Hej
Ved egentlig ikke rigtig havd jeg vil med det her indlæg, men håber der er andre der har prøvet det, og kan give mig nogle gode råd...
Problemet er min mor...
Jeg har en søster der har tre børn, den første, hun er nu 23, var nærmest også min mors, for min søster var meget ung, og blev tidligt alene... Nr. 2 kom så 12 år efter, og nu var min søster gift, men fik lov at komme meget på banen, og af andre bedsteforældre var der kun en farfar der ikke var meget inde i billedet... De fik nr. 3 for 4 år siden, og nu er farfar dement, så der er kun min mor som bedsteforældre...
Problemet er at jeg har jo både en svigermor og svigerfar... Og svigermor er rigtig frisk, rask og rørig(staves). De bor i jylland, så når hun er hos os er det gerne en uge.... Ungerne ælsker hende... Vi andre er ikke interesante når hun er der... Hun er der fuldstændig på børnenes præmisser, og kan sagtens læse 50 bøger hvis det er det de vil... Hun er helt utrolig, og har rigtig meget energi... Hun er sammen med drengene hele dagen, og mens de sover bager hun brød til Mikkel(han har glutenallergi) og om sommeren går hun i haven og luger ukrudt... Hun spiller også badminton med Ida på 12...
Nå men sagen er den at min mor er jaloux´(staves). Og drengene gider hende ikke altid, og så bliver hun sur. Hun er lidt mere doven, og mere opdragende end farmor ved ikke om drengene reagere på det???
Jeg ved faktisk ikke rigtig hvorn jeg skal tackle det. Hun kom i formiddags for at hjælpe lidt, men drengene gad hende ikke idag, så istedet for at være en hjælp, skulle jeg tage hensyn til hende og undskylde...
Har du nogle råd, så kom endelig med dem.... Det er lidt hårdt....
Heidi
Anmeld