Feberkramper og udslet! :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.079 visninger
9 svar
0 synes godt om
5. september 2011

Louisesam

Hej med jer!

Har lige for et par dage siden oplevet noget af det værste, jeg nogensinde har oplevet! Min søn på 11½ måned havde høj feber og om aftenen en times tid efter, han var blevet lagt i seng, vågnede han af feberkramper! Det var så forfædeligt og væmmeligt at se og når man tog ham op, var han fuldstændig stiv!! Hold op, hvor var jeg bange for at miste ham! eldigvis kom ambulancen efter ham og de fik os beroliget på hospitalet. Det er jo heldigvis ikke skadeligt eller livsfarligt, som jeg frygtede, da jeg aldrig har oplevet det før! Puha!

Dagen efter fik han så pludselig udslet ud over hele kroppen og det bleve værre dagen efter (i går), og vi blev helt nervøse igen. Men nu er feberen ovre og udslettet er næsten væk, så vi kan slappe af igen. Er også ved at få min glade, nysgerrige søn tilbage igen!  Har savnet ham!

Ville bare lige ud med den skrækkelige oplevelse.... puha da! Håber ikke nogen af jer kommer til at opleve det! Er der nogle der ved, om der er hold i det med, at det oftest sker første gang, barnet har feber? For det var aller første gang... så sikke en tur for den lille stakkel!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2011

Dansker I Holland

Louisesam skriver:

Hej med jer!

Har lige for et par dage siden oplevet noget af det værste, jeg nogensinde har oplevet! Min søn på 11½ måned havde høj feber og om aftenen en times tid efter, han var blevet lagt i seng, vågnede han af feberkramper! Det var så forfædeligt og væmmeligt at se og når man tog ham op, var han fuldstændig stiv!! Hold op, hvor var jeg bange for at miste ham! eldigvis kom ambulancen efter ham og de fik os beroliget på hospitalet. Det er jo heldigvis ikke skadeligt eller livsfarligt, som jeg frygtede, da jeg aldrig har oplevet det før! Puha!

Dagen efter fik han så pludselig udslet ud over hele kroppen og det bleve værre dagen efter (i går), og vi blev helt nervøse igen. Men nu er feberen ovre og udslettet er næsten væk, så vi kan slappe af igen. Er også ved at få min glade, nysgerrige søn tilbage igen!  Har savnet ham!

Ville bare lige ud med den skrækkelige oplevelse.... puha da! Håber ikke nogen af jer kommer til at opleve det! Er der nogle der ved, om der er hold i det med, at det oftest sker første gang, barnet har feber? For det var aller første gang... så sikke en tur for den lille stakkel!

Føj for den lede da! Puha hvor jeg dog føler med dig Det må ikke være sjovt at opleve sit barn på den måde da Og stakkels dreng Jeg har heldigvis aldrig oplevet det med nogle af mine børn. Ved dog ikke om der er hold i det med du siger ang den første gang de har feber.

Håber han har det bedre

Anmeld

5. september 2011

Louisesam

Føj for den lede da! Puha hvor jeg dog føler med dig Det må ikke være sjovt at opleve sit barn på den måde da Og stakkels dreng Jeg har heldigvis aldrig oplevet det med nogle af mine børn. Ved dog ikke om der er hold i det med du siger ang den første gang de har feber.

Håber han har det bedre

Tak! Og ja, det var satme ikke sjovt!

Men det er selvfølgelig ikke alle børn der skulle få det første gang, de har feber, det er kun en 2-5 %, der oplever feberkramper. Men af dem, har jeg hørt, at det skulle være almindeligt, at det sker første gang, de har feber!

Anmeld

5. september 2011

Dansker I Holland

Louisesam skriver:

Tak! Og ja, det var satme ikke sjovt!

Men det er selvfølgelig ikke alle børn der skulle få det første gang, de har feber, det er kun en2-5 % der oplever feberkramper. Men af dem, har jeg hørt, at det skulle være almindeligt, at det sker første gang, de har feber!

Nååå ok. Anyway jeg håber han snart er helt rask igen

Knuz

Anmeld

5. september 2011

Louisesam

Dansker I Holland skriver:

Nååå ok. Anyway jeg håber han snart er helt rask igen

Knuz

Hehe Men tusind tak, det håber jeg også

Anmeld

5. september 2011

Dansker I Holland

Louisesam skriver:

Hehe Men tusind tak, det håber jeg også

Selv tak smiler..

Anmeld

5. september 2011

Mi

Det ser rigtig grimt ud. To af mine piger har også haft feberkrampe flere gange. Jeg syntes, at man vænner sig til det.

Håber ikke i skal opleve det igen.

Anmeld

5. september 2011

Louisesam

Mi skriver:

Det ser rigtig grimt ud. To af mine piger har også haft feberkrampe flere gange. Jeg syntes, at man vænner sig til det.

Håber ikke i skal opleve det igen.

Puha... flere gange... det må ikke være sjovt! Vænner sig til det... hmm... tjo, måske. Hvis det sker igen, håber jeg i hvert fald ikke, at det er ligeså ubehagelig en oplevelse som den her gang!

Anmeld

5. september 2011

cnmigo

Feberkramper har vi gudskelov ikke prøvet...

Men de symptomer tyder på det som min Simon på 11 mdr. netop har været igennem:

Startede med høj feber knap 40 dagen efter lavere temp. men stadig feber. Om aftenen fik han udslet, mindre røde knopper.

dagen efter blev de større og 3. dagen lignede de skoldkopper.

Tog til hhv. vagtlæge og egen læge med ham og de dømte ham begge til en virus.

Dog har dagplejen mistanke om hvad er det nu det hedder "mund, hånd, fod" syge - ?

Sygdomsforløbet lyder ens i hvert fald.

Anyway, Simon var MEGET syg torsdag - slatten fredag, bedre lørdag, lidt bedre søndag og næsten ok mandag. Nu er det over 1 uge siden og han har stadig resterne af knopperne, men er ikke generet/plaget.

Anmeld

5. september 2011

Mi

Louisesam skriver:

Puha... flere gange... det må ikke være sjovt! Vænner sig til det... hmm... tjo, måske. Hvis det sker igen, håber jeg i hvert fald ikke, at det er ligeså ubehagelig en oplevelse som den her gang!

Når det sker igen, så ved man jo at det ikke er farlig. Vi har fx kun været med ambulance første gang med dem begge to. Men den yngste var det fordi jeg ikke var hjemme, og min mand selv skulle tage derned med hende. Vi fik en god rutine i at tackle kramperne, og at forudse dem. Og heldigvis vokser de fra dem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.