Opskrift på tynd havregrød

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.918 visninger
10 svar
0 synes godt om
10. september 2011

JeNoVa

Mine tvillinger er i dag 6 måneder gamle, og jeg vil gerne begynde at give dem tynd havregrød. Jeg har forsøgt at lave det, men det blev helt klumpet.

Jeg har blendet havregrynene, så det nu er havregrynsmel. Jeg er interesseret i en opskrift, hvor jeg kan tilsætte MME og tilberede det i mikrobølgeovnen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2011

B&J

vi lod havre gryne ligge i blød også lavede det med ekstra vand så blev det syndt og uden klumper

sådan gjorde vi det da vores dreng skulle lære at spise det

Anmeld

10. september 2011

JeNoVa

B&J skriver:

vi lod havre gryne ligge i blød også lavede det med ekstra vand så blev det syndt og uden klumper

sådan gjorde vi det da vores dreng skulle lære at spise det

OK, tak for tippet. Så havde det måske ikke været nødvendigt at blende en hel pose havregyn.

Anmeld

10. september 2011

Ni-ko-li-ne

Jeg ville anbefale fuldkorns ris mel... Eller majs eller hirse som de første måltider... De er også glutenfri

Anmeld

10. september 2011

bøgelund

JeNoVa skriver:

Mine tvillinger er i dag 6 måneder gamle, og jeg vil gerne begynde at give dem tynd havregrød. Jeg har forsøgt at lave det, men det blev helt klumpet.

Jeg har blendet havregrynene, så det nu er havregrynsmel. Jeg er interesseret i en opskrift, hvor jeg kan tilsætte MME og tilberede det i mikrobølgeovnen.

nemmerlig.. som en anden siger, så bare mere vand og længere tid i gryden.. jo tyndere bliver det.. det behøver ikke engang i blød.. det tager ikke lang tid.. 

Anmeld

10. september 2011

JeNoVa

Ni-ko-li-ne skriver:

Jeg ville anbefale fuldkorns ris mel... Eller majs eller hirse som de første måltider... De er også glutenfri

Jeg ved godt, at det er anbefalet, men min førstfødte havde slet ikke lyst til at spise, før vi begyndte at give hende havregrød. Så jeg tænkte, at jeg bare vil springe dette over med tvillingerne.

Anmeld

10. september 2011

JeNoVa

bøgelund skriver:

nemmerlig.. som en anden siger, så bare mere vand og længere tid i gryden.. jo tyndere bliver det.. det behøver ikke engang i blød.. det tager ikke lang tid.. 

Tak, jeg må bare prøve med noget mere vand så.

Anmeld

10. september 2011

Ni-ko-li-ne

JeNoVa skriver:

Jeg ved godt, at det er anbefalet, men min førstfødte havde slet ikke lyst til at spise, før vi begyndte at give hende havregrød. Så jeg tænkte, at jeg bare vil springe dette over med tvillingerne.

Ja, det kan jeg godt se... Men alle børn er ikke ens jo :-)

Anmeld

10. september 2011

B&J

JeNoVa skriver:

OK, tak for tippet. Så havde det måske ikke været nødvendigt at blende en hel pose havregyn.

vi viste heller ikke hvordan vi skulle gøre det ind til min dp sagde det til os også blev der ellers guffet havregrød for det vi lå det i blød 1time før han skulle spise jamen så blev det dejlig blødt

Anmeld

10. september 2011

Maja_4000

Vi har altid bare lavet det i mikroovnen .. 2 minutter så er der grød .. Hun har spist det fra dag 1 .. I starten tilsatte vi bare lidt ekstra vand

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.