Den rigtige str. ammebh?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

903 visninger
10 svar
0 synes godt om
5. september 2011

Jolene

Hvad er størrelsen mellem 80C og 85C? Har begge størrelser. Den ene er for stor og den anden lidt for lille. Bruger dem der er lidt for store om natten, men om dagen er problemet, at 80C irriterer mig, da den godt kunne være lidt større, og jeg kan ikke tage 85C på, da det irriterer mig, at den er for løs. Selve stykket der dækker brystet er fint nok, men skal spænde den helt ind, og så er den stadig lidt for stor i omkreds. 80C er fin i omkreds, men synes ikke at dække mit bryst ordentligt. Det er de billige 2 pak sort/hvid fra H&M.

Brugte 75C før jeg blev gravid.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2011

AndreasMor84

Jolene skriver:

Hvad er størrelsen mellem 80C og 85C? Har begge størrelser. Den ene er for stor og den anden lidt for lille. Bruger dem der er lidt for store om natten, men om dagen er problemet, at 80C irriterer mig, da den godt kunne være lidt større, og jeg kan ikke tage 85C på, da det irriterer mig, at den er for løs. Selve stykket der dækker brystet er fint nok, men skal spænde den helt ind, og så er den stadig lidt for stor i omkreds. 80C er fin i omkreds, men synes ikke at dække mit bryst ordentligt. Det er de billige 2 pak sort/hvid fra H&M.

Jeg har købt nogen i Bilka - der har de str. S, M, L osv. i stedet for skål str.

Anmeld

5. september 2011

Holbæktrunten

Jolene skriver:

Jeg ville gå i en undertøjsbutik og købe minimun én i en ordentlig kvalitet...

Ellers vil jeg tro at du skulle prøve en 80 D i stedet...

Anmeld

5. september 2011

Jolene

Holbæktrunten skriver:

Jeg ville gå i en undertøjsbutik og købe minimun én i en ordentlig kvalitet...

Ellers vil jeg tro at du skulle prøve en 80 D i stedet...

Hhmm... Jeg har ikke været på så lange ture med barnevogn endnu. Konrad er knap 1 måned. Og for at komme til en undertøjsbutik, skal vi med det offentlige, hvilket vi ikke har prøvet endnu. Der er jo en første gang for alt ting... men vi har ikke helt en rytme endnu.

Anmeld

5. september 2011

Jolene

Solstråle2011 skriver:

Jeg har købt nogen i Bilka - der har de str. S, M, L osv. i stedet for skål str.

uuhhh... Bilka er langt væk.

Anmeld

5. september 2011

Sujan

Ville også mene du skulle prøve en 80 D..

Anmeld

5. september 2011

Holbæktrunten

Jolene skriver:

Hhmm... Jeg har ikke været på så lange ture med barnevogn endnu. Konrad er knap 1 måned. Og for at komme til en undertøjsbutik, skal vi med det offentlige, hvilket vi ikke har prøvet endnu. Der er jo en første gang for alt ting... men vi har ikke helt en rytme endnu.

Det er lidt træls, kan jeg godt se.... Men som du selv siger, én gang skal jo være den første 

Tror at du vil blive rigtig glad for en bh der passer - der er simpelthen ikke noget der kan genere mere end når de ikke passer ordentligt... Plus hvis de er for stramme, kan de nedsætte mælkeproduktionen, og giver øget risiko for brystbetændelse...

Anmeld

5. september 2011

Jolene

Holbæktrunten skriver:

Det er lidt træls, kan jeg godt se.... Men som du selv siger, én gang skal jo være den første 

Tror at du vil blive rigtig glad for en bh der passer - der er simpelthen ikke noget der kan genere mere end når de ikke passer ordentligt... Plus hvis de er for stramme, kan de nedsætte mælkeproduktionen, og giver øget risiko for brystbetændelse...

jeps, det er pænt irriterende. Og jeg er ikke glad for bh'er i forvejen. Og jeg er godt klar over, de problemer det kan give. Tror jeg vil prøve med at tætsiddende undertrøje, indtil jeg har en der passer.

Anmeld

5. september 2011

S.Maria

Jeg tænker også lidt 80 D.....

Anmeld

5. september 2011

Tvebakken

Jolene skriver:

Hejsa,

Som du selv er inde på, er 80 og 85 et spørgsmål om omkredsen - mens bogstaverne refererer til det, man populært siger er skålstørrelsen.

Men skålstørrelsen varierer også med omkredsen - hvilket vil sige, at går man en størrelse -NED i omkreds (altså fra 85-80) - så skal man samtidig gå en størrelse OP i skål, for at få den samme størrelse (altså fra C til D). Man kan vel egentlig sige, at skålstørrelsen markerer FORSKELLEN på brystmål og under brystmål - og er ikke en fast størrelse for et bryst i sig selv.

Dvs - hvis du går fra 75c til en 85 d - så er du faktisk (principielt) gået 3 størrelser op.

Forstås?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.