Lægen sendte mig hjem i uvished - hvad nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. september 2011

Snehund

Nessie skriver:

Det virker godt nok som en lidt kold besked at få, men der er jo ikke noget de kan gøre alligevel.

Ved en skanning vil de ikke kunne se noget, da man ikke kan forvente at se liv før uge 7.

Jeg håber at blødningen går i sig selv, og at alt er som det skal være

Tak for dit svar

Jeg tror nok jeg er i uge 7? Det siger Topp her i tråden i hvert fald Det er 15 dage siden jeg skulle have haft mens - altså 6 uger og to dage siden at jeg havde det sidst.

Ja, det er en temmelig ubehagelig situation - med uvisheden. Lægen virkede faktisk ikke kold på mig - hun udviste også empati

Jeg undrede mig bare over hendes udmelding om, at jeg ikke skal dukke op, hvis graviditetstesten bliver helt negativ i løbet af næste uge - og der stadig ikke har været blødning. Men det er nok igen noget med at være positiv, håbe det bedsteog se tiden an.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2011

Snehund

Topp skriver:

du er gravid i 7. uge  lige så det er på plads *GG*

De sender sjældent én til alle mulige scanninger den første tid - da det jo desværre er ret "normalt" at man kan tabe barnet og de kan INTET gøre ved det alligevel - det er udelukkende din krop der bestemmer det...

Hej Topp

Tak for svaret ok uge 7? Troede det hed 6 (+2)

Ja, jeg er helt klar over at abort er meget almindeligt - og så vidt jeg ved er det ofte naturens egen måde at beskytte en fra at få et misdannet barn. Så jeg er afklaret med, at det er en risiko man desværre løber, når man er igang med projekt baby.

Jeg håber og satser på, at min krop er klog og funktionsdygtig og "ved hvad den laver". Vi får se.

Jeg synes bare at have læst, at abort skal behandles og evt tvivl skal undersøges, så man ikke går rundt med graviditet uden for livmoderen eller andet ubehageligt.

Håber på det bedste Vil så gerne være mor

Anmeld

1. september 2011

Snehund

VIPpigen skriver:

Jeg blødte også i starten af graviditeten. Det er slet ikke sjovt at gå i det uvisse. Da jeg havde første lægebesøg sagde jeg til min læge at alt jeg gerne ville vide var om der var liv. Jeg ville ikke gå rundt med noget som der måske ikke var liv i. Jeg havde ingen smerter, kun blødninger. Hun henviste mig til en gyn, hvor jeg kom til akut og fik lavet en indvendig scanning. Og lykkelig var jeg da jeg kunne se hjerteblink.

Jeg vil som du vente og se tiden an, se hvad der sker weekenden over. (Tro mig, jeg ved det er svært når man er bange for det lille liv) Når du skal afsted på onsdag, så be om en henvisning til en gyn for at få bekræftet om der er liv eller ej

Tak for dit svar og din positive historie

Det der er lidt bekymrende oven i blødningerne er den svage graviditetstest - det tyder på faldende hcg hormon - og hvis det er tilfældet er det enten abort eller udenfor livmoderen

Men det bløder ikke nu og jeg har ikke ondt så håbet er ikke helt udslugt Håber tetsen tirsdag viser II og at en evt. gyn. vil kunne berolige mig yderligere. Eller at naturen selv klarer ærterne og at kroppen selv afstøder det hele - så jeg forhåbentlig kan blive fertil igen.

Anmeld

1. september 2011

aya-zia

Snehund skriver:

Hej Alle

Jeg er gravid i 6. uge (6 +2). De sidste dage har jeg haft lidt uregelmæssig udflåd med en smule blod - men ingen smerter. Jeg synes mine symptomer på graviditet er næsten væk indenfor det sidste døgn (havde kvalme, ømme bryster, træthed m.m.).

Derfor tog jeg i dag til lægen medbringende en urinprøve - dette er mit første lægebesøg i graviditeten. Havde ellers en tid til første besøg næste onsdag.

Hun gik med urinprøven - og kom tilbage og sagde: "Der er ingen blærebetændelse - men graviditetstesten er svag."

Derpå lavede hun en GU - og sagde at hun godt kunne se lidt blod. Der kunne ikke konstateres smerter i underlivet.

Hendes konklusion var, at jeg måske er ved at abortere. Derfor sendte hun mig hjem og bad mig holde øje med min krop de næste par dage. Jeg skulle kun henvende mig igen, hvis jeg får smerter. Så bad hun mig selv lave en graviditetstest næste tirsdag - og hvis den er negativ, skal jeg aflyse lægetiden om onsdagen.

Hun mente ikke, at der var grund til at jeg dukkede op i konsultationen på onsdag, hvis den var negativ - heller ikke, hvis jeg ikke er begyndt at bløde mere inden da. Igen sagde hun: Kom kun, hvis du får smerter.

Kan det virkelig passe? Er det ikke vigtigt at blive scannet for at se om der evt er liv og hvis ikke, så blive behandlet, hvis kroppen ikke selv kan klare ærterne? eller der er noget helt galt?

Jeg er helt forvirret og ved ikke, hvad jeg skal stille op. Jeg skal besøge min mor i weekenden og har ikke fortalt hende noget - da jeg ville vente. Men nu er jeg i tvivl om, om det er så smart at holde info. tilbage, hvis jeg pludselig får det dårligt.

Har I erfaring som kan trøste/hjælpe mig?

det var også den melding jeg fik 2 af gangene jeg har aboteret...

og kender flere som har fået samme behandling... tror det er meget normal...

men hvis du er utryk syntes jeg du skal sige det til hende og så bank i bordet og sig at du vil ha en forklaring på hendes udtagelser

Anmeld

1. september 2011

Snehund

aya-zia skriver:

det var også den melding jeg fik 2 af gangene jeg har aboteret...

og kender flere som har fået samme behandling... tror det er meget normal...

men hvis du er utryk syntes jeg du skal sige det til hende og så bank i bordet og sig at du vil ha en forklaring på hendes udtagelser

Tak for dit svar.

Det berogliger mig lidt at I har haft lignende erfaringer - selvom jeg selvfølgelig ikke ønsker det for nogen

Er godt nok spændt på hvordan det udvikler sig for mig - har ikke blødt i dag - men det betyder nok ikke at jeg får lov at beholde

Jeg må se hvordan det udvikler sig.

Anmeld

1. september 2011

aya-zia

Snehund skriver:

Tak for dit svar.

Det berogliger mig lidt at I har haft lignende erfaringer - selvom jeg selvfølgelig ikke ønsker det for nogen

Er godt nok spændt på hvordan det udvikler sig for mig - har ikke blødt i dag - men det betyder nok ikke at jeg får lov at beholde

hmmmmm altså hvis du ik bløder mere så syntes jeg du skal undersøges igen... for du er jo nød til og finde ud af om din krop selv udskiller det eller om du overhovedet er ved og aboter.... for hvis du ik er så er alt jo godt

Anmeld

1. september 2011

Filippa & Liva

Jeg tror desværre ikke de sender dig til en scanning når du ikke er længere henne, men istedet lader de kroppen klare den selv og ser hvad der sker ...

Jeg krydser rigtig meget fingre for at alt er OK og at din lille spire forbliver og vokser sig stor og stærk i din mave !

Kan godt forstå du synes det var en noget træls besked at få fra lægen, men desværre kan de ikke gøre noget ved at man mister og slet ikke så tidligt henne i graviditeten.

Det bedste du kan gøre er at prøve at slappe af og hvile dig (selvom jeg ved det kan være svært i din situation...) Håber det bedste for dig og spiren !

Anmeld

1. september 2011

Snehund

aya-zia skriver:

hmmmmm altså hvis du ik bløder mere så syntes jeg du skal undersøges igen... for du er jo nød til og finde ud af om din krop selv udskiller det eller om du overhovedet er ved og aboter.... for hvis du ik er så er alt jo godt

Hej Tak for din respons.

Jamen det er netop der kimen til min undren/bekymring ligger.

Jeg har kun blødt en lille bitte, bitte smule - og slet ikke i dag.

Lægen siger, at jeg kun skal komme derind igen, hvis det begynder at gøre ondt. Eller hvis en hjemmetest på tirsdag viser positiv.

Altså hun vil ikke have at jeg skal komme, hvis det bare fortsætter som nu (= ingen blødning men evt faldende hcg) eller blødningen bliver vildere. Heller ikke selvom jeg ikke begynder at bløde mere. Og heller ikke hvis tetsen i næste uge evt. er negativ?

Altså synes det lyder sært, hvis jeg skal gå rundt med en graviditet, der går til grunde, hvis den ikke bliver udstødt af sig selv. Det kan da umuligt være sundt.

Og omvendt, hvis alt alligevel er i orden - så kunne det da også være skønt at vide det.

Anmeld

1. september 2011

SussieThyssen

Snehund skriver:

Tak for dit svar.

Jeg krydser fingre for dig og ønsker og håber at den lille spire nok skal blive der.

Graviditeter er vidt forskellige fra kvinde til kvinde, og endda fra graviditet til graviditet hos den enkelte.
Men der er dog også en masse fællestræk.
Når du ikke er længere henne, så er din lille spire ikke meget større end en ært, og derfor kan din krop under normale omstændigheder selv klare problemet, hvis det skulle ende ud i en biologisk abort.
Somme tider kan der godt gå noget tid efter graviditeten er ophørt før der sker yderligere, endda en hel mensperiode fordi kroppen af og til selv absorberer den smule foster der var.
Igen, det kan være meget forskelligt.
Det med graviditetssymptomerne behøver heller ikke at vare de første 12 uger...de kan udmærket klinge af længe før, ganske som de kan vare længere end de 12 uger..igen er det vidt forskelligt.
Så det eneste du kan gøre er at se tiden an og gøre som din læge siger.
Hvis du pludseligt skulle få ondt eller begynde at bløde kraftigt, så kontakt læge eller lægevagt og tag den så derfra, og ellers test igen om nogle dage.
Og så får du lige et stort knus.

Kærligst
Sussie

Anmeld

1. september 2011

Kofoed.

Snehund skriver:

Tak for dit svar

Jeg tror nok jeg er i uge 7? Det siger Topp her i tråden i hvert fald Det er 15 dage siden jeg skulle have haft mens - altså 6 uger og to dage siden at jeg havde det sidst.

Ja, det er en temmelig ubehagelig situation - med uvisheden. Lægen virkede faktisk ikke kold på mig - hun udviste også empati

Jeg undrede mig bare over hendes udmelding om, at jeg ikke skal dukke op, hvis graviditetstesten bliver helt negativ i løbet af næste uge - og der stadig ikke har været blødning. Men det er nok igen noget med at være positiv, håbe det bedsteog se tiden an.

Skal det være helt korrekt, så er du i uge 6 og 7. uge. Underligt, men sådan hedder det

Men som mange andre siger, du er ikke langt nok henne til, at de vil scanne dig, for hjertet starte normalt først 5+5 og hvis din ÆL måske kommer et par dage senere end antaget, ja så kan man ikke se om embrylet er levedygtigt. Husk det er ikke et forster endnu, det er det først i uge 10/11. uge/10+0

De vil først hjælpe embrylet ud, hvis det er sikkert den ikke er levedygtig og det vides som sagt ikke før det er sikkkert, at du skulle være så og så langt henne, men er du kun 6+2, så bør naturen klare den selv, dog har jeg som 8+3 fået hjælpe til at udstøde et embryl der svare til 6+6.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.