Anonym skriver:
Hej piger.
Jeg har nogle spørgsmål omkring baby. H*n er 3 måneder.
Hvornår skal de have vand ved siden af flasken? Begynder man først rigtig på det når de får grød? Baby starter på grød om 14dage hvor sp kommer.
Hvornår begynder de og drikke af kop ?
Hvornår begynder der og komme sådan rigtig rutiner?
Baby sover hele natten til 6-7 stykker og spiser en flaske og sover igen til kl 9-10stykker så der står vi først op i huset.
Ellers er der ingen rutiner. Andet end baby kommer i seng kl 21!21.30 tiden.
Hvornår skal de kunne holde hovedet helt selv ? Baby kan næsten holde hovedet helt selv. Kvm nogen gange baby rokker med hovedet.
Hvornår skal de kunne sidde helt selv?
Hvordan og hvor meget aktivere i baby? Jeg aner ikke hvor meget eller hvordan det er bedst at aktivere baby!
Håber virkelig i vil hjælpe med mine dumme spørgsmål.
Hov hvor mange gange om dagen giver man grød i starten når det er?
Hvornår skal de have vand ved siden af flasken? Begynder man først rigtig på det når de får grød? Baby starter på grød om 14dage hvor sp kommer.
Det begyndte vi først på, da Felix begyndte at få grød. Vand af kop, og evt. sutteflasken bagefter, da han ikke var så god til koppen i starten.
Hvornår begynder de og drikke af kop ?
Samtidig med grødstart
Hvornår begynder der og komme sådan rigtig rutiner?
For vores vedkommende fra 4 mdr. (dog ændrer rutinen sig, ligeså snart vi begynder at vænne os til den)
Baby sover hele natten til 6-7 stykker og spiser en flaske og sover igen til kl 9-10stykker så der står vi først op i huset.
Ellers er der ingen rutiner. Andet end baby kommer i seng kl 21!21.30 tiden.
Hvornår skal de kunne holde hovedet helt selv ? Baby kan næsten holde hovedet helt selv. Kvm nogen gange baby rokker med hovedet.
Børn er jo forskellige - jeg ved ikke hvornår de bør have fuld hovedkontrol, men jo bedre hovedkontrol, jo bedre siger man de er til at spise fast føde
Hvornår skal de kunne sidde helt selv?
Når de er klar. Når ryggen er stærk nok, det er altså ikke noget der skal forceres!
Hvordan og hvor meget aktivere i baby? Jeg aner ikke hvor meget eller hvordan det er bedst at aktivere baby!
Når Felix er vågen leger jeg med ham. Vi leger på tæppet, synger, leger flyvemaskine, kilder tæer, undersøger ting, går runder i huset hvor jeg fortæller hvad han ser og mærker, går tur udenfor, ligger på græsset når det er godt vejr, er ude at handle, sidder i skråstol og kigger når jeg laver praktiske opgaver osv.
Jeg vægter højt at han også øver sig i at ligge alene og lege i hver vågen periode han har 
Håber virkelig i vil hjælpe med mine dumme spørgsmål.
Hov hvor mange gange om dagen giver man grød i starten når det er?
1 gang! I starten er det ikke et måltid, og afhængig af hvor dygtig baby er, kan du ikke regne med h*n spiser mere end et par skefulde de første mange gange. Al begyndelse er svær. Baby plejer at skulle skubbe tungen fremad, for at sutte mælk, nu skal tungen pludselig bagud, for at maden kan synkes.
Jeg håber du fik svar på nogle ting, husk at børn er forskellige, og at tingene kommer når de gør. Hvis du er i tvivl om aktiviteter/aktivering, kan du spørge SP om hun har nogle gode råd!
Anmeld