skole/børnehave skift - kan I hjælpe mig ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

712 visninger
6 svar
0 synes godt om
17. januar 2009

Anonym trådstarter

Jeg har brug for jeres hjælp ikke fordi det er aktuelt lige pt. men fordi det er en tanke jeg går med.

Hvad gør det ved børn at skifte skole, positivt såvel som negativt?

Jeg har aldrig selv skiftet skole eller børnehave for den sags skyld.
Jeg har gået i den samme folkeskole fra børnehaveklassen til og med 10 klasse.

Det kan måske blive aktuelt at mine børn en dag skal skifte skole og børnehave og den tanke har jeg det rigtig grimt med - hvorfor ved jeg faktisk ikke da jeg ikke selv har oplevet det.

Men tanken om at hive mine børn væk fra deres trykke hverdag med venner, skole og fritid har jeg det ikke så rart med.

Nå men har brug for at høre en masse gode ting og også gerne negative ting omkring det at skifte skole - har du selv skiftet skole eller har dine børn prøvet det og hvad var godt og hvad var skidt og hvad er godt som forældre at gøre, for bedst at hjælpe sine børn igennem det store skift det er at skifte skole/børnehave...

Håber på gode og kloge ord fra jer alle sammen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2009

Salle

Anonym skriver:

Jeg har brug for jeres hjælp ikke fordi det er aktuelt lige pt. men fordi det er en tanke jeg går med.

Hvad gør det ved børn at skifte skole, positivt såvel som negativt?

Jeg har aldrig selv skiftet skole eller børnehave for den sags skyld.
Jeg har gået i den samme folkeskole fra børnehaveklassen til og med 10 klasse.

Det kan måske blive aktuelt at mine børn en dag skal skifte skole og børnehave og den tanke har jeg det rigtig grimt med - hvorfor ved jeg faktisk ikke da jeg ikke selv har oplevet det.

Men tanken om at hive mine børn væk fra deres trykke hverdag med venner, skole og fritid har jeg det ikke så rart med.

Nå men har brug for at høre en masse gode ting og også gerne negative ting omkring det at skifte skole - har du selv skiftet skole eller har dine børn prøvet det og hvad var godt og hvad var skidt og hvad er godt som forældre at gøre, for bedst at hjælpe sine børn igennem det store skift det er at skifte skole/børnehave...

Håber på gode og kloge ord fra jer alle sammen.

Hejsa...
Jeg gået på 3 forskellige folkeskoler...
Min familie flyttede by, da jeg gik i 3 klasse, og der skulle jeg starte i en ny klasse, jeg kom fra en god skole til en rigtig L . . . . skole, og skiftede så igen, da vi skulle op i 5, og der gik jeg så til 10...

Jeg vil sige det var nemmere for mig, at skifte skole da jeg skulle i 5, end i 3...
Og mine forældre havde ikke taget mig med op og hilst på klassen inden, det gjorde vi på den i 5... Og det hjalp altså rigtig meget, så jeg var oppe og hilse på dem den sidste skoledag i 4, og var sammen med dem hele den dag, så jeg var ikke spor nervøs efter sommerferien...

Så når det bliver aktuelt for jer, så spørg den nye skole om I kan komme op og se skolen inden, og få hilst på de nye klasse kammerater..

Kram Sandra

Anmeld

17. januar 2009

Anonym trådstarter

Hov jeg ville altså ikke være anonym ???... og var slet ikke færdig med at skrive det sidste...

Nå men Knus Pia - som ikke ville være anonym, ved ikke om jeg fik trykket for hurtigt - tror måske jeg trykkede på den med abonnement, men blev anonym i stedet....

Anmeld

17. januar 2009

Anonym trådstarter

Salle skriver:

Hejsa...
Jeg gået på 3 forskellige folkeskoler...
Min familie flyttede by, da jeg gik i 3 klasse, og der skulle jeg starte i en ny klasse, jeg kom fra en god skole til en rigtig L . . . . skole, og skiftede så igen, da vi skulle op i 5, og der gik jeg så til 10...

Jeg vil sige det var nemmere for mig, at skifte skole da jeg skulle i 5, end i 3...
Og mine forældre havde ikke taget mig med op og hilst på klassen inden, det gjorde vi på den i 5... Og det hjalp altså rigtig meget, så jeg var oppe og hilse på dem den sidste skoledag i 4, og var sammen med dem hele den dag, så jeg var ikke spor nervøs efter sommerferien...

Så når det bliver aktuelt for jer, så spørg den nye skole om I kan komme op og se skolen inden, og få hilst på de nye klasse kammerater..

Kram Sandra

Hej sandra

Mange tak for svar, det vil jeg helt sikkert tage med, hvis det skulle blive aktuelt, det er bestemt ikke sikkert, men tankerne fylder meget hos mig da man jo kun ønsker sine børn det bedste...

Knus Pia, som altså ikke er anonym men bare fik lavet en fejl...

Anmeld

17. januar 2009

Salle

Anonym skriver:

Hej sandra

Mange tak for svar, det vil jeg helt sikkert tage med, hvis det skulle blive aktuelt, det er bestemt ikke sikkert, men tankerne fylder meget hos mig da man jo kun ønsker sine børn det bedste...

Knus Pia, som altså ikke er anonym men bare fik lavet en fejl...

Hej Pia...
jamen selvtak da... jamen det giver jeg dig fuldstændig ret i... Men så længe børnene er med inden i det og får set skolen og kammeraterne, så skal det nok gå

Kram

Anmeld

17. januar 2009

Anonym trådstarter

Salle skriver:

Hej Pia...
jamen selvtak da... jamen det giver jeg dig fuldstændig ret i... Men så længe børnene er med inden i det og får set skolen og kammeraterne, så skal det nok gå

Kram

Jeg vil gøre alt for at børnene bliver en del af det fra starten af, hvis og når det er.... - det er rart man kan spørge til råds så man kan lærer en masse, jeg har jo aldrig prøvet det selv så aner ikke hvad der er vigtigt på det her område... er jo helt grøn ... Selvfølgelig ved jeg hvad jeg skal gøre for at hjælpe mine børn, men lige med det her vil jeg gerne have en masse gode råd...

Knus Pia.

Anmeld

17. januar 2009

Anonym trådstarter

Er der slet ikke andre der i deres barndom har prøvet at skifte skole og kan fortælle godt som dårligt om deres oplevelse omkring det ?

Knus Pia,

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.