6 mdr gammel og dagsrytme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

737 visninger
6 svar
0 synes godt om
6. september 2011

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

hvordan ser en dag ud hos jer der har baby på 6 mrd.

tænker på måltider hvad de spiser, sover og vågne timer.

kan ikke rigtig få min søn ind i en rytme så han kan komme over på lidt fast føde.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2011

JeNoVa

hannetheis skriver:

hvordan ser en dag ud hos jer der har baby på 6 mrd.

tænker på måltider hvad de spiser, sover og vågne timer.

kan ikke rigtig få min søn ind i en rytme så han kan komme over på lidt fast føde.

Mine tvillinger er lige straks 6 måneder gamle, og der er ikke meget struktur over deres hverdag endnu.

De sover fra cirka 18.30 til 6.30 og bliver ammet cirka to gange hver om natten.

Om dagen ammes de efter behov omkring hver 3. time.

De sover, når de er trætte, og det bliver de nok 3-4 gange på en dag.

Jeg begyndte at give dem grøntsagsmos for cirka en uge siden, og det har de fået en gang om dagen - dog ikke på bestemte tidspunkter.

I går fik de havregrød for første gang (lavet med havregrynsmel). Jeg ved godt, de måske ikke burde have havregryn, før de er helt 6 måneder gamle, men af forskellige årsager valgte jeg at tyvstarte.

Jeg mener ikke, du behøver en rytme for at give din søn fast føde. Du kan bare starte med at give det en gang om dagen, når det passer dig.

Anmeld

7. september 2011

Chris86

- Flaske 4-5 gange (for ik fuldt måltid af gangen, som der står på pulveret).
- kartoffelmos ell. mos en gang om dagen (middag ell. aften)
- Sover fra ca. 21.00 - 7.00 (nogle gange lidt længere/mindre).
- Tar en go morgen/formiddagslur, en omkring/over middag, en sidst på dagen og en tidligt på aftenen (alt fra 30min-2timer)...

Anmeld

7. september 2011

(august)

Da min var 6 mdr blev hun ammet morgen før morgengrød. Sov fra ca. 8-11 fik derefter grøntsagsgrød og som igen fra ca. 13-16 blev derefter ammet også var det lege tid. Grøntsagsgrød igen til aften og derefter ammet igen og så er det putte tid for aftenen fra 20-5.30/6. Har ikke fået mad om natten siden hun var 2½mdr.

Det skal lige siges at hun allerede fra hun var 1 uge gammel har haft forholdvis faste rytmer. Hun er nu 1 år og sover stadig to gange om dagen af 1-2timer og sover så fra 19-06.

Men de små har jo deres egen rytme og synes bare du skal starte med grød så kan det være rytmen kommer hvis der kommer lidt mere fyld i maven.

Anmeld

7. september 2011

Albert/Alberthe1

Godmorgen...

Vi har lige haft sundhedsplejeske, min datter bliver 5 måneder lige om snart, så ved godt vi mangler en måned! Men hun sagde nemlig til mig at en god ide var at lave ske-måltidet til en middags måltid! Altså til middag eller aftenmad. og så amme barnet af til slut... Så kan man omkring 7-8 måneder sætte et ske-måltid mere på!!

Ville bare lige give min lille hjælp, hvis det altså var det!!

Knus Camilla og Alberthe

Anmeld

7. september 2011

MetteT

Sådan ca ser dagen ud hos os.. (christian blir 6 mdr den 18.)

kl 6. står vi op og han får en flaske..

Kl 8. kommer han ud at sove..

Kl. 10 Vågner han igen og når han er blevet puslet osv, får han en portion grød..

Kl. 12 kommer han ud at sove

Kl 14 vågner han igen og får en flaske

Kl 16-17 får han en lille lur

Kl 17-18 for han en portion risblanding med forskellige grøntsager.. Han nægter Kartoffelmosen..

Kl 19-20 Får han en flaske (omkring 100 ml) Og så blir han puttet og sover til næste morgen..

Alle tiderne er ca tider.. Det kan godt variere med en time.. I dag vågnede han f.eks allerede 5.30..

Knus Mette

Anmeld

7. september 2011

Angelspot

Kl. 5-6 amme, hygger lidt i sengen og står op. Får en lille portion havregrød, men han gider ikke spise ret meget om morgenen.

Kl. 8-10 sover. Vågner, kommer op og omkring kl 11 får han grød med frugt som han spiser ca ½-1 dl af.Det kan være risgrød, majsgrød, hirsegrød, øllebrød osv.

11.30-14 sover. Vågner og leger. Ammer når han er sulten på dette tidspunkt. Kan også give en smule frugtmos, evt på glad men også æblemos, bananmos osv.

16-17.30 Sover. Vågner, står op og får kartoffelmos med forskellige grønsager, gulerødder, broccoli, ærter, pastinak, squash, avocado. Leger, får nattøj på og hygger.

19/20 kommer i seng, blir ammet inden.

Jeg tænker heller ikke det er nødvendigt for dig med en rytme før du starter. Her kom den rigtige faste rytme egentlig først da han begyndte på fast føde. Så det kan være det er lige netop det der skal til

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.