Anonym skriver:
vi har været til tjek med bebse, og h*n har kun taget 890gr på på 2 mdr
det var ikke noget vi som sådan skal vøre urolige for, men vi skal stadig sørger for h*n får mere mad/fed mad. men vi fik det råd at give tomme kalorier. øh ja... hvor kan man give en baby på 7 mdr udover yoghurt som ikke fylder for meget i maven. h*n ligger en kurve under i vægt men hæjde mæssigt ligger h*n noraæt. har i nogle gode råd piger? grød er ikke en mulighed da ungwn ikk gider det og blivwr hidaig, så vi må ikk tvinge det i ham/hende. h*n får den mængde mælk der er tilrådet plus lidt mere. er glad og livlig og virkelig aktiv. hvilket kna være svaret på hvorfor h@*n ikke tager npk på. er på mobilen, så undskyld fejl ect
oov der sku artå 8 mdr
Jeg synes det lyder som om din lille guldklump vokser lige som h*n skal og har det fint. Alle børn tager ikke lige meget på, og nogle børn er bare ikke så store.
I stedet for at fokusere så meget på vægten, så se på den almene tilstand. Hvis h*n trives og er glad og spiser lidt og ellers drikker mælk, er der intet at bekymre sig om.
Jeg har selv en lille pige, hun er over 16 måneder nu, og er stadig kun 8,8 kg tung. Hun har altid været lille, har på et tidspunkt ligget helt uden for kurven og ligger nu på nederste streng, men følger sin egen kurve, så derfor ser jeg nu på hvordan hun er og ikke på hendes vægt, da hun jo ellers er en glad og livlig pige.
Så væk med bekymringerne og den dårlige samvittighed, du gør alt det rigtige og det er godt. 
Anmeld