MorDk skriver:
Hold da op! Man får da helt hjertebanken og sved på panden af alt det hysteri 
Har en lille BOMBE i huset!!
Jeg har en dreng som bliver 1 år her d.23.september. Han har altid haft et meget stort temp. Men hold da op hvor han kan skabe sig og blive hysterisk når tingene ikke "går efter hans hoved" ( jeg ved jo godt han er forvirret og der sker en masse inden i ham - men alligevel)!
Han skriger, hyler og vrider sig når han skal skiftes, have tøj på, tørres med klud efter maden, have tøj af, får et "nej" og når jeg siger han skal vente eller lign.
Har I også hysteriske børn? og hvordan tackler I det?
Anton (1 år den 3. august) har også et MEGET stort temperament, men jeg er meget konsekvent, hvis han bliver hysterisk "uden grund".
Han har meget svært ved at håndtere et NEJ, han kaster hovedet ned mellem benene eller lægger sig ned på gulvet, mens han skriger - jeg fortæller, hvorfor jeg siger nej og vender derefter ryggen til ham - der går ikke mange sekunder, før han er i gang med at lege og hygge/grine igen.
Anton er heller ikke meget for at blive tørret om munden, jeg har et stykke tid givet ham hans egen klud og så tørrer både han og jeg munden og hænderne af samtidig
det har gjort det en smule lettere...!
Ble/tøj skift er godt i perioder og skidt i andre - det kommer lidt an på, hvor træt han er! Fx. om morgenen spiser vi morgenmad, før vi pusler og tager tøj på, så er han mæt og lidt mere medgørlig. Og så har jeg fundet ud af at hastværk gør det hele mere besværligt, vi skal have tid til at hygge, snakke, lege, øve hjælp til selvhjælp m.m. mens bleen og tøjet bliver skiftet. Et stykke legetøj (han selv har valgt fra kassen) i hånden gør det ofte meget nemmere
Men men men det er sjovt nok kun herhjemme han bliver så hysterisk, ude er han et pragteksemplar