Anonym skriver:
Jeg har brug for jeres hjælp ikke fordi det er aktuelt lige pt. men fordi det er en tanke jeg går med.
Hvad gør det ved børn at skifte skole, positivt såvel som negativt?
Jeg har aldrig selv skiftet skole eller børnehave for den sags skyld.
Jeg har gået i den samme folkeskole fra børnehaveklassen til og med 10 klasse.
Det kan måske blive aktuelt at mine børn en dag skal skifte skole og børnehave og den tanke har jeg det rigtig grimt med - hvorfor ved jeg faktisk ikke da jeg ikke selv har oplevet det.
Men tanken om at hive mine børn væk fra deres trykke hverdag med venner, skole og fritid har jeg det ikke så rart med.
Nå men har brug for at høre en masse gode ting og også gerne negative ting omkring det at skifte skole - har du selv skiftet skole eller har dine børn prøvet det og hvad var godt og hvad var skidt og hvad er godt som forældre at gøre, for bedst at hjælpe sine børn igennem det store skift det er at skifte skole/børnehave...
Håber på gode og kloge ord fra jer alle sammen.
Hejsa...
Jeg gået på 3 forskellige folkeskoler...
Min familie flyttede by, da jeg gik i 3 klasse, og der skulle jeg starte i en ny klasse, jeg kom fra en god skole til en rigtig L . . . . skole, og skiftede så igen, da vi skulle op i 5, og der gik jeg så til 10...
Jeg vil sige det var nemmere for mig, at skifte skole da jeg skulle i 5, end i 3...
Og mine forældre havde ikke taget mig med op og hilst på klassen inden, det gjorde vi på den i 5... Og det hjalp altså rigtig meget, så jeg var oppe og hilse på dem den sidste skoledag i 4, og var sammen med dem hele den dag, så jeg var ikke spor nervøs efter sommerferien...
Så når det bliver aktuelt for jer, så spørg den nye skole om I kan komme op og se skolen inden, og få hilst på de nye klasse kammerater..
Kram Sandra
Anmeld