Hvornår Var jeres babyer stærke i ryggen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.008 visninger
10 svar
0 synes godt om
11. september 2011

Mother-love

Ja som overskriften lyder?
Jeg synes ikke Isabella er særlig stærk i ryggen hun kan ikke løfte sig selv ret længe når hun ligger på maven og hun bliver rigtig hurtig hidsig når hun ligger på maven? What to dó?
Hun kan næsten holde hendes hovede selv. Men ikke 100procent.
Synes det bekymre mig lidt for hun er snart 3,5 månede.
Og jeg synes alle jeg ser der er 3 måneder er meget stærke i ryggen og kan holde deres hovede 5-7 min når de ligger på maven. Og de er meget mere sikre i at holde deres hovede. Og har faktisk ikke set igen på 4 måneder der ikke kunne holde hovedet helt selv og være rigtig gode til at sidde i f.eks barnevognen med kun meget lidt støtte.... Er min Isabella meget bagud eller hvad?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2011

Kløver

michelledam skriver:

Ja som overskriften lyder?
Jeg synes ikke Isabella er særlig stærk i ryggen hun kan ikke løfte sig selv ret længe når hun ligger på maven og hun bliver rigtig hurtig hidsig når hun ligger på maven? What to dó?
Hun kan næsten holde hendes hovede selv. Men ikke 100procent.
Synes det bekymre mig lidt for hun er snart 3,5 månede.
Og jeg synes alle jeg ser der er 3 måneder er meget stærke i ryggen og kan holde deres hovede 5-7 min når de ligger på maven. Og de er meget mere sikre i at holde deres hovede. Og har faktisk ikke set igen på 4 måneder der ikke kunne holde hovedet helt selv og være rigtig gode til at sidde i f.eks barnevognen med kun meget lidt støtte.... Er min Isabella meget bagud eller hvad?

langt fra Daniel er 7 mdr og kan ikke sidde særlig godt i en bv uden støtte. det var også sent han kunne/gad holde hovedet selv og ligge på ryggen. han er godt nok 1 mdr bagud i forhold til korrigeret alder, men tror ikke du behøver være bekymret endnu.

vi gjorde det, at vi købte legetøj som opmundrede til at ligge på maven, og gjorde det så meget som muligt, ved brok lod vi han ligge lige lidt ekstra og så ned på gulvet igen når han var blevet glad igen Det gav meget her, måske det virker for dig også

Anmeld

11. september 2011

Muhmi

Hun udvikler sig i det tempo hun føler er bedst for hende

Du kan hjælpe hende ved at lægge hende på maven tit og ofte, men det er kun hende der bestemmer hendes udvikling, du kan støtte og opmuntre

Og bare rolig, det skal nok komme... På et tidpunkt kan det være at hun overhaler, alle dem der var stærke i deres ryg tidligt, med at kunne snakke før dem

Anmeld

11. september 2011

A&F

Jeg har samme problem med min datter på snart 2,5 måned. Hun græder så snart hun lægger på maven. Hun kan ligge der i max 1 min, så vil hun simpelthen ikke mere. Jeg har forsøgt med legetøj og at jeg ligger mig ned ved siden af,så hun kan se mig, men næh nej, hun er stædig. Jeg giver dog ikke op, jeg støtter hende i at blive dernede, men vender hende hurtigt om igen når jeg kan se, at hun virkelig ikke vil det. Jeg tror, at det nok skal komme af sig selv, som en anden skriver, så længe man opmuntrer, og støtter dem.

Anmeld

11. september 2011

Mother-love

Maja84 skriver:

langt fra Daniel er 7 mdr og kan ikke sidde særlig godt i en bv uden støtte. det var også sent han kunne/gad holde hovedet selv og ligge på ryggen. han er godt nok 1 mdr bagud i forhold til korrigeret alder, men tror ikke du behøver være bekymret endnu.

vi gjorde det, at vi købte legetøj som opmundrede til at ligge på maven, og gjorde det så meget som muligt, ved brok lod vi han ligge lige lidt ekstra og så ned på gulvet igen når han var blevet glad igen Det gav meget her, måske det virker for dig også

Ja måske det gør. Men synes jeg har prøvet både med legetøj lagt mig ved siden af og lagt hende ovenpå mig osv. Men håber snart det kommer til at fungere

Anmeld

11. september 2011

Mother-love

Muhmi skriver:

Hun udvikler sig i det tempo hun føler er bedst for hende

Du kan hjælpe hende ved at lægge hende på maven tit og ofte, men det er kun hende der bestemmer hendes udvikling, du kan støtte og opmuntre

Og bare rolig, det skal nok komme... På et tidpunkt kan det være at hun overhaler, alle dem der var stærke i deres ryg tidligt, med at kunne snakke før dem

Okay dejligt at vide. Var bare bange for at hun var meget laangt bag ud i forhold til det normale. Og sp kommer imorgen og er da lidt bange for at få skæld ud. Selvom hun ikke har skældt ud før hehe..
Ja jeg er vel en typisk mor der frygter og få afvide at jeg ikke gør mit job godt nok

Anmeld

11. september 2011

Muhmi

michelledam skriver:

Okay dejligt at vide. Var bare bange for at hun var meget laangt bag ud i forhold til det normale. Og sp kommer imorgen og er da lidt bange for at få skæld ud. Selvom hun ikke har skældt ud før hehe..
Ja jeg er vel en typisk mor der frygter og få afvide at jeg ikke gør mit job godt nok

Som min sp siger: Alle børn er forskellige....

Og alle børn udvikler sig i forskelligt tempo Og er sikker på din sp ikke skælder ud... Så længe der en forandring for gang til gang, det ville jo straks være værre hvis der overhovedet ikke skete noget

Anmeld

11. september 2011

Mother-love

Muhmi skriver:

Som min sp siger: Alle børn er forskellige....

Og alle børn udvikler sig i forskelligt tempo Og er sikker på din sp ikke skælder ud... Så længe der en forandring for gang til gang, det ville jo straks være værre hvis der overhovedet ikke skete noget

Ja det er da rigtigt. Men min sp er lidt speciel. Men sådan er detjo hehe. Men godt og vide at min lille pige ikke er for langt bag ud.

Anmeld

14. september 2011

Kløver

michelledam skriver:

Ja måske det gør. Men synes jeg har prøvet både med legetøj lagt mig ved siden af og lagt hende ovenpå mig osv. Men håber snart det kommer til at fungere

Synes også det tog tid med Daniel, men pludselig inden for kort tid, så kom det, så sikker på det nok skal komme

Anmeld

14. september 2011

Sitrani

min pige på knap 3 mdr kan ligge på maven i max 5 minutter.... så blir hun også træt i nakken, og hidsig....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.