Altanbarnevogn om vinteren?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.808 visninger
9 svar
0 synes godt om
1. september 2011

modesty

Hejsa,

jeg har lidt praktiske spørgsmål m.h.t. at have en altanbarnevogn i de koldeste måneder. Jeg har termin i oktober og regner med at tage altanbarnevognen i brug så snart sundhedsplejersken siger god for det.

Men... det kan jo godt blæse en del på sådan en altan. Er det rigeligt med afskærmning at have kaleche og forlæder? Eller dækker I også åbningen i kalechen til? Med regnslag, stofble eller noget helt tredje? Det er vel ret svært at undgå træk 100%?

Kan man godt lade barnevognskassen blive ude hele tiden, og så bare dække den til med regnslag? Eller bliver den jordslået? Jeg går ud fra at madrassen skal med ind når den ikke bliver brugt, i de våde og kolde måneder?

På forhånd tak for svar. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2011

mth1987

Jeg har haft min datter til at sove ude hele vinteren. De dage det har sneet er der self. kommer regnslag på. Eller så har jeg under madrassen lagt lidt forskelligt for at isolere og så har hun ligget enten voksi med lunt tøj eller varm sovedragt og dyne. Og så har vi altid puttet noget hen over hullet da hun bedst falder i søvn hvis det mørkt

Anmeld

1. september 2011

K&S

Hejsa,

jeg har lidt praktiske spørgsmål m.h.t. at have en altanbarnevogn i de koldeste måneder. Jeg har termin i oktober og regner med at tage altanbarnevognen i brug så snart sundhedsplejersken siger god for det.

Men... det kan jo godt blæse en del på sådan en altan. Er det rigeligt med afskærmning at have kaleche og forlæder? Eller dækker I også åbningen i kalechen til? Med regnslag, stofble eller noget helt tredje? Det er vel ret svært at undgå træk 100%?

Kan man godt lade barnevognskassen blive ude hele tiden, og så bare dække den til med regnslag? Eller bliver den jordslået? Jeg går ud fra at madrassen skal med ind når den ikke bliver brugt, i de våde og kolde måneder?

På forhånd tak for svar. 

Nu ved jeg ikke, hvor lukket eller åben din altan er, men herhjemme er vores overdækket men ikke lukket (det er ligesom en del af bygningen - stikker ikke ud fra resten).

Vi har aldrig brugt at dække barnevognen helt til - jeg er ikke stor tilhænger af regnslag med mindre, det er MEGET nødvendigt, for jeg synes det giver et meget fugtigt og klamt miljø at sove i

Vi har altid taget vores ind om natten, for at den ikke skulle være kold og fugtig at sove i morgenen efter

Anmeld

1. september 2011

Ranarupta

Hvis det blæser meget, har vi gjort det, at vi har sat en stofble fast med klemmer.
Albert sover uden overtøj i sin SleeBee-pose og så med hue og vanter.

Hvis det sner/regner får han regnslag over og det er det

Man kan putte aviser mellem bunden i barnevognskassen og madrassen for at isolere, når det er ekstra koldt.

Anmeld

1. september 2011

Clisolka

modesty skriver:

Hejsa,

På forhånd tak for svar. 

Min datter er fra oktober sidste år og vi brugte vores barnevogn på vores altan. Den er tildækket, men ikke helt åben, så det har ikke blæst for meget ind på hende. 

Vi brugte en stofble, for at tage det værste vind - og for at gøre det lidt mørkere 

Som K&S skriver, så er jeg heller ikke stor tilhænger af regnslaget - det bliver hurtigt fugtigt. 

Vores barnevogn tog vi også altid ind for natten 

Anmeld

1. september 2011

modesty

Tak for svar!

Vores altan er den øverste og derfor meget udsat. Det er derfor jeg er lidt nervøs for om der bliver for meget blæst derude - men for det meste er der OK læ. Jeg prøver med en stofble og ser hvordan det virker... Har også voksipose, så bebs kommer til at ligge ret godt pakket sammen ;-) 

Anmeld

2. september 2011

Mor til Frederic og Freya

modesty skriver:

Hejsa,

På forhånd tak for svar. 

Frederic sov altid på altan da sp havde sagt ok...

Vi havde spændt en parasol fast, så på regn og soldage var den slået op...

Han er fra sep 08 og har oplevet en del vintre i altan barnevogn.

Vi flytted i hus sidste år i aug, så der har han stået ude under ½ tag på terassen og hvor vi havde spændt et sol sejl ud. Så uanset vejr kunne han stå ude, uden regnslag..

Anmeld

2. september 2011

modesty

Mor til Frederic skriver:

Frederic sov altid på altan da sp havde sagt ok...

Vi havde spændt en parasol fast, så på regn og soldage var den slået op...

Han er fra sep 08 og har oplevet en del vintre i altan barnevogn.

Vi flytted i hus sidste år i aug, så der har han stået ude under ½ tag på terassen og hvor vi havde spændt et sol sejl ud. Så uanset vejr kunne han stå ude, uden regnslag..

God idé med parasol! Var det sådan en lille én på vognen, eller en stor, "rigtig" parasol?

Anmeld

2. september 2011

Mor til Frederic og Freya

modesty skriver:

God idé med parasol! Var det sådan en lille én på vognen, eller en stor, "rigtig" parasol?

vi started med sådan en der kunne side på barnevogn, men den var da ikke til stor nytte og skulle flyttes mens han sov.

Så købte vi en i jysk og bandt den fast, det gode er jo at man lige som overdel af barnevogn også kan tage overdel af parasol med ind - så er der ingen der klager når den ikke bliver brugt.

Vi var glad for vores, det var sådan en med knæk - så den dækked ham helt for sol og regn.

Anmeld

2. september 2011

modesty

Mor til Frederic skriver:

vi started med sådan en der kunne side på barnevogn, men den var da ikke til stor nytte og skulle flyttes mens han sov.

Så købte vi en i jysk og bandt den fast, det gode er jo at man lige som overdel af barnevogn også kan tage overdel af parasol med ind - så er der ingen der klager når den ikke bliver brugt.

Vi var glad for vores, det var sådan en med knæk - så den dækked ham helt for sol og regn.

Super. Tak for svar. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.