blålige fortænder- hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.778 visninger
12 svar
0 synes godt om
4. september 2011

Sildefisk

er der nogen af jer der har erfaring med blålige tænder hos børn?? har opdaget at sønnens fortænder i overmunden er blålige??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2011

Frejasmor

myr81 skriver:

er der nogen af jer der har erfaring med blålige tænder hos børn?? har opdaget at sønnens fortænder i overmunden er blålige??

Har han været faldet og hat slået sine tænder???

Mener da at tænderne kan blive blå/sorte hvis de bliver stødt og "dør".

Men jeg ville da lige ringe og høre tandlægen ad.

Håber du finder ud af det

Anmeld

4. september 2011

millesofie

har du været ved en tandlæge?? de kan nemlig godt blive blålige hvis de taber narver(eller hvad det nu hedder)

mine fortænder "døde" da jeg var 6 pga en ulykke i skolen og den ene var helt død og den anden "levede" lidt

den ene blev blå og den anden beholdte sin oprindelige farve

så kunne jo være du lige skulle forbi en tandlæge og høre nærmere for en sikkerhedsskyld

Anmeld

4. september 2011

Sildefisk

Frejasmor skriver:

Har han været faldet og hat slået sine tænder???

Mener da at tænderne kan blive blå/sorte hvis de bliver stødt og "dør".

Men jeg ville da lige ringe og høre tandlægen ad.

Håber du finder ud af det

Tak for svar og ja han faldt for nogle uger siden og blødte ret meget fra munden. Tjekkede hans tænder som ikke sad løst og tænkte ikke mere over det... hmm skulle være man skulle kontakte en tandlæge. Tager de mon skade af slaget?

Anmeld

4. september 2011

aarhusmor

min søns fortænder er også blå, fordi han aldrig tog fra når han faldt. Vi skulle holde øje med blærer i munden omkring tænderne.

Anmeld

4. september 2011

Silja&Noam

Har en veninde der slog sine fortænder da hun var lille. De døde og blev blå. Hun har ofret mange timer i tandlæge stolen og som voksen brugt tusindvis af kroner på dem. Hun har fået to porcelænstænder i stedet for sine egne. Det er vigtigt du får ham til tandlægen og også får meldt det til din forsikring. Ellers er det jer selv der skal betale alt tandlæge fremover når han blir voksen.

Anmeld

4. september 2011

serinasmor

myr81 skriver:

Tak for svar og ja han faldt for nogle uger siden og blødte ret meget fra munden. Tjekkede hans tænder som ikke sad løst og tænkte ikke mere over det... hmm skulle være man skulle kontakte en tandlæge. Tager de mon skade af slaget?

Det er altid en god idé at kontakte tandlægen ved faldulykker hvor tænderne måske har taget skade ... og sørg også for at få meldt det til forsikringen .. der kan også være sket skade på de blivende tænder og det ses måske først om mange år ..

Anmeld

4. september 2011

Trolde_mor

Da min søn fik sin første tand forneden var den helt gråblå. Men den er kommet fint frem og er blevet hvid. Så kan altså godt være de bare er som Kians lidt blå-grå i starten

Anmeld

4. september 2011

twinboys

det lyder som døde tænder... skynd jer til tandlæge imorgen og meld det til jeres forsikringsselskab

Anmeld

4. september 2011

Sildefisk

Trolde_mor skriver:

Da min søn fik sin første tand forneden var den helt gråblå. Men den er kommet fint frem og er blevet hvid. Så kan altså godt være de bare er som Kians lidt blå-grå i starten

hmm ja men han er snart 3, så de er jo ikke lige kommet frem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.