2-årig vil ikke spise i DP?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

645 visninger
3 svar
0 synes godt om
8. september 2011

Anonym trådstarter

Min søn på snart 2 år har nu i godt en uge ikke ville spise i dagplejen - i bogstavelig forstand: han spiser INTET fra han kommer om morgen, indtil han bliver hentet om eftermiddagen. Han plejer ellers altid at spise godt - især til frokost.

Herhjemme spiser han som han plejer og lidt til, morgen, aften og i weekenden.

Er der nogen der har oplevet det? og evt. har nogle gode råd?

I sommers havde han ferie i 4 uger, ligesom dagplejeren. Var så afsted en uge, hvorefter han igen havde en uges ferie med os. Måske kan det hænge sammen med, at han lige skal vende sig til at være afsted igen? Der er samtidig startet 2 nye (højlydte) børn.

Han er ikke så glad for at blive afleveret, som han var tidligere.

Dagplejeren er yderst opmærksom på problemet og er bekymret. Jeg kan mærke, at jeg får det værre og værre med at sende ham afsted

Jeg er anonym af hensyn til min dagplejer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2011

afrobabies

Anonym skriver:

Min søn på snart 2 år har nu i godt en uge ikke ville spise i dagplejen - i bogstavelig forstand: han spiser INTET fra han kommer om morgen, indtil han bliver hentet om eftermiddagen. Han plejer ellers altid at spise godt - især til frokost.

Herhjemme spiser han som han plejer og lidt til, morgen, aften og i weekenden.

Er der nogen der har oplevet det? og evt. har nogle gode råd?

I sommers havde han ferie i 4 uger, ligesom dagplejeren. Var så afsted en uge, hvorefter han igen havde en uges ferie med os. Måske kan det hænge sammen med, at han lige skal vende sig til at være afsted igen? Der er samtidig startet 2 nye (højlydte) børn.

Han er ikke så glad for at blive afleveret, som han var tidligere.

Dagplejeren er yderst opmærksom på problemet og er bekymret. Jeg kan mærke, at jeg får det værre og værre med at sende ham afsted

Jeg er anonym af hensyn til min dagplejer.

Det lyder da ikke for godt, men det kan godt hænge sammen med at han har haft ferie, og så hjælper det heller ikke på det, at der er kommet to nye, som er højlydte... Hvis de sidder og skriger ved bordet, når der skal spises, så kan det godt forstyrre meget. Kunne dagplejeren evt. give ham mad enten før eller efter de andre, for lige at prøve om det måske kunne have en virkning? Ellers er der ikke andet for end bare at stille maden foran ham, og så se om det ikke kommer igen på et tidspunkt.

Anmeld

8. september 2011

twinboys

Ja nu er jeg selv dagplejer og fik jeg et barn som dit, ville jeg tilbyde ham mad alene... Giv ham ro til at side selv, men at han skal vide at dagplejeren er der for ham også... Men at hun forklarer ham at hun lige går i dagplejeværelset med de to højlytte børn så han i ro og mag kan spise sin mad...

Eller hun kan vælge at give alle børnene mad pånær ham og når hun så har puttet alle de andre kan hun sidde selv med ham og spise og så gøre det til noget hyggeligt...

Jeg ville nok vælge sidste løsning...

Håber at han finder roen til at ville spise igen...

Majbritt

Anmeld

9. september 2011

Anonym trådstarter

Tusind tak for jeres svar

I dag har han spist sin frokost

DP ringede til os i aftes og foreslog, at vi smurte en madpakke i fællesskab, som han kunne have med og selv putte i hendes køleskab. Og det virkede...

Jeg håber, at vi er ovre det her kapitel nu. Det piner mit moder-hjerte, at sende ham afsted til 7 sultne timer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.