Ovnbagt rodfrugter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.097 visninger
10 svar
0 synes godt om
1. september 2011

betski

Hvad kan du bedst lide at bruge, når du laver ovnbagte rodfrugter?

Jeg skal have gæster i morgen og besluttet at lave oksemørbrad med ovnbagt rodfrugter og rødvin sovs til. Men mangler lige lidt ideer til rodfrugter, da det er pokkers længe siden jeg sidst lavede det  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2011

Kamulla

Pastinak, Persillerod, Gulerod, Rødbede , Løg, Hvidløg er det jeg plejer at bruge

Anmeld

1. september 2011

DortheSimonsen

duddi. skriver:

Jeg skal have gæster i morgen og besluttet at lave oksemørbrad med ovnbagt rodfrugter og rødvin sovs til. Men mangler lige lidt ideer til rodfrugter, da det er pokkers længe siden jeg sidst lavede det  

Jeg plejer at tage rødbeder, pastinak, gulerødder, kartofler og løg. Skærer dem i lange stykker, lægger dem i en pose, hælder olie og forskellige krydderier over, og ryster posen. I et fad i ovnen på 180 i ca. 40 min. Jeg plejer at bruge tzaziki til i stedet for sovs
Og så tage jeg to stykker laks, smører den ene med soltørrede tomater og majs, lægger et stykke laks over over binder dem sammen og så på en grillpande. MUMS  

Anmeld

1. september 2011

AndreasMor84

duddi. skriver:

Jeg plejer at bruge: Kartofler, gulerødder, selleri, rødbeder og pastinakker eller persillerødder alt efter hvor meget forskelligt jeg vil have i

Anmeld

1. september 2011

betski

Hvad med jordskokker er det godt??

Anmeld

1. september 2011

betski

DortheSimonsen skriver:

Jeg plejer at tage rødbeder, pastinak, gulerødder, kartofler og løg. Skærer dem i lange stykker, lægger dem i en pose, hælder olie og forskellige krydderier over, og ryster posen. I et fad i ovnen på 180 i ca. 40 min. Jeg plejer at bruge tzaziki til i stedet for sovs
Og så tage jeg to stykker laks, smører den ene med soltørrede tomater og majs, lægger et stykke laks over over binder dem sammen og så på en grillpande. MUMS  

Umm lyder også lækkert, det må jeg lave en anden dag. Tak for input

Anmeld

1. september 2011

Mussen2

Pastinak, persillerod, gulerødder, rødbede, selleri med hvidløg og evt. timian kviste og så langtidsbagte, så de beholder de flotte farver

Anmeld

1. september 2011

MetteS81

Uhmmm, det smager også bare så godt!!! Jeg kan godt lide rødbeder, gulerødder, pastinak og kartofler sammen!

Anmeld

1. september 2011

Nitz - <3 David

Jeg plejer at bruge det som den lokale brugt lige har.. men jordskokker kan man sagtens smide i.. jeg tror ikke der er nogle jordfrugter der ikke duer Jeg plejer at krydre med timian.. det syns jeg er bedst

Anmeld

1. september 2011

betski

Nitz - Med en lille Akrobat i hulen :) skriver:

Jeg plejer at bruge det som den lokale brugt lige har.. men jordskokker kan man sagtens smide i.. jeg tror ikke der er nogle jordfrugter der ikke duer Jeg plejer at krydre med timian.. det syns jeg er bedst

Vil prøve med honning og balsamicoeddike denne gang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.