Rugbrød...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

744 visninger
10 svar
0 synes godt om
11. september 2011

marhemor

Hej piger

Vil lige høre om der er andre der har problemer med at få rugbrød i jeres børn??

Min datter på snart 11 mdr spiser gerne rugbrød i dagplejen, alt imellem ½ og en hel skive brød, men herhjemme er det bare et no go... Jeg har forsøgt med diverse slags brød, diverse slags pålæg, har gjort som dagplejemoderen gør... Men Nej, herhjemme gider vi bare ikke at spise rugbrød!!!

Er lidt i tvivl om hvad jeg skal gøre, for at få hende til at spise rugbrød herhjemme? Nogle der har gode idéer???

Jeg tænker selv at den dag vel kommer af sig selv, men det kunne bare være så meget nemmere at smøre lidt brød når vi skal nogen steder, end at skulle kunne lave grød...

Gode forslag modtages gerne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2011

MSM

marhemor skriver:

Hej piger

Vil lige høre om der er andre der har problemer med at få rugbrød i jeres børn??

Min datter på snart 11 mdr spiser gerne rugbrød i dagplejen, alt imellem ½ og en hel skive brød, men herhjemme er det bare et no go... Jeg har forsøgt med diverse slags brød, diverse slags pålæg, har gjort som dagplejemoderen gør... Men Nej, herhjemme gider vi bare ikke at spise rugbrød!!!

Er lidt i tvivl om hvad jeg skal gøre, for at få hende til at spise rugbrød herhjemme? Nogle der har gode idéer???

Jeg tænker selv at den dag vel kommer af sig selv, men det kunne bare være så meget nemmere at smøre lidt brød når vi skal nogen steder, end at skulle kunne lave grød...

Følger lige med her

Vi har samme problem herhjemme.. Her vil hun bare ikke spise rugbrød i vuggestuen men gerne herhjemme.

Giver du hende noget andet end rugbrød derhjemme så?

Anmeld

11. september 2011

marhemor

MSM skriver:

Følger lige med her

Vi har samme problem herhjemme.. Her vil hun bare ikke spise rugbrød i vuggestuen men gerne herhjemme.

Giver du hende noget andet end rugbrød derhjemme så?

Ja jeg giver hende øllebrød herhjemme, men først efter at vi har kæmpet en halv time med rugbrød, og hvis jeg er heldig, så har jeg fået 2 bitte, bitte små bider i hende...

Har overvejet om jeg så bare skal sige at så får hun ikke noget andet, men hun spiser så lidt i forvejen, så derfor har jeg givet hende noget andet i stedet...

Anmeld

11. september 2011

MSM

marhemor skriver:

Ja jeg giver hende øllebrød herhjemme, men først efter at vi har kæmpet en halv time med rugbrød, og hvis jeg er heldig, så har jeg fået 2 bitte, bitte små bider i hende...

Har overvejet om jeg så bare skal sige at så får hun ikke noget andet, men hun spiser så lidt i forvejen, så derfor har jeg givet hende noget andet i stedet...

Ja, det er nemlig vildt svært!!

De har sagt til os i vuggestuen at vi skal prøve at giver rester af aftensmad med så hun også får noget mad til middag. Hun har en vældig appetit resten af dagen..

Anmeld

11. september 2011

marhemor

MSM skriver:

Ja, det er nemlig vildt svært!!

De har sagt til os i vuggestuen at vi skal prøve at giver rester af aftensmad med så hun også får noget mad til middag. Hun har en vældig appetit resten af dagen..

De kære små børn... De ved hvad de vil

Dejligt med en vældig appetit... Det ser vi sjældent herhjemme

Anmeld

11. september 2011

MSM

marhemor skriver:

De kære små børn... De ved hvad de vil

Dejligt med en vældig appetit... Det ser vi sjældent herhjemme

Det gør de nemlig!!

for at de snart begynder at spise uden brok igen..

Anmeld

11. september 2011

marhemor

MSM skriver:

Det gør de nemlig!!

for at de snart begynder at spise uden brok igen..

Ja på et tidspunkt kan de vel også selv fortælle hvad de vil have

Anmeld

11. september 2011

MSM

marhemor skriver:

Ja på et tidspunkt kan de vel også selv fortælle hvad de vil have

Nemlig

Anmeld

11. september 2011

Aagaard

marhemor skriver:

Hej piger

Prøv at lade være at tvinge hende til det, der er mange steder i verden man ikke spiser rugbrød. Giv hende noget andet godt og lækkert brød

Anmeld

11. september 2011

marhemor

Aagaard skriver:

Prøv at lade være at tvinge hende til det, der er mange steder i verden man ikke spiser rugbrød. Giv hende noget andet godt og lækkert brød

Jamen det er skam ikke fordi jeg VIL have hende til at spise rugbrød... Det er mere det at der er ingen problemer i dagplejen, så ville jo også gerne at hun også kunne spise det herhjemme

Ja der er meget andet lækkert groft brød, det vil hun også gerne have - nogle gange

Men tak for dit input

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.