Vælling til en næsten 4 måneders baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. september 2011

AnneBJ

Min søn får vælling, og det har han fået siden han var 3 mdr. og 30 dage!

Han sover hele natten, når han får den, fra 22-06, får mad og sover videre til 8.

I løbet af dagen spiser han som om han var ældre (altså grød og mos konsistensen er slet ikke tynd og sådan) og han var meget klar til rigtig mad. Jeg synes du skal tale  med din SP, så I sammen kan vurdere hvad der er det bedste for Jer og Jeres barn!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2011

Tin

Profilbillede for Tin
Mus84 skriver:

det er sjovt som i er imod det, andre har faktisk anbefalet mig det fordi der er mange andre der gør det. De anbefaler det fra 6 mrd pga nogle eu regler vist nok, eller så noget lign men man rent faktisk godt kan starte med måde fra 4 mrd.

Vi snakker kun om at jeg vil prøve med det, ikke at hun skal have flere flasker af det, kun at jeg vil prøve en lille portion ved siden af mme til aften flasken. ?? Det er kun fordi om dagen sover hun heller ej så længe af gangen at jeg aldrig når at få sovet. Mange i min mødregruppe sover børnene gerne 10 timer i træk.. Så det er kun en prøve jeg vil gøre det og se om det har effekt på hendes søvn

Jeg kan også se i andre tråde herinde at mange andre gør og anbefaler det, men trådene er noget gamle så derfor ville jeg lave en ny.

Er der slet ingen som kan en god opskrift eller lign??

Hejsa. Du kan sagtens give lidt vælling, men start i det små feks med 100ml  lige før sengetid.

Jeg har gjort det med alle mine, og 1 startede allerede med vælleing da han var 3 mdr gammel! Og til en oplysning lever de alle i bedste velgående, er ikke overvægtige eller noget

Du kan købe feks de pulver der er i handlen til babyer, eller du kan selv lave det. Så skal du bruge noget maizena mel. Opskriften står på posen....den kan jeg nemlig ikke længere huske

Pøj pøj med det.

Anmeld

1. september 2011

K&S

Mus84 skriver:

Jeg håber der er nogen af jer der kan svare mig på om det er for tidligt at prøve lidt vælling til min datter? Hun er 4 måneder på mandag..

Grunden til jeg spørger er at jeg stadig er oppe 1 gang om natten for at give hende en flaske, og ville gerne undvære

Nogen der har nogen erfaringer med at lave vælling selv?

Der burde ikke være forskel i mæthedsgraden fra MME til vælling, så jeg ville høre SP´en inden du starter

Jeg synes ikke (når hun kun er 4 måneder) at 1 gang natmad er noget at snakke om

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.