hvor går feber grænsen??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. september 2011

twinboys

Solstråle2011 skriver:

Ja.. det er jo igen individuelt alt efter hvilken kommune der udsteder papirerne om sygdom osv.

Her er det en læge der laver reglerne...

Men er alm. tilstanden ikke ok og har man ingen feber, kan man nu godt blive sendt hjem alligevel

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2011

AndreasMor84

twinboys skriver:

Her er det en læge der laver reglerne...

Men er alm. tilstanden ikke ok og har man ingen feber, kan man nu godt blive sendt hjem alligevel

Ja det kan man.. problemet er bare, at rigtig mange forældre kun kigger på det tal der står på en feberpind, desværre Tro mig, jeg taler af erfaring fra vuggestuen og har OFTE måttet forklare, at deres barn altså skal hentes selvom temp. ikke er høj...

Anmeld

8. september 2011

twinboys

Solstråle2011 skriver:

Ja det kan man.. problemet er bare, at rigtig mange forældre kun kigger på det tal der står på en feberpind, desværre Tro mig, jeg taler af erfaring fra vuggestuen og har OFTE måttet forklare, at deres barn altså skal hentes selvom temp. ikke er høj...

Kender det også herfra for er jo dagplejer på 12år...

Anmeld

8. september 2011

AndreasMor84

twinboys skriver:

Kender det også herfra for er jo dagplejer på 12år...

Anmeld

8. september 2011

wolff-dagpleje

Ja nu kan et barn jo sagtens være sløj/syg, selvom det ik har feber..

Men i vores privatebørnepasning, plejer vi normalt ik at kontakte forældrene, før temp siger 38, men mindre barnet er utilpas..

Men da vi selv i vores familie, har meget forskellig standdart temp, jeg fx har altid ligget i den lave ende med 36,5 som normalt, hvor min mand og søn altid ligger på 37,5 som normalt, plejer vi gerne at få forældrene til, at tage deres barns temp morgen, middag og aften i nogle dage, inden de starter i dp, for så har vi selv nogle standdard tal at gå efter og det fungere faktisk godt.

Men i de kommunale institutioner og dp`er, kan man jo desværre nok ikke gøre sådan

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.