Min datter blev døbt i weekenden. Vi havde skønt vejr og stortset alle inviterede gæster kom med til denne dejlige begivenhed. Vi bestilte lækkert mad (buffet) udefra og alt i alt havde vi en helt fantastisk dag. 
Der var børn med til dåbsfesten også, og tidspunktet kommer hvor gaverne skal pakkes op. Flere af børnene havde flere gange spurgt, hvornår gaverne skulle åbnes og nogle havde sagt at de ville være med til at åbne gaverne.
Inderst inde ville jeg have at vi (forældre) selv pakkede gaverne op, men kæresten havde lovet hans nevø på 4 år at han måtte hjælpe så derfor gav vi børnene lov til at åbne en gave hver og en af gangen. - Det blev noget rod.
Jeg nåede dårligt nok at læse kort eller se hvad pakkerne indeholdt, før den næste blev åbnet. Efter at de alle havde åbnet en pakke hver, ville jeg også selv åbne en pakke. og så bliver børnene sure og kede, da de selvf. vil åbne flere.
Jeg føler mig ærlig talt lidt irriteret over at det gik som det gjorde. Jeg synes det var lidt ærgeligt at det pludselig gik så stærkt at man ikke kunne følge med .. Og egentlig, så synes jeg at det er åndsvagt at jeg går og tænker på det og lader mig irritere over det, for det er jo "bare" gaveudpakning.
Så jeg kom til at tænke på I derude som også har holdt barnedåb.. der har sikkert også været nogle børn som så smadder gerne ville åbne pakkerne.. Lod I dem være med eller pakkede I selv gaverne ud? Og til alle: Er det okay at børnene er med, eller burde det kun være forældrene som åbner pakkerne? Eller er det bare mig som er lidt sippet måske? 
Anmeld