Autostol 9-18 kg, Rømer King og Rømer safefix

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.190 visninger
11 svar
0 synes godt om
9. september 2011

DK

Hej

Vi skal til at have vores babyautostol upgraded med den større model.

Vi er sådan i tvivl om hvad vi skal købe. Vi har ikke råd til at købe fra ny, idet vi skal bruge to styks, da vi begge vil skulle aflevere/hente hver dag i to biler.

Jeg har så fået et ok tilbud om en Rømer King og Rømer safefix, begge brugt. Jeg kan se på nettet at de begge ligger lunt i svinget rent sikkerhedsmæssigt, men jeg ville gerne høre fra jer med reel erfaring med stolene.

Har de levet op til jeres forventninger? Hvordan sidder jeres barn i stolen? Er den nem at gøre ren/sætte barnet i osv.

Knus Ditte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2011

spj

Vi har en rømer king, også købt brugt, som vi er super glade for. Nu har vi ikke selv bil, så den bliver brugt i mange forskellige biler og er rigtig nem at sætte fast i bilen og nem at sætte barnet fast i. Det eneste minus er at vi har en meget varm pige og når vi køre langt er hun tit våd af sved i håret. Den er ikke så nem at ånde i, men sådan var det også i hendes babystol som var en recaro.
Men alt i alt er vi meget tilfredse med den.

Anmeld

9. september 2011

DK

Tak! Det er så rart med andres erfaringer!

Man kan få sådan et hullet "skum/boble" underlag som man kan lægge ned i autostolen som ligesom leder varmen/fugt væk fra barnet. En af mine veninder har sådan et da hendes dreng også er meget varm, og det hjælper meget. Jeg tror hun har købt det i Baby Sam.

Anmeld

9. september 2011

bøgelund

DK skriver:

Tak! Det er så rart med andres erfaringer!

Man kan få sådan et hullet "skum/boble" underlag som man kan lægge ned i autostolen som ligesom leder varmen/fugt væk fra barnet. En af mine veninder har sådan et da hendes dreng også er meget varm, og det hjælper meget. Jeg tror hun har købt det i Baby Sam.

nu ved jeg godt at det ikke var det mærke du søgte erfaring.. men vi har købt en helt ny ferrari autostol i Fleggaard til 600 kr.. 

med alarm i selen, hvis barnet åbner den.. lækker stol, som i hvertfald vores datter sidder som smurt i.. 

i Danmark koster de 1200 kr.. 

Anmeld

9. september 2011

DK

bøgelund skriver:

nu ved jeg godt at det ikke var det mærke du søgte erfaring.. men vi har købt en helt ny ferrari autostol i Fleggaard til 600 kr.. 

med alarm i selen, hvis barnet åbner den.. lækker stol, som i hvertfald vores datter sidder som smurt i.. 

i Danmark koster de 1200 kr.. 

Tusind tak for tippet! Jeg er bare så pernitten og tør ikke købe noget som jeg ikke har læst test's omkring Så derfor bliver jeg også nødt til at købe brugt da de bedst testede er ret dyre. Især når vi skal have to.

Anmeld

9. september 2011

bøgelund

DK skriver:

Tusind tak for tippet! Jeg er bare så pernitten og tør ikke købe noget som jeg ikke har læst test's omkring Så derfor bliver jeg også nødt til at købe brugt da de bedst testede er ret dyre. Især når vi skal have to.

nej okay.. de må jo kun sælge godkendte stole, så der er jeg egentlig rimelig rolig.. jeg syns den virker rigtig stabil og sikker.. og hun sidder godt i den.. 

men så ved i det da..

held og lykke med det.. 

Anmeld

9. september 2011

Lenats31

Butikkerne skal snart til at sælge ud af 2011 modellerne, så mon ikke der snart kommer nogle gode tilbud. Jeg synes de skal være nye stole med mindre man kender sælger godt og VED at de ikke har været udsat for et uheld. selv et lille af slagsen kan give usynlige skader som har betydning hvis man selv kolliderer med stolen.

Bagudvendt er helt utvivlsomt det mest sikre valg uanset. Nogle af dem får slag i tests. men alligevel er de noget mere sikre ude på vejene når det gælder.

En mellemting mellem stole med 5 punktsele (fremadvendte) og de bagudvendte er stolene med pude foran. Hvis man altså tager kræfterne på barnets nakke og hals i betragtning. de er heller ikke ret dyre. De skal prøvesiddes først af barnet, da en del børn ikke bryder sig om puden.

Anmeld

9. september 2011

twinboys

gode stole og jeg har dem til vores drenge... fra 15kg og op og ja dem sælger jeg også billigt på et tidspunkt...

Majbritt

Anmeld

9. september 2011

MorEllen

DK skriver:

Hej

Vi er sådan i tvivl om hvad vi skal købe. Vi har ikke råd til at købe fra ny, idet vi skal bruge to styks, da vi begge vil skulle aflevere/hente hver dag i to biler.

Jeg har så fået et ok tilbud om en Rømer King og Rømer safefix, begge brugt. Jeg kan se på nettet at de begge ligger lunt i svinget rent sikkerhedsmæssigt, men jeg ville gerne høre fra jer med reel erfaring med stolene.

Har de levet op til jeres forventninger? Hvordan sidder jeres barn i stolen? Er den nem at gøre ren/sætte barnet i osv.

Knus Ditte

Jeg kigger lige med her da vi også nærmer os autostolskiftetid Vi har også set på de modeller du nævner her, og jeg har kun hørt godt om dem så langt. Så får vi se om de faktisk er så gode som rykerne siger..

Anmeld

10. september 2011

2babygirls

DK skriver:

Hej

Knus Ditte

Vi har Römer safefix med isofix base... Har ikke afprøvet den endnu, da hun kun vejer 8.5kg, så venter lige lidt endnu.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.