At kvitte bleen når chancen måske er forpasset

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

642 visninger
5 svar
0 synes godt om
1. september 2011

Pikku Myy

Min søn bliver 3 om halvanden måned. For to måneder begyndte han at blive bevidst og interesseret i hvad der foregik i bleen, men vi nåede slet ikke at gøre noget som helst før han pludselig havde fået sig en voldsom omgang forstoppelse, som det tog os næsten en måned at komme ud af igen. Han reagerede simpelthen på at det var irriterende at gå rundt med en fyldt ble, ved bare at lade være med at lave den...

Nu begynder vi så at snakke om om det måske kunne være tid til at kigge på at komme af med bleen, men nu er han bare fuldstændig ligeglad. Det er som om han har fundet ud af at hvis han har ble på behøver han ikke bruge tid på toilettet, og det passer ham fint. Det rør ham overhovedet ikke at gå rundt med en fyldt ble. Hvis han ikke har ble på når han skal tisse, tisser han bare på gulvet, og siger så at der skal tørres op. Og det må jo siges at være nemmere end at skulle gå på toilet...

Er der nogen derude der har et godt forslag til hvad man kan gøre når man har misset chancen for at komme af med bleen? Hvordan får man en dreng der bestemt ikke gider sidde stille, til at interessere sig for at gå på toilet, når bleen ikke længere er irriterende? Gælder det bare om at tage den fra ham? Og hvornår og hvordan gør man det så?

Håber I sidder derude med en masse gode råd!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2011

sarahb

aner det virkelig ikke, men kan i ikke lave et belønnings system, tænker det er meget svært at få ham på den rigtige vej igen når han er "doven" med det..

Anmeld

1. september 2011

Pikku Myy

aner det virkelig ikke, men kan i ikke lave et belønnings system, tænker det er meget svært at få ham på den rigtige vej igen når han er "doven" med det..

Et belønningssystem er slet ikke en dårlig idé. Jeg skal lige tænke lidt over hvordan jeg har det med at en "aflevering" skal resultere i et skud endofiner, men måske det bare skal være en belønning for at sætte sig på toilettet, og det andet så kommer af sig selv...

Under alle omstændigheder tak for svaret - jeg tygger på den 

Anmeld

1. september 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Da vores dreng var lidt over 3 år var han meget interesseret og vi gjorde et stort forsøg med, at gøre ham renlig. Det gik godt i starten, men så fik han så mange uheld. I samråd med bh gav vi ham ble på igen. Da der var gået 1/2 år prøvede vi igen og han blev blefri uden problemer. Han bruger dog stadigvæk ble om natten her 5 mdr. senere.

Drenge er bare generelt længere om, at blive blefri. Jeg tror bare, at I skal vente på, at han finder interessen igen. Det gjorde vores dreng og det gik rigtig fint.

Anmeld

1. september 2011

Pikku Myy

MoarHvidovre skriver:

Da vores dreng var lidt over 3 år var han meget interesseret og vi gjorde et stort forsøg med, at gøre ham renlig. Det gik godt i starten, men så fik han så mange uheld. I samråd med bh gav vi ham ble på igen. Da der var gået 1/2 år prøvede vi igen og han blev blefri uden problemer. Han bruger dog stadigvæk ble om natten her 5 mdr. senere.

Drenge er bare generelt længere om, at blive blefri. Jeg tror bare, at I skal vente på, at han finder interessen igen. Det gjorde vores dreng og det gik rigtig fint.

Så interessen kommer igen? Det er svært at tro lige nu, men hvis du kan "garantere" at den kommer tilbage, tror jeg bare vi vil stoppe med at tænke på det

Jeg er egentlig godt klar over det med at drenge ofte er sene til at komme af med bleen, og havde faktisk lidt mistænkt vores dreng for at kunne være "sådan een", men da han så bare fuldstændig ændrede indstilling efter han havde været forstoppet, tænkte jeg at vi måske burde gøre noget aktivt for at kickstarte det igen.

Anmeld

1. september 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Pikku Myy skriver:

Så interessen kommer igen? Det er svært at tro lige nu, men hvis du kan "garantere" at den kommer tilbage, tror jeg bare vi vil stoppe med at tænke på det

Jeg er egentlig godt klar over det med at drenge ofte er sene til at komme af med bleen, og havde faktisk lidt mistænkt vores dreng for at kunne være "sådan een", men da han så bare fuldstændig ændrede indstilling efter han havde været forstoppet, tænkte jeg at vi måske burde gøre noget aktivt for at kickstarte det igen.

Det kom tilbage med vores dreng. Børn er selvfølgelig forskellige, men det virker som om, at han nok skal finde interesse igen.

Vi valgte helt, at lade være med, at fokusere på det efter, at vi prøvede 1. gang og lige pludselig kom interessen igen 1/2 år efter fra den ene dag til den anden.

Jeg var noget nervøs for, at tage bleen helt af ham da vi prøvede igen, da jeg ikke ville have, at det skulle være et nederlag for ham - men det var der slet ikke nogen grund til.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.