Spørgsmål ang. mudcake....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

578 visninger
4 svar
0 synes godt om
6. september 2011

marloutti

Jeg har prøvet for første gang at bage mudcake...

Der står i opskriften at den skal bage ved 160 grader i 1 time og 50  min. Efter 1 time og 15 min stikker jeg en kødnål i for at tjekke kagen og den kommer helt ren op... Det plejer jo at være indikation på at kagen er bagt færdig...

Gælder det så også for mudcaken? Synes bare det er en stor forskel på 35 min... Men det kommer måske også an på ovnen... Hmm..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2011

Kindfed

Jeg har også lige bagt den, efter kagekonens opskrift. Min skulle også have næsten 20 min mindre, end opskriften dikterede, uden at det var varmluft. Heldigt at jeg opdagede det. Det er nok bare vores ovne. 

Anmeld

6. september 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

marloutti skriver:

Jeg har prøvet for første gang at bage mudcake...

Der står i opskriften at den skal bage ved 160 grader i 1 time og 50  min. Efter 1 time og 15 min stikker jeg en kødnål i for at tjekke kagen og den kommer helt ren op... Det plejer jo at være indikation på at kagen er bagt færdig...

Gælder det så også for mudcaken? Synes bare det er en stor forskel på 35 min... Men det kommer måske også an på ovnen... Hmm..

Jeg ville nok tage den ud så. Mudcake opskrifter er dog lige så forskellige som andre kage opskrifter, men jeg tror den bliver for tør, hvis du ikke tager den ud, for en mudcake skal da helst være lidt svampet så vidt jeg har lært! 

Anmeld

7. september 2011

marloutti

Kindfed skriver:

Jeg har også lige bagt den, efter kagekonens opskrift. Min skulle også have næsten 20 min mindre, end opskriften dikterede, uden at det var varmluft. Heldigt at jeg opdagede det. Det er nok bare vores ovne. 

Ja, det må det næsten være så... Bare utroligt, der kan være så meget forskel...

Anmeld

7. september 2011

marloutti

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Jeg ville nok tage den ud så. Mudcake opskrifter er dog lige så forskellige som andre kage opskrifter, men jeg tror den bliver for tør, hvis du ikke tager den ud, for en mudcake skal da helst være lidt svampet så vidt jeg har lært! 

Jeg tog den ud med det samme, jeg havde stukket i den... Så må vi se om den er god nok.. Den ligger i køleskabet nu, skærer den først op i morgen.... Ja, den skulle jo gerne blive lækker svampet, som alle snakker om... sådan set derfor jeg har bagt lige netop dén...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.