opskrift på vælling?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

956 visninger
3 svar
0 synes godt om
10. september 2011

Anonym trådstarter

Nogen som har en god og nem opskrift på vælling? Så må du meget gerne smide den her!

Kan i evt svare mig på, om man kan gemme i køleskab eller fryser? eller skal man bruge det med det samme når det er lavet..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2011

Molly8

Anonym skriver:

Nogen som har en god og nem opskrift på vælling? Så må du meget gerne smide den her!

Kan i evt svare mig på, om man kan gemme i køleskab eller fryser? eller skal man bruge det med det samme når det er lavet..

Hej

Jeg nu aldrig selv lavet vælling, men derimod grød. Opskriften er for så vidt ens, der skal bare mere vand til, så det bliver tyndere. - Du kan prøve dig frem med konsistensen.

Jeg bruger fx 2 tsk majsmel til 1 dl vand. Det koger jeg op og koger ved svag varme i 2 min. Herefter rører jeg modersmælkserstatning i svarende til 1 dl. Du skal altså bruge noget mere vand og røre tilsvarende mere erstatning i.

Du kan jo også købe færdigpulver. Her står målene på pakken.

Man må ikke fryse eller gemme det mere end en time, når først erstatningen er rørt i.

Kh Molly

Anmeld

10. september 2011

Anonym trådstarter

Molly8 skriver:

Hej

Jeg nu aldrig selv lavet vælling, men derimod grød. Opskriften er for så vidt ens, der skal bare mere vand til, så det bliver tyndere. - Du kan prøve dig frem med konsistensen.

Jeg bruger fx 2 tsk majsmel til 1 dl vand. Det koger jeg op og koger ved svag varme i 2 min. Herefter rører jeg modersmælkserstatning i svarende til 1 dl. Du skal altså bruge noget mere vand og røre tilsvarende mere erstatning i.

Du kan jo også købe færdigpulver. Her står målene på pakken.

Man må ikke fryse eller gemme det mere end en time, når først erstatningen er rørt i.

Kh Molly

tak for opskriften den lyder jo som om det er vælling men bliver til grød? men jeg skal bare proppe lidt mere vand i?

Hm majsmel, kan jeg bruge maizena istedet??

Ja synes nok jeg havde hørt om man ikke må fryse eller gemme i køleskab, men alle dem der giver sine børn vælling står de så og laver det hver gang?? puha

Anmeld

11. september 2011

Molly8

Anonym skriver:

tak for opskriften den lyder jo som om det er vælling men bliver til grød? men jeg skal bare proppe lidt mere vand i?

Hm majsmel, kan jeg bruge maizena istedet??

Ja synes nok jeg havde hørt om man ikke må fryse eller gemme i køleskab, men alle dem der giver sine børn vælling står de så og laver det hver gang?? puha

Ja, det er derfor de fleste bruger færdigpulver. Så kan man også lettere have det med på farten, hvis man har en lille termokande med kogende vand, så er det bare at ryste det sammen med pulveret i flasken. Det er hurtigt gjort.

Det koster lidt flere kræfter at lave det selv, og her kan du ikke bruge maizena, da der ikke er næring nok i. Og ja, vælling er egentlig bare en meget tynd grød.

Kh Molly

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.