Vores dreng er først indenfor den sidste månede til 2 begyndt at få sådan et mere eller mindre fast sengetidspunkt, han er snart 6 måneder. MEN jeg vil sige at inden da gjorde jeg stadig meget ud af at putte ham (bare mindre på et bestemt tidspunkt hvis du forstår?), også selvom han græd. Så tog jeg ham op, uden at kigge ham i øjene, uden at snakke til ham, bare tyssede på ham, vuggede ham og holdt ham ind til mig så han fik trygheden. Når han så var faldet ned igen og evt. døset lidt hen, så lagde jeg ham igen. Dette tagen op og ligge hen kunne godt foregå +5 gange om aftenen, men for mig er det vigtigt at vi også har tid til os selv, så må det i en periode betyde at der skal holdes ved det man tror på, selvom det er hårdt når de græder. Jeg vil så også lige sige at jeg jo som regel kan/ ku høre forskel på hans gråd (altså især nu, men også den gang
) om det er en ked af det gråd, en sulten gråd eller en brokkegråd.
Så jeg ville prøve at putte hende, vugge hende i liften og bliver hun helt grædefærdig, så tage hende op, få hende til at falde ned og starte forfra
Min dreng er meget lysfølsom, så vi skulle sørge for der var forholdsvis mørkt, altså ingen skarpe lyskilder eller et fjernsyn der står og skifter billede hele tiden, i hvert fald ikke så baby kan se det, måske lagde jeg en bomuldsklud hen over liften for at gi ham mulighed for at få ro, ikke blive forstyrret. Men jo jeg havde ham stadig i liften i nærheden af mig, jeg lagde ham ikke ind på et værelse for sig selv, sådan havde jeg det bedst og syntes det var nemmest, hvis han begyndte at græde 
Uhhh jeg ved ikke omdet kunne hjælpe dig overhovedet??..... JEg håber i hvert fald din kæreste og dig får lidt mere aftentid sammen, det er nemlig super vigtigt 
Anmeld