Hysteriske anfald!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.320 visninger
8 svar
0 synes godt om
7. september 2011

MorDk

Hold da op! Man får da helt hjertebanken og sved på panden af alt det hysteri  Har en lille BOMBE i huset!!

Jeg har en dreng som bliver 1 år her d.23.september. Han har altid haft et meget stort temp. Men hold da op hvor han kan skabe sig og blive hysterisk når tingene ikke "går efter hans hoved" ( jeg ved jo godt han er forvirret og der sker en masse inden i ham - men alligevel)!

Han skriger, hyler og vrider sig når han skal skiftes, have tøj på, tørres med klud efter maden, have tøj af, får et "nej" og når jeg siger han skal vente eller lign.

Har I også hysteriske børn? og hvordan tackler I det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2011

mth1987

Puha jeg har en på samme alder med et temperament der siger spar to. Og det så pinligt syntes jeg. Nå vi er derhjemme så ka jeg lidt bedre håndtere det men nogen gange vil hun bare ikk hjem fra dp og vrider sig af arrigskab.

Anmeld

7. september 2011

B&J

hihihihhi kan kun grine den periode har vi også været i, når han skulle spise og tørres omkring munden hylede han og skreg han og når han skulle have tøj på og af puhhh en omgang....

men vi gjorde det bare og lod ham skrige det er jo kun en fase de er inden i... op med humøret og prøv at grin lidt af det selv om det er møg hammer svært

Anmeld

7. september 2011

Mia&Allan

MorDk skriver:

Hold da op! Man får da helt hjertebanken og sved på panden af alt det hysteri  Har en lille BOMBE i huset!!

Jeg har en dreng som bliver 1 år her d.23.september. Han har altid haft et meget stort temp. Men hold da op hvor han kan skabe sig og blive hysterisk når tingene ikke "går efter hans hoved" ( jeg ved jo godt han er forvirret og der sker en masse inden i ham - men alligevel)!

Han skriger, hyler og vrider sig når han skal skiftes, have tøj på, tørres med klud efter maden, have tøj af, får et "nej" og når jeg siger han skal vente eller lign.

Kender det alt alt for godt! Herhjemme får bissen lov at dampe af indtil hun er færdig, endten i kravlegården eller bare på gulvet i stuen ved hendes legetøj... Nogle dage hjælper det, andre dage gør det ikke... Tror bare det er en periode de skal igennem, desværre...

Anmeld

7. september 2011

MorDk

Ja her der "messer" jeg også samme sætning igen og igen....'

"Det er bare en fase, Det er bare en fase" Haha... men hold op det er svært nogen gange... *puha*

Anmeld

7. september 2011

Clisolka

MorDk skriver:

Yes, vi har os også en lille hidsigprop herhjemme!!

Nøøøøj, hvor kan hun blive sur over at blive tørt om munden eller få tøj af og på

Jeg siger bare stille til mig selv "det er en fase, det er en fase" og lade hende blive lige så tosset hun vil, for det skal jo gøres

Anmeld

7. september 2011

Zeus

MorDk skriver:

Det gør Cajsa også herhjemme, hun er lige blevet 10 mdr.. Shit en hystade hun kan være nogen gange, især når hun skal have skiftet ble

Og nogengange når hun kommer kravlende hen af gulvet, så kan man næsten se, hvordan hun lige lægger ansigtet i de rette folder, og prøver at se sååååååå ynkelig ud, inden hun kommer og hiver mig i buksebenet, for at jeg skal tage hende op.. Og hvis jeg så siger nej, fordi jeg lige har hænderne i kødet, så bliver hun MEGA sur, og skriger løs, indtil far kommer og tager hende op 

Til gengæld har hun et par meget kærlige dage nu her, hvor vi alle får knus og kys og kram hele tiden (bortset fra, hvis vi vover at skifte hendes tøj!)..

Det med at tørre om munden/næsen.. Jeg er begyndt at sige nogen vældig sjove lyde mens jeg gør det, hvilket hun griner af, istedet for at skrige op over det, så det har hjulpet en lille smule her. Ikke hver gang, men hver anden gang, og det er da en ret god start

Anmeld

7. september 2011

K&S

MorDk skriver:

Anton (1 år den 3. august) har også et MEGET stort temperament, men jeg er meget konsekvent, hvis han bliver hysterisk "uden grund".

Han har meget svært ved at håndtere et NEJ, han kaster hovedet ned mellem benene eller lægger sig ned på gulvet, mens han skriger - jeg fortæller, hvorfor jeg siger nej og vender derefter ryggen til ham - der går ikke mange sekunder, før han er i gang med at lege og hygge/grine igen.

Anton er heller ikke meget for at blive tørret om munden, jeg har et stykke tid givet ham hans egen klud og så tørrer både han og jeg munden og hænderne af samtidig  det har gjort det en smule lettere...!

Ble/tøj skift er godt i perioder og skidt i andre - det kommer lidt an på, hvor træt han er! Fx. om morgenen spiser vi morgenmad, før vi pusler og tager tøj på, så er han mæt og lidt mere medgørlig. Og så har jeg fundet ud af at hastværk gør det hele mere besværligt, vi skal have tid til at hygge, snakke, lege, øve hjælp til selvhjælp m.m. mens bleen og tøjet bliver skiftet. Et stykke legetøj (han selv har valgt fra kassen) i hånden gør det ofte meget nemmere  

Men men men det er sjovt nok kun herhjemme han bliver så hysterisk, ude er han et pragteksemplar

Anmeld

7. september 2011

Dansker I Holland

MorDk skriver:

Ja du er ikke den eneste med et barn med et GIGA temperament da! Nøøøj hun kan blive SÅ sur hvis jeg siger nej til hende, hun bliver 10 mdr den 22 Hun kravler ikke ikke lært det endnu, så hun møver sig hen ad gulvet. Og det er pænt træls. Men det er KUN en fase bare rolig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.