Langtidshævede alm. lyse boller - kan man det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.835 visninger
3 svar
0 synes godt om
6. september 2011

patella

Nogen  med erfaring i at langtidshæve alm. hvide boller? Jeg har ligenu en portion i køleskabet, som skal bages i morgen. Kan ikke lade være med at tænke på om de mon blir luftige nok?! Jeg har brugt ca. ½ portion gær og langt mindre mel end opskriften sagde. Så de er lisså klistrede som de grove jeg plejer at lave... Nogen der har prøvet det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2011

patella

6. september 2011

mortil4dejligepiger

Det tror jeg da godt du kan. Hvis jeg var dig ville jeg undlade at forme bollerne med hænderne i morgen tidlig. Jeg plejer at dyppe 2 spiseskeer i vand og så tage dejen op med dem og lægge den på bagepladen. Så undgår du at slå luften ud af dejen, når du former bollerne. Sådan gør jeg altid og det giver lækre, luftige boller

Anmeld

6. september 2011

patella

mortil4dejligepiger skriver:

Det tror jeg da godt du kan. Hvis jeg var dig ville jeg undlade at forme bollerne med hænderne i morgen tidlig. Jeg plejer at dyppe 2 spiseskeer i vand og så tage dejen op med dem og lægge den på bagepladen. Så undgår du at slå luften ud af dejen, når du former bollerne. Sådan gør jeg altid og det giver lækre, luftige boller

Det vil jeg gøre Det er også sådan jeg plejer at gøre det med de grove - men mest for ikke at få fingrene i dejen - det er rart at vide at det også har en god effekt mht. luften i bollerne Jeg satser på at de blir gode

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.