siddet bag passagersædet og så kunne man stille stellet mellem autostolen og sædet, det var dog en med meget korte ben der skulle sidde foran.
Da vi skiftede autostol og han er fremadvendt så kan man ikke dette mere. Så vi slog bare det ene splitbagsæde ned, tog kassen af, foldede stellet sammen med hjul, ind i bilen med kassen ovenpå. Men så er der bare minimalt med plads til andet. Men det fungerede i et år hos os

Anmeld

12. september 2011

bremsop

AnneBJ: Har I så sådan et spejl i sætter på selve sædet?

Og er der mon slet ikke andre der har/kender nogle der har en swift?

Og ellers et forslag til hvilken barnevogn der kan være deri? Og det skal ikke være en kombi.....

Anmeld

12. september 2011

Maja88

bremsop skriver:

AnneBJ: Har I så sådan et spejl i sætter på selve sædet?

Og er der mon slet ikke andre der har/kender nogle der har en swift?

Og ellers et forslag til hvilken barnevogn der kan være deri? Og det skal ikke være en kombi.....

hvad er det du gerne vil holde øje med.. de fleste babyer sover når de kører bil...

vi har hende også bagi, bag ved føreren

Anmeld

17. september 2011

T&T

Nu ved jeg godt, at jeg taler for døve ører :-) men...

Nu har jeg været så heldig og bo i et land, hvor børn ikke sover ude. På linie med England, Tyskland, Norge og Sverige, hvor børn heller ikke sover ude og man derfor ikke kan købe de her gigant-barnevogne, som man kører rundt med i DK.

Hvis jeg fik et barn mere i DK ville jeg ikke købe en barnevogn. Det er dog det største, dyreste og mest uhandy skrummel der findes.

Jeg købte en klapvogn til 5.000,-, en Teutonia. Som bruges som combi-vogn så længe barnet er lille. Jeg brugte kun liften de første 6 måneder, herefter kørte vi i klapvogn.

Når vi så var hjemme i DK, havde jeg en gammel, brugt vogn til 500,- stående, som han kunne sove i.

Klapvognen skal bruges i mange år, barnevognen bliver man træt af i længden.

Jeg tror bare, at det er så almindeligt med de kæmpe barnevogne, at de fleste ville føle sig helt forkerte, hvis ikke de købte en og gerne en dyr en....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.