Er den der har erfaring med Suttebrik

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

757 visninger
6 svar
0 synes godt om
10. september 2011

whap

Min kæreste bruger i øjeblikket en suttebrik, for ellers kan vores datter bare ikke får ordentlig fat i brystvorten. Er brikken ikke på, vil hun ikke sutte sig fat på brystet.

Vi gerne have vendt hende af med brikken. Er nogen herinde der har erfaring, med hvordan man kan gøre.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2011

_-Kathrine-_

whap skriver:

Min kæreste bruger i øjeblikket en suttebrik, for ellers kan vores datter bare ikke får ordentlig fat i brystvorten. Er brikken ikke på, vil hun ikke sutte sig fat på brystet.

Vi gerne have vendt hende af med brikken. Er nogen herinde der har erfaring, med hvordan man kan gøre.

Jeg gjorde det, at jeg startede med suttebrikken og så efter 10 min tog jeg den af, derefter 5 min og så mindre og mindre... til sidst kunne han slet ikke finde ud af at sutte når brikken var på

Pøj pøj med det

Anmeld

10. september 2011

Caroline86

hvor gammel er Jeres datter?

Jeg brugte selv brikker indtil Laura var 3 mdr. og startede igen da hun fik tænder

Herhjemme skete afvænningen faktisk på en lidt.. øhm... kreativ måde Vi blev nemlig låst ude af huset og brikkerne lå indenfor! Laura var virkelig sulten og jeg var lettere panisk og forsøgte desperat at lægge hende til uden brikker (havde forsøgt MANGE gange før og hun NÆGTEDE)... Til sidst sagde jeg til hende at jeg simpelthen ikke kunne gøre andet og hvis hun ville have mad måtte hun spise.. HAPS, så sad hun fast og spiste uden problemer

Anmeld

10. september 2011

vitapigen

whap skriver:

Min datter var 5 uger gammel da hun kunne finde ud af at sutte uden ammebrikkerne. Havde forsøgt flere gange at amme uden, men hun blev bare hysterisk over at hun ikke kunne få fat og jeg havde nærmest opgivet og havde ikke prøvet at tage dem af i én uges tid. SP sagde så at jeg ikke skulle se det som et problem at hun ikke ville sutte uden, men se det som en udfordring. Hvis jeg kunne slippe af med dem var det jo fantastisk og hvis ikke, var det også okay. Så samme dag som SP havde været der, havde jeg ammebrikken på i 3 min. til der var godt gang i den. Derefter tog jeg dem af og vupti så suttede hun uden, så siden har vi ikke brugt dem

Så tror man skal have tålmodighed og tage det som en udfordring. Held og lykke

Anmeld

11. september 2011

Troldemommi

Caroline86 skriver:

hvor gammel er Jeres datter?

Jeg brugte selv brikker indtil Laura var 3 mdr. og startede igen da hun fik tænder

Herhjemme skete afvænningen faktisk på en lidt.. øhm... kreativ måde Vi blev nemlig låst ude af huset og brikkerne lå indenfor! Laura var virkelig sulten og jeg var lettere panisk og forsøgte desperat at lægge hende til uden brikker (havde forsøgt MANGE gange før og hun NÆGTEDE)... Til sidst sagde jeg til hende at jeg simpelthen ikke kunne gøre andet og hvis hun ville have mad måtte hun spise.. HAPS, så sad hun fast og spiste uden problemer

klog lille pige :-)

Anmeld

11. september 2011

Mka

Jeg ville også tage brikken på, og efter fem minutter tage den af, for så er brystet blevet suttet størrer og der med letter at få fat i.

Anmeld

12. september 2011

whap

Vores datter er 10 dage gammel. og tak for de gode råd.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.